حجت الاسلام خاکی گفت:یکی از مهم ترین فعالیت های سیاسی امام حسن عسکری (ع)، تقویت بنیه ی سیاسی شیعیان در برابر سختی ها و فشارهای مبارزاتی و سیاسی بود.
کد خبر: ۹۳۸۹۴۴۰
|
۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛حجت الاسلام محمد تقی خاکی مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه خنداب در گفتگو با بسیج گفت: یکی از مهم ترین فعالیت های سیاسی امام حسن عسکری (ع)، تقویت بنیه ی سیاسی  شیعیان در برابر سختی ها و فشارهای مبارزاتی و سیاسی، در حیث حمایت از آرمانها و هدفهای بلند شامخ تشیع بود ، چون متولد شدن جانشین و امام بعدی بدلیل دشمنی حکومت عباسی با ائمه ، در پنهانی اتفاق افتاده و افراد کمی از این ماجرا با خبر بودند .


وی افزود:امام حسن عسکری (ع) در محاصره با ایجاد ارتباطی بین مسلمانان در مناطق مختلف از طریق دوستان و خویشان خود پيکهای اعزامی شیعیان را برای غیب آماده می‌کردند  امام بی وقفه با تمام مراقبت‌ و کنترل فراوان حکومت عباسی ، فعالیتهای سیاسی انجام می داد و برای حفظ اسلام و مبارزه با افکار ضد‌ تشیع یک سری فعالیت اجتماعی اقتصادی و همچنین علمی اسلامی انجام می‌داد. 


حجت الاسلام خاکی اضافه کرد : شهادت امام هادی (ع) در سال ۲۵۴ هجری و به نص آن حضرت، فرزندش امام عسکری (ع) به سمت امامت شیعیان منصوب گردید. روایاتی که در وصیت و تنصیص امام هادی(ع) درباره امامت امام حسن عسکری (ع) وارد شده، در بسیاری از تاریخ شیعه و کتب حدیثی متعدد به چشم می خورد.امام هادی (ع) در توصیف فرزندش می فرمایند: فرزندم ابومحمد (ع) اصلی ترین و اصیل ترین چهره ی خاندان نبوی و استوارترین حجت خدا است. او بزرگترین فرزندانم و جانشین به حق من است احکام و امامت آن به سوی او بازمی گردد .


وی یاد آور شد: مادر حضرت بانویی پاک ، خالص و بزرگوار بود و بی شک نقش های مادران ائمه (ع) در جامعه‌ شیعه غیرقابل انکار است، حُدَیث همسر امام هادی (ع) و مادر امام حسن عسکری (ع) یکی از این بانوان حُدَیث است که در دوره‌ای حیاتی و مهم در تاریخ شیعه، یعنی آغاز امامت امام عصر(عج)، نقش‌آفرینی مهمی داشتند.


مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه خنداب گفت : بانو حُدَیث از زنان فاضل و عارف در عصر خویش و به نام‌‏هاى (سليل ، حديثه، حربيه )معروف و مشهور بود و با تولد نوه ی بزرگوارشان با عنوان و لقب (جدّه) شهرت یافتند ، وی که سالیان سال بعنوان کنیز شناخته می‏‌شد ، پس از ازدواج با رهبر جهان اسلام ، زندگی دوباره و روشنی را آغاز کردند که هر بانویی لياقت آن را نداشت ، وی بهترین و تنهاترین همسر آن امام علیه‏ السلام  هستند .

ارسال نظرات