مسئول رئیس سازمان بسیج ورزشکاران سپاه سلمان:

اجرای بیش از ۱۰۰عنوان برنامه فرهنگی ورزشی در سیستان و بلوچستان

زاهدان/ سرهنگ پاسدار علیرضا بستانی گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج بیش از ۱۰۰عنوان ویژه برنامه فرهنگی ورزشی ویژه ورزشکاران بسیجی در سطح استان سیستان و بلوچستان اجرا می شود.
کد خبر: ۹۳۸۹۵۴۴
|
۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان، سرهنگ پاسدار رضا بستانی در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان با تبریک فرارسیدن هفته بسیج، گفت: امسال چهل و دومین سالگرد هفته بسیج با شعار بسیج پاره تن مردم است، با اجرای بیش از ۱۰۰ویژه برنامه فرهنگی، ورزشی با همت سازمان بسیج ورزشکاران سپاه سلمان در سطح شهرستانهای استان اجرا می شود.

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان افزود: هدف از بزرگداشت هفته بسیج تاکید بر تبیین و ظرفیتها، دستاوردها، و خدمات ارائه شده بسیج در طول این ۴۲سال به مردم است.

وی با تاکید بر این مطلب که بسیج نهال نوپایی بوده که امام خمینی آن را غرس کردند و امروز با گذشت ۴۲سال از عمرش این نهال به درختی تنومند تبدیل شده است که شاخ و برگ های آن در جهان تنیده شده و تفکر و فرهنگ بسیجی در همه جا قابل مشاهده و لمس است.

وی با تاکید بر این مطلب که بسیج نهال نوپایی بوده که امام خمینی آن را غرس کردند و امروز با گذشت ۴۲سال از عمرش این نهال به درختی تنومند تبدیل شده است که شاخ و برگ های آن در جهان تنیده شده و تفکر و فرهنگ بسیجی در همه جا قابل مشاهده و لمس است، ادامه داد: با توجه به اینکه کشور و استان بیش از ۲۰ ماه است که درگیر ویروس منحوس کرونا شده و نیازمندان و محرومین بیش از هر قشر دیگر درگیر این ویروس شده و اقتصاد و معیشت آنها را تحت الشعاع قرار داده است بسیج ورزشکاران رسالت و وظیفه خود دانسته تا در این مدت با اجرای رزمایش کمک مومنانه به باری قشر ورزشکار و خانواده معظم شهدا ورزشکار بشتابد.

سرهنگ بستانی با اشاره به این مطلب که اجرای برنامه های فرهنگی، علمی، ورزشی از جمله اقداماتی بوده که با اجرای آن بتوان امید به زندگی را در بین خانواده های نیازمند تقویت کرد، تصریح کرد: با شرایط کرونا ورزشکاران بسیجی فعالیت های ورزشی خود را ادامه داده اند و در برابر کشتی گیران غاصب حاضر نشده اند که این نشان از عزت نفس ورزشکاران ایرانی و تفکر بسیجی را دارد که در بین آحاد جامعه ملموس شده است.

این مسئول ادامه داد: از ۲۹آبان ماه هفته بسیج آغاز و تا ششآذر ماه ادامه خواهد داشت، که در طول این هفته بیش از ۱۰۰عنوان برنامه در سطح استان اجرایی که از این تعداد ۷عنوان برنامه محوری است که به صورت استانی در مرکز استان با رعایت پروتکل های بهداشتی اجرا خواهد شد.

وی افزود: اجرای پویش نذر خون با حضور تمامی هیئت های ورزشی، برگزاری نشست طرح مربیان پهلوان پروری، تجلیل از قهرمانان، پهلوانان مربیان و داوران، همایش پیاده روی بسیجیان ورزشکا، دیدار با خانواده شهدا ورزشکار، غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا قشر ورزشکار را از مهم تربت ویژه برنامه های اجرایی این سازمان بر شمرد.

بستانی برگزاری شب شعر خاطره شهدا ورزشکار، حضور در نماز جمعه، برشمرد و اظهار داشت: در دوسال گذشته با توجه به ویروس کرونا برنامه مهم و محوری در این قشر اجرا نشده است، امیدواریم در سال جاری با رعایت پروتکل های بهداشتی برنامه های خوب و در شأن بسیجیان اجرا کنیم.

این مسئول گفت: در دو سال گذشته در بحث رزمایش مومنانه، گند زدایی و ضدعفونی سالن های ورزشی، با حضور ورزشکاران فعالیت های اجرا شده است که در راستای رزمایش مومنانه بیش از ۴هزار بسته معیشتی و ۴هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان توزیع شده است.

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران سپاه سلمان ادامه داد: این سازمان ۱۱ گروه جهادی دارد که از این تعداد ۳ گروه در راستای عمران، آبادانی و ساخت و ساز فعالیت دارند که تعداد ۳ باب خانه برای محرومین حاشیه شهر زاهدان نیز احداث شده است

گفتنی است جامعه هدف بسیج ورزشکاران ۱۰هزار نفر است که از این تعداد ۲۵۰نفر قهرمان هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار