در مراسم رونمایی از تابلو فرش تمثال مبارک ۳ هزار شهید استان ایلام مطرح شد:
سردار شاکرمی با بیان اینکه نمایشگاه ایلام در دوران هشت سال دفاع مقدس در ۲۸غرفه در محل نمایشگاه دائمی مرکز استان طراحی شده است، گفت: برگزاری یادواره های شهدا در قالب کنگره شهدای استان موجب ایجاد فضای همدلی در بین اقوام و ایلات شده است.
کد خبر: ۹۳۸۹۶۵۷
|
۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام،  در مراسم رونمایی از تابلو فرش تمثال مبارک ۳ هزار شهید استان ایلام، اظهار کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه  کنگره ۳هزار شهید استان ایلام در آذرماه سال جاری فراهم شده است.

سردار«جمال شاکرمی» با بیان اینکه اجلاسیه ها مختلف کنگره ملی شهدای استان از روز شنبه هفته آینده به ترتیب تا اجلاسیه نهایی برگزار می شوند، افزود:اجلاسیه های رزمندگان، طلاب، دانشجویان، فرهنگیان و دانش آموزان در سطح استان برگزار می شود که برای اجلاسیه های قشری، وزاری آموزش و پرورش و ورزش و جوانان برای حضور در این مراسمات دعوت شده است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه ایلام در دوران هشت سال دفاع مقدس در ۲۸غرفه در محل نمایشگاه دائمی مرکز استان طراحی شده است، ابراز کرد: نمایشگاه توانمندی های موشکی کشور نیز در این نمایشگاه دایر می شود.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام گفت: ۴۳خدمت برای کمک به محرومان و نیازمندان و اقشار مختلف مردم در قالب کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام طراحی شده است که این خدمات به نیابت از سه هزار شهید استان ایلام ارایه می شود.

سردار شاکرمی با اشاره به برگزاری یادواره های شهدای هر شهرستان، قشر و ایل در قالب کنگره ملی شهدا، افزود: الحمدالله یادواره های شهرستانی به شکل مردمی و در هیبتی زیبا و پرمعنا که فضای همدلی را در بین ایلات هم ایجاد کرده است در حال برگزاری است.

وی تصریح کرد: ۴۰۰جهزیه نیز به ارزش ۱۲میلیارد تومان تعیین شده است که در قالب کنگره در بین نوعروسان و زوج های جوان کم بضاعت استان در سطح شهرستان های مختلف توزیع می شود.

سردار شاکرمی بیان کرد: سه هزار تابلو فرش از تمثال مبارک شهدای استان ایلام آماده شده است که این سه هزار تابلو فرش به زودی در قالب کنگره شهدای استان ایلام به خانواده های معظم شهدا در سطح شهرستان های استان تحویل داده می شود.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام یادآور شد: به برکت این رویداد نیز کل جانبازان قطع نخاع استان ایلام به زیارت آستان مقدس حرم رضوی اعزام می شوند که هفته گذشته اولین گروه این جانبازان اعزام شده است.

 

وی با بیان اینکه هر جا مردم پای کار بودند با شکوه و عظمت خاصی همراه بوده است، گفت: در برگزاری کنگره ۳ هزار شهید استان، همه با هم هستیم و هیچ کس را نداریم که در مقابل کنگره باشد، همه دست به دست هم داده و دلی و عاشقانه کار می کنند، سپاه هم دبیر است و در واقع جمع بندی را انجام می دهد.

سردار شاکرمی با اشاره به اینکه ۴۳ خدمت در قالب کمیته محرومیت زدایی در قالب تابلوهای زیبا و بامفهوم انشالله در حضور رهبر معظم انقلاب به نمایش گذاشته می شود، ابراز کرد: ما به این جمع بندی رسیدیم که هر چه کارها را به خودِ ایلات و مردم بسپاریم، زیباتر است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام تصریح کرد: روز دوشنبه در تالار خلیج فارس موزه دفاع مقدس در تهران، یادواره ۳ هزار شهید استان برگزار می شود و همه ایلامی های مقیم ایلام و برخی مسئولان استانی، هم دعوت شده اند و بخشی از اقداماتی که برای کنگره انجام شده است، منعکس می شود.

وی در پایان با بیان اینکه باید برای زنده نگاه داشتن یاد و نام شهدا و برگزاری باشکوه کنگره ملی سه هزار شهید استان، تلاش کنیم و احساس خستگی نکنیم، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم که نقش استان ایلام را در دوران هشت سال دفاع مقدس را قالب برگزاری کنگره ملی شهدا به نسل جوان امروز و کشور معرفی کنیم.

گفتنی است در این مراسم از تابلو فرش تمثال مبارک ۳ هزار شهید استان ایلام با حضور خانواده های معزز شهدا، ایثارگران، جانبازان و پدران و مادران شهدا و مسولان اجرایی و فرهنگی استان ایلام رونمایی شد.

اخبار مرتبط
ارسال نظرات