مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا:

نماز باید حرف نخست در نیروهای مسلح برای تربیت باشد

تبریز- حجت الاسلام نجفقلی زاده تاکید کرد: نماز باید حرف نخست در نیروهای مسلح برای تربیت باشد.
کد خبر: ۹۳۸۹۸۰۷
|
۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی زاده سرایی در نخستین همایش نماز رده های سپاه عاشورا، انس با نماز و اهمیت آن را از وظایف مسئولان خواند و اظهارداشت: مسئولان رده های نظامی باید مواظب اخلاق و رفتار نیروی انسانی رده خود و جوانان باشند تا بتوانند این فرهنگ ارزشی را در بین آن ها نهادینه کنند.

وی با اشاره به چندین خاطره از دوران دفاع مقدس و نماز آن ها در موقعیت های خطر، گفت: شهید مهدی باکری نیز نخستین کاری که در اردوگاه انجام می داد راه اندازی نمازخانه بود و این مهم یعنی سیره قرآن و اهل بیت(ع) که باید در نیروهای مسلح حرف اول را بزند.

حجت الاسلام سرایی اضافه کرد: این همه نیروی جوان و فعال در بدنه که اغلب دوسال از زندگی خود را در رده ها سپری می کنند باید برای مسئولان اهمیت داشته باشد که پایان دوره آن ها فردی متقی و متدین به جامعه تحویل داده شود.

وی تصریح کرد: مسئولی که به مسئولیت خود نتواند به درستی عمل کند در واقع این مسئولیت افتخار نیست بلکه ورز وبال است باید در انجام مسئولیت الگوی ما افرادی باشد همچون سردار سلیمانی که حتی به چگونگی نماز خود در زمان و مکان توجه داشت و همین بود که تهدید دشمن را به فرصت بدل می کرد.

 

ارسال نظرات