خبرهای داغ:
یادواره سردار شهید «احمد کریمی» و شهدای گردان حضرت معصومه (س) شب گذشته (دوشنبه) همزمان با سالگرد ارتحال کریمه اهل بیت (س) در قالب هیات عزاداری رزمندگان اسلام قم در مجتمع امام خمینی (ره) برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۸۹۹۴۹
|
۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت فاطمه معصومه، کریمه اهل بیت (س) و یادواره سردار شهید «احمد کریمی» فرمانده گردان حضرت معصومه لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) و ۱۶۵ شهید این گردان، در مجتمع امام خمینی (ره) گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، «احمد خنجری قمی» جانباز ۷۰ درصد، مدرس «علوم و معارف دفاع مقدس» و از فرماندهان گردان حضرت معصومه (س)، با ارائه تحلیلی از دفاع مقدس اظهار داشت: پس از آن که صدام قطعنامه بین‌المللی را پاره کرد و به مرز‌های کشور ما حمله کرد، توانستیم تحت رهبری امام راحل و همدلی مردم با نیرو‌های مسلح، پیروز شویم.

خنجری قمی تاکید کرد: همه ما در قبال خون شهدا مسئولیم و باید دستاورد‌های آنان را حفظ کنیم و مروج راهشان باشیم تا پرچم عدالت‌خواهی و اسلام خواهی به دست حضرت حجت (عج) برسد.

در ادامه، حجت‌الاسلام «محمد میرزامحمدی» در سخنانی، با اشاره به اهمیت قم به عنوان حرم اهل بیت (س) و فضایل حضرت معصومه (س) در روایات، ولایت‌مداری را از ویژگی‌های مهم آن حضرت برشمرد.

وی با ابراز تاسف از وجود برخی ناهنجاری‌ها در قم عنوان کرد: شایسته نیست در شهری که به عنوان حرم اهل بیت (ع) معرفی شده، شاهد برخی ناهنجاری‌ها در ظاهر و پوشش افراد باشیم.

در این مراسم، از «جواد افشار» کارگردان سریال گاندو و کارگردان سریال در حال ساخت حضرت معصومه (س) تجلیل شد؛ همچنین «داود جلیلی» کارگردان فیلم مستند «آخر رفاقت» ویژه معرفی سردار شهید «احمد کریمی» نیز مورد تقدیر گرفت.

پدر بزرگوار شهید «سید محمدرضا فیض» و «سید رضا مصطفوی» از فعالان حوزه ایثار و شهادت نیز دیگر افرادی بودند که در مراسم فوق با حضور مسئولان هیات رزمندگان اسلام، حجت‌الاسلام «محمد نارویی» رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه یک قم و سردار «اسدالله گنجعلی» فرمانده لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) تجلیل شدند.

یادواره شهدای گردان حضرت معصومه (س) از جمله برنامه‌هایی بود که در آستانه برگزاری یادواره شش هزار و ۹۰ شهید استان قم در روز پنجشنبه ۲۷ آبان، به مرحله اجرا در آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها