معاون اجرایی سپاه ثارالله استان کرمان در یادواره شهیده زهرا افضلی از شهدای مراسم تشییع حاج قاسم ؛
سرهنگ اسدی اظهار کرد: شهدا و حاج قاسم به جوانان این مرز بوم آموختند و سرافرازی امروز را مدیون شهدا و مدیون دانش داخلی خودمان هستیم
کد خبر: ۹۳۹۰۰۰۹
|
۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ، سرهنگ علی اسدی در یادواره شهیده زهرا افضلی از شهدای مراسم تشییع حاج قاسم و سردار شهید حسین پورجعفری شهید مدافع حرم که به همت هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده‌زیار و با حضور دادخدا سالاری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی سیدالشهدای جبهه مقاومت اظهار داشت: شهید سلیمانی یک مکتب است و برای تبیین هر بخش شخصیتی این شهید بزرگوار باید چندین کتاب نوشته شود.
وی با بیان اینکه در شخصیت حاج قاسم نمی‌توان هیچ جنبه شخصیتی را پیدا کرد که برتر از دیگر نقاط شخصیتی این شهید بزرگوار باشد افزود: در هر حوزه‌ای از شخصیت شهید سلیمانی که ورود کنیم جای بحث زیادی وجود دارد.
معاون اجرایی سپاه استان کرمان با اشاره به اینکه نظام تربیتی حاج قاسم برای خانواده‌ها است گفت: در نظام تربیتی حاج قاسم و ارتباط وی با پدران و مادران، خواهران و برادران و فرزندان شهدا نکات زیادی به چشم می‌خورد و شهید سلیمانی همه را به نوعی جذب خود کرده بود.
وی با بیان اینکه خانواده‌های شهدا باید همچنان مانند شهید خود باشند ادامه داد: اگر کسی از بیرون به خانواده شهدا نگاه می‌کند باید تجلی رفتار و شخصیت شهدا را در وجود آنها ببیند.
سرهنگ اسدی با اشاره به اینکه حضور در جلسات روضه اباعبدالله (ع) تاثیرات معنوی زیادی در شخصیت و تربیت فرزندان دارد تصریح کرد: مادرانی که پای روضه امام حسین (ع) اشک ریخته و در این مجالس به فرزندان خود شیر دادند فرزندانی چون شهید سلیمانی، مغفوری و دیگر شهدا را تربیت کردند.
وی با بیان اینکه شهدای ما تربیت یافته مجالس امام حسین (ع) هستند و امروز مادران ما باید به این نکته توجه داشته باشند که فرزندان خود را در چه فضایی تربیت می‌کنند گفت: مادران امروز ما وقت خود را کجا و در چه فضایی سپری می‌کنند؟
معاون اجرایی سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه یکی دیگر از تربیت یافتگان مکتب حاج قاسم، شهید حسین پورجعفری است افزود: نکته برجسته شخصیت این شهید بزرگوار وفاداری وی بود و این مسئله باعث شد شهید پورجعفری به جایی برسد که محرم اسرار و جعبه سیاه حاج قاسم شد.
وی با بیان اینکه نسل جوانی که از این انقلاب و نظام دفاع کردند اینگونه بودند، از عشق خود گذشتند تا به عشق واقعی برسند و به ندای امام زمان خود لبیک گفتند گفت: امروز نظام ما مدیون خود شهدایی است که از جان خود گذشتند.
سرهنگ اسدی با اشاره به اینکه در آستانه سالروز شهادت شهید تهرانی‌مقدم پدر موشکی ایران هستیم بیان کرد: این شهید بزرگوار با هوش و ذکاوت خود مهندسی معکوس کرده و کاری کرد که کشور ما در حوزه موشکی حرف برای گفتن داشته باشد.
وی افزود: امروز به برکت خون این شهدا نظام جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلفی چون صنعت نظامی و دفاعی، به خودکفایی رسیده است و موشک‌ها، تانک‌ها و پهبادهای ساخته شده به دست متخصصان و دانش بومی ما آمریکا و اسرائیل را به زانو در آورده است.
معاون اجرایی سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه در اخبار دیدیم که با قایق رفتن و با نفتکش برگشتند یعنی چه، بیان کرد: ناوهای جنگی آمریکا به کمک نفتکشی آمدند که نفت ما را دزدیده بود اما در مقابل جوانان این مرز و بوم عقبنشینی کردند.
وی با اشاره به اینکه این مکتب مکتبی است که شهدا و حاج قاسم به جوانان این مرز بوم آموختند و سرافرازی امروز را مدیون شهدا و مدیون دانش داخلی خودمان هستیم گفت: جای این سوال باقی است که چرا وقتی کشور ما در صنعت نظامی تا این اندازه پیشرفت کرده نتوانستیم در دیگر حوزه‌ها مانند صنعت خودروسازی پیشرفت نکردیم؟.
سرهنگ اسدی با بیان اینکه دلیل عدم پیشرفت کشورمان در بعضی از حوزه‌ها اعتماد نکردن به جوانان این سرزمین و دانش بومی کشورمان است گفت: متاسفانه منتظر ماندیم که دیگر کشورها به کمک ما بیایند؛ چطور ممکن است جوانان ما بتوانند موشک نقطه‌زن بسازند اما در حوزه خودروسازی نتوانستیم پیشرفت کنیم.
وی با اشاره به اینکه امروز یک دولت مردمی روی کار آمده و قطعاً اتفاقات بزرگی خواهد افتاد افزود: در همین مدت چند ماهه هم شاهد بودیم که چه اتفاقاتی افتاد، البته ساماندهی وضعیت اقتصادی کشور سخت است اما غیرممکن نیست و قطعاً این شرایط درست می‌شود.
معاون اجرایی سپاه استان کرمان با بیان اینکه امروز باید افرادی که حاکم شده و حاکم می‌شوند به اصول مدنظر شهدا توجه داشته باشند و باید اعتقاد عملی به شهدا داشته باشند نه اعتقاد زبانی گفت: مسئولان ما باید ولایتمدار و ولایت باور باشند.

ارسال نظرات