خبرهای داغ:
نماینده کشورمان در امور افغانستان با معاون اول نخست وزیر طالبان در کابل دیدار کرد.
کد خبر: ۹۳۹۰۰۹۷
|
۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان با «ملاعبدالغنی برادر» معاون اول نخست وزیر دولت موقت طالبان امروز (سه شنبه) دیدار و گفتگو کرد.

«انعام الله سمنگانی»، معاون سخنگوی دولت موقت طالبان ضمن اعلام این خبر در توئیتر خود نوشت: در این دیدار در مورد گسترش روابط میان دو کشور و ایجاد کمیته‌های مشترک همکاری در عرصه‌های مختلف، بحث و گفتگو صورت گرفت.

بر اساس اعلام دفتر معاون اول نخست وزیر طالبان، ملابرادر این دیدار را فرصتی برای افغانستان مهم تلقی کرد و ضمن قدردانی از میزبانی ایران از پناهجویان، بر ایجاد روابط خوب میان دو همسایه تاکید کرد.

در این دیدار همچنین موضوعات سیاسی، آموزشی، اقتصادی، مالی، آب و انرژی، رفاه عمومی، امور پناهندگان و از سرگیری پروژه‌های در حال اجرا مورد بررسی قرار گرفت.

در این دیدار که در محل وزارت خارجه طالبان آغاز شده، نماینده رییس جمهور ایران در امور افغانستان گفته است: ایران و افغانستان دارای پیشینه و روابط تاریخی مستحکمی هستند و جمهوری اسلامی ایران در هیچ شرایطی مردم افغانستان را تنها نخواهد گذاشت. پیش از این، نماینده ویژه ایران با امیرخان متقِی، وزیر خارجه دولت موقت طالبان دیدار و گفتگو کرده بود.

امیرخان متقی وزیر خارجه طالبان نیز در ابتدای این دیدار با اشاره به مشکلاتی که این روز‌ها افغانستان با آن درگیر است ابراز امیدواری کرد این مشکلات به زودی رفع شود.

حسن کاظمی قمی روز گذشته وارد کابل شد و قرار است در سفر ۳ روزه خود با سران طالبان دیدار کند.

وی در فرودگاه کابل گفت که برخی کشور‌ها با استفاده از نام هراس افکنی، در پی راه اندازی جنگ نیابتی در افغانستان هستند.

ارسال نظرات