خبرهای داغ:

مراسم سالگرد رحلت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در ناحیه سپاه فردوس برگزار شد

حجت الاسلام ارمغان: امام رضا (علیه السلام) در مورد پاداش زیارت خواهر بزرگوارشان حضرت معصومه (سلام الله علیها) می‌فرماین هر کس او را در حالی زیارت کند که به حق او آگاه باشد، بهشت پاداش اوست.
کد خبر: ۹۳۹۰۱۱۳
|
۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان فردوس مراسم سالگرد رحلت شهادت گونه حضرت فاطمه معصومه (س)در حسینیه ثارالله ناحیه مقاومت بسیج سپاه فردوس برگزارشد.
در این مراسم مسئول محترم دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه فردوس حجت الاسلام ارمغان  گفت: فاطمه، دختر امام کاظم (ع) و خواهر بزرگوار امام رضا(ع)، مشهور به حضرت معصومه(س) و از شخصیت‌های محبوب و مورد احترام شیعیان است. آن حضرت که به قصد دیدار با برادر خود امام رضا(ع) به ایران مسافرت کرده بود، در راه بیمار شد و در قم که اکنون حرم مطهر ایشان و زیارتگاه زائران است .

ارمغان گفت:امام رضا (علیه السلام) نیز در مورد پاداش زیارت خواهر بزرگوارشان حضرت معصومه (سلام الله علیها) اینچنین می‌فرمایند:

«مَنْ زارَها عارِفاً بِحَقِّها فَلَهُ الْجَنَّةُ؛ هر کس او را در حالی زیارت کند که به حق او آگاه باشد، بهشت پاداش اوست.»

همچنین در فرازی از زیارت‌نامه آن بانوی ارجمند که از برادرشان امام رضا (علیه السلام) نقل شده، آمده است:

«وَ اَنْ لایَسْلُبَنا مَعْرِفَتَکُمْ اِنَهُ وَلِیُ قَدِیرٌ؛ از خدا می‌خواهیم که معرفت به شأن شما را از ما سلب نکند، او سرپرستی توانا است.»بنابراین نتیجه‌گیری می‌شود که باید پیش از هر چیز، می‌بایست شخصیت و جایگاه امامان بزرگوار و شخصیت‌های بزرگی چون حضرت معصومه (سلام الله علیها) را شناخت و پاداش زیارت و توسل به این بزرگواران نیز به همین شناخت و عمق معرفت بستگی دارد.

وی افزود:  امام صادق (ع) نیز در این باره می‌فرمایند:" قم کوفۀ کوچک ماست. برای بهشت هشت در است که سه در آن به سوی قم است. زنی در قم وفات می کند که از اولاد من و نامش فاطمه است. در روز قیامت با شفاعت او تمام شیعیان من وارد بهشت می شوند".

در ادامه نیز مداح اهل بیت به مرثیه خوانی وروضه خوانی در وصف حضرت معصومه سلام الله علیها پرداخت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها