حجت الاسلام سلیمانی:

کتاب هم خودش فرهنگ است، هم فرهنگساز

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه میبد ضمن تبریک هفته کتاب و کتاب خوانی گفت: کتاب، رفیق و مونِسی است که در همه حال مایه آرامش و نشاط و انبساط خاطر و موجب رشد و کمال و بالندگی فکری و روحی و معنوی می‌شود.
کد خبر: ۹۳۹۰۲۱۴
|
۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، حجت الاسلام سلیمانی ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی مطالبی در مورد کتاب و کتابخوانی بیان کردند کتابِ خوب و سودمند بهترین همدم و رفیق است. کتاب، رفیق و مونِسی است که در همه حال مایه آرامش و نشاط و انبساط خاطر و موجب رشد و کمال و بالندگی فکری و روحی و معنوی می‌شود. یکی از عوامل مهمِّ آرامشِ فردی و اجتماعی، مطالعه کتاب‌هایی است که باعث تعالی روحی و معنوی و اعتقادی می‌شوند همانند قرآن کریم و نهج البلاغه
حضرت علی (ع) فرمودند: «مَن تَسَلّی بِالکُتُبِ لَم تَفُتهُ سَلوَهٌ.»: کسی که با کتاب آرامش یابد، هیچ آرامشی را از دست نداده است؛ و نیز یکی از شخصیت‌های برجسته و بزرگ که در مطالعه کردنِ کتاب‌ها گوی سبقت را از همه ربوده است مقام معظم رهبری است. ایشان در رابطه با اهمیت و ارزش کتاب و کتابخوانی و مطالعه چنین فرمودند:در اهمیت عنصر کتاب برای تکامل جامعه انسانی، همین بس که تمامی ادیان آسمانی و رجال بزرگ تاریخ بشری، از طریق کتاب جاودانه مانده اند و روابط فرهنگی جامعه بشری نیز از پوشش کتاب و مبادلات فرهنگی تقویت شده است، اگر بخواهیم بدانیم که در دنیای معارف چه می‌گذرد، راهش این است که کتاب بخوانیم. هر کس کتاب بخواند به بخشی از معارف موجود عالم دست خواهد یافت، من چندین برابر جوان‌ها کتاب می‌خوانم.
کتاب هم خودش فرهنگ است و هم فرهنگ ساز می‌باشد. پیشرفت و رشد و فرهنگ و تمدن بشر در ابعاد مختلف مرهون کتاب است و هیچ فرهنگ و تمدنی نیست که متأثِّر از کتاب نباشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار