فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان گفت: بسیج نهال با برکت و پرثمری است که در سراسر ایران اسلامی منشا خیر و برکت بوده و تفکر بسیجی به عنوان یک الگو در دنیا معرفی شده و امروز حرکت بسیج تبدیل به یک گفتمان ارزشی شده است.
کد خبر: ۹۳۹۰۲۹۲
|
۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان، سردار سالاری روز چهارشنبه درنشست خبری تشریح برنامه های هفته بسیج افزود: بسیج همان شجره طیبیه ای بوده که توسط معمار کبیر انقلاب اسلامی در پنجم آذرماه 1358 شکل گرفت و امروز به درخت پربار و تنومندی تبدیل شده که منشا خیر و برکت و خدمات رسانی به مردم است.
وی با بیان اینکه بسیج از ابتدای انقلاب اسلامی در کنار مردم بوده است، اظهارداشت: بسیج از ابتدای انقلاب اسلامی در صحنه های علیه استکبار حضور داشت و همچنان ایثارگری و مجاهدت های بسیجیان در دفاع از کیان ایران اسلامی زبانزد است.
فرمانده سپاه هرمزگان با اشاره به اینکه روحیه جسارت «ما می توانیم» در بسیج باعث شده تا امروز بسیجیان میدان دار عرصه های مختلف علمی، ورزشی، فرهنگی، اقتصادی، نظامی و خدمت رسانی باشند، خاطرنشان کر : هرجای ایران اسلامی دچار التهاب شود، بسیجیان به عنوان نفر اول حضور یافتند که می توان به زلزله  کرمانشاه، سیل خوزستان، سیل جاسک و بشاگرد و زلزله اخیر در بخش فین بندرعباس اشاره کرد.
فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان همچنین با اشاره به اجرای برنامه های هفته بسیج از روز شنبه ۲۹ آبانماه تا پنجم آذرماه گفت: امسال 746 عنوان برنامه مختلف به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج با شعار «بسیج پاره تن مردم» توسط رده های مختلف بسیج در سراسر استان اجرا می شود.

سردار سالاری افزود: برنامه های هفته بسیج هرمزگان در عرصه های مختلف خدمت رسانی و محرومیت زدایی، مراسم های عام المنفعه، فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و عملی با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می شود.

 وی بیان داشت: برپایی نمایشگاه توانمندی ها و افتخارآفرینی قرارگاه تحول محلات در قالب بیش از 70 غرفه از دستاوردهای قرارگاه محلات در مسجد جامع بندرعباس، از برنامه های شاخص هفته بسیج در هرمزگان است که امروز این طرح مبتکر سپاه امام سجاد(ع) استان به الگویی در سراسر کشور تبدیل شده است.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان همچنین به افتتاح طرح های اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی و عمرانی، جاده های روستایی، برق رسانی، آبرسانی، بهره برداری از فضاهای آموزشی و واگذاری منازل مسکونی مددجویی در جاسک به عنوان دیگر برنامه های هفته بسیج در استان اشاره کرد و گفت: بیش از 300 میلیارد ریال در جهت طرح های محرومیت زدایی در استان هزینه شده است.

سردار سالاری ساخت و مرمت بیش از ۱۵۰ واحد مسکونی افراد محروم جامعه، توزیع ۲۰۰ لوازم خانگی بین افراد نیازمند، تعمیر و بازسازی کولر و یخچال محرومان در قالب احداث فروشگاه های منصف، اهدای 650 سری جهیزیه به افراد محروم، احداث ۶ مدرسه در روستاهای محروم هرمزگان را از دیگر برنامه های هفته بسیج ذکر کرد.

وی همچنین به طرح های حوزه آبرسانی به مناطق محروم و دوردست هرمزگان در هفته بسیج اشاره کرد و گفت: در این هفته آبرسانی به ۴۰ روستای منطقه محروم استان عملی می شود و ۱۹ روستای دیگر نیز تا پایان سالجاری یا اوایل سال آینده تکمیل می شود.

فرمانده سپاه هرمزگان ادامه داد: همچنین در حوزه آب رسانی به محلات محروم و دور دست به ۴۱ روستا، بیش از ۲۰۳ هزار متر لوله گذاری شده و یکهزار و 700 مترمکعب مخزن آب نیز احداث شده است که 2 هزار و 520 نفر از نعمت آب سالم برخوردار شدند.
وی بیان کرد: آب رسانی آب کشاورزی نیز در روستاها که ۳۳ هزار متر خط انتقال آب و یک هزار و 230 مترمکعب استخر در جهت باغداری احداث شده است.

سردار سالاری با اشاره به اهدای 276 هکتار از زمین های تسطیح کشاورزی توسط بسیج سازندگی به مردم بویژه در شهرستان میناب در جهت محرومیت زدایی گفت: بهره برداری از راه های روستایی در مناطق سخت گذر منطقه کوشا احمدی از توابع شهرستان حاجی آباد که بیش از ۱۰ کیلومتر در دست اجرا بوده و سه کیلومتر آن نهایی شده است.

وی، برگزاری یادواره شهدا، نهضت خدمات رسانی مومنانه با راه اندازی پویش هر بسیجی یک خدمت، تقدیر از خانواده شهدای سلامت و برگزاری میز خدمت در اماکن عمومی را از دیگر برنامه های هفته بسیج در استان هرمزگان برشمرد.

فرمانده سپاه هرمزگان یادآورشد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در 17 مرحله از کمک‌های مومنانه 535 هزار بسته معیشتی توسط سپاه و بسیج و  با همکاری نهادهای مختلف ارزشی استان، خیران و کمیته امداد بین در بین نیازمندان و اقشار آسیب پذیر از کرونا در این استان توزیع شد.

سردار سالاری، ارزش این بسته های معیشتی را بیش از ۲ هزار و 600 میلیارد ریال عنوان کرد که بیشتر شامل برنج، روغن، رب گوجه فرنگی، قند و شکر، ماکارونی و حبوبات بوده است.

وی بیان داشت: همچنین بیش از ۱۰ هزار بسته نوشت افزار از سال گذشته تاکنون بین دانش آموزان نیازمندان سراسر استان هرمزگان توزیع شد که پنج هزار بسته مربوط به سالجاری بوده است.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان اظهارداشت: همچنین از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون چهار میلیون عدد ماسک رایگان و پنج میلیون پرس غذای گرم بین نیازمندان استان توزیع شده است.

سالاری خاطرنشان کرد: در حوزه خدمت رسانی به مردم در شیوع کرونا، سپاه هرمزگان ۱۵ مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا راه اندازی شد و در کنار آن ۱۱۵ تیم سیار در روستاهای دورافتاده به افزایش سرعت واکسینه شدن مردم استان کمک شد.

وی گفت: روزانه ۵۵۰ نفر در این مراکز واکسیناسیون واکسن کرونا دریافت می کردند که تاکنون به ۸۲۳ هزار و ۵۷۲ دز واکسن تزریق شده است.
فرمانده سپاه هرمزگان با اشاره به اینکه همکاری سپاه در این بخش سبب شده تا هرمزگان در امر واکسیناسیون جز برترین استان های کشور باشد، عنوان کرد: برای راه اندازی مراکز تجمیعی واکسیناسیون رقم میلیاردی برآورد شده بود اما با توجه به روحیه جهاد در سپاه همه ظرفیت های این مجموعه  به کار گرفته شد و با هزینه های کمتر توانستیم در خدمت مجموعه بهداشت و درمان باشیم.

 

ارسال نظرات