امام جمعه وردنجان به مناسبت هفته کتاب گفت: کتاب و کتاب خوانی یکی از پایه های فرهنگی در زندگی انسان به شمار می رود.
کد خبر: ۹۳۹۰۳۱۴
|
۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام علی محمدی امام جمعه وردنجان همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی با حضور در کتابخانه علامه طباطبایی وردنجان درسخنانی اظهار داشت:آدمی به وسیله مطالعه کتاب و تفکر در مفاهیم آن دانش خویش را می افزاید ودر بُعد اجتماعی چگونه زیستن و حیات خود را برای خود و دیگران هموار می سازد.

امام جمعه وردنجان کتاب های آسمانی و حیانی مانند قرآن مجید، آموزه های الهی را دربرمی گیرد و پیوسته در طول تاریخ راه و روش زندگی، ارزش های اخلاقی و آداب و رسوم زندگی را به انسان می آموزند.

کارشناس مسایل مذهبی ادامه داد: اهمیت کتابخوانی در دین مبین اسلام به اندازه ای است که معجزه پیامبر گرامی اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد صلی الله علیه و آله وسلم از نوع کتاب است و در این کتاب مقدس هم نخستین آیاتی که بر پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله وسلم نازل شده با امر به خواندن و الفاظ کتاب، قلم، و علم توأم شده است.

امام جمعه وردنجان با تلاوت آیه شریفه ن وَ اَلْقَلَمِ وَ مٰا يَسْطُرُونَ گفت: اهمیت کتاب و کتابخوانی و عظمت و شرافت کتاب در اسلام تا حدی است که خداوند متعال به قلم و به آنچه می نویسد، قسم یاد می کند.

حجت‌الاسلام علی محمدی با اشاره به آیات نورانی قرآن خَلَقَ اَلْإِنْسٰانَ، عَلَّمَهُ اَلْبَيٰان افزود: خداوند درسوره ی مبارکه الرحمن آپات 3 و4 می فرماید انسان را خلق كرد و بدو بيان را آموخت  و درباره ی قلم هم در سوره ی مبارکه علق آيات 4 و 5 فرمود: عَلَّمَ بِالْقَلَمِ، عَلَّمَ اَلْإِنْسٰانَ مٰا لَمْ يَعْلَمْ خداوند با قلم آموخت، به انسان تعليم كرد آنچه را كه نمى‌دانست.

کارشناس مسایل مذهبی ادامه داد: قسم خوردن خداوند به قلم و به آنچه به وسيله ی قلم مى‌نويسند، قسم خوردن اوست به نعمت و حقّاً خداوند در كلام خود به بسيارى از مخلوقاتش از جهت آنكه رحمت و نعمتند سوگند ياد نموده است.

دراین برنامه از مدیرکتابخانه و تعدادی از اعضای کتابخانه علامه طباطبایی وردنجان تجلیل شد.

ارسال نظرات