خبرهای داغ:
سردار سلیمانی در دیدار آیت الله نوری همدانی:
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: تقویت بعد فرهنگی و ارزشی فعالیت های بسیج در دستور کار قرار دارد. با کمک علمای عزیز طرح اعتلای تعلیم و تربیت بسیج آغاز شد تا این بعد تقویت شود.
کد خبر: ۹۳۹۰۴۸۴
|
۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز و در آستانه هفته بسیج با حضور در شهر قم با آیت الله حسین نوری همدانی مرجع عالیقدر جهان تشیع دیدار و گفتگو کرد.

وی طی سخنانی در این دیدار گفت: خدا را شاکریم که در آستانه سالروز تشکیل شجره طیبه الهی بسیج به دستور امام خمینی (ره)، توانستیم محضر حضرتعالی شرف یاب شویم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: بعد از صدور بیانیه گام دوم از سوی رهبر معظم انقلاب بسیج مسیر خود را براساس آن و در مسیر تحقق این بیانیه ترسیم کرد و سند ده ساله اعتلای بسیج تهیه و تصویب شد تا در مسیر بیانیه گام دوم حرکت کنیم.

وی افزود: مسیر پیاده سازی این سند آغاز شده است و فعال کردن مساجد برای نقش آفرینی بسیج به صورت مردم پایه یکی از این اقدامات است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه احیای محلات اسلامی برنامه ای دیگر است که در استان قم هم آغاز شده است، ادامه داد: تقویت بعد فرهنگی و ارزشی فعالیت های بسیج در دستور کار قرار دارد. با کمک علمای عزیز طرح اعتلای تعلیم و تربیت بسیج آغاز شد تا این بعد تقویت شود.

سردار سلیمانی با تاکید بر اینکه بسیج در زمینه دفاعی نیز سه هزار گردان دفاعی را آماده کرده که در خدمت به انقلاب نقش آفرینی کند، گفت: در زمینه علمی نیز نقشه علمی تهیه شده و در دست اجراست.

 همچنین آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید پس از سخنان سردار سلیمانی اظهار داشت:
جهاد و سازندگی دو وظیفه مهم بسیج است. امروز به دلیل ناراحتی شدید مردم از وضع معیشت، بسیج به مباحث سازندگی و توسعه کشور بیش از همیشه ورود کند تا بخشی از انتظارات مردمی برآورده شود.

وی افزود: مستضعفین جهان چشم به نهادهایی مانند بسیج دوخته اند؛ امروز ببنید در کشور یمن، افغانستان، سوریه، لبنان و عراق چه خبر است؟

آیت الله نوری همدانی گفت: چندی پیش عده ای فکر می کردند روی کار آمدن طالبان به نفع ایران است اما امروز مشخص شده که آنها به دنبال شیعه کشی هستند و حقوق اقوام و مذاهب را محترم نمی شمارند.

وی ابراز داشت: بسیج در شرایط حاکم بر منطقه و جهان باید به درستی نسبت به حقوق و وظایف خود آشنا باشد.

این مرجع تقلید اظهار کرد: بسیج شجره طیبه ای است که توسط امام راحل غرس شده است و رسالت این نهاد مردمی بسیار مهم است.

آیت الله نوری همدانی یادآور شد: خلاصه بسیاری از رسالت ها و اقدامات سازمان بسیج در احیای معروف و ارزش ها و مبارزه با منکرات تعریف می شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم امر به معروف و نهی از منکر را از ویژگی های مهم بسیج دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر ریشه همه خوبی هاست و به فرموده امام علی(ع) فردی که به زبان یا بصورت قلبی نهی از منکر نکند یک انسان مرده است.

ارسال نظرات