خبرهای داغ:
آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار سردار سلیمانی:

بسیج شبیه ترین سربازان به سربازان پیغمبر (ص) هستند

آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشت: بسیج شبیه‌ترین سربازان به سربازان پیغمبر(ص) هستند و در زمان پیامبر اکرم(ص) اینطور نبود که افراد را استخدام کنند.
کد خبر: ۹۳۹۰۵۰۴
|
۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز و در آستانه هفته بسیج با حضور در شهر قم با آیت الله ناصر مکارم شیرازی مرجع عالیقدر جهان تشیع دیدار و گفتگو کرد.

سردار سلیمانی در ابتدای این دیدار طی سخنانی اظهار داشت: بسیج بعد از بیانیه گام دوم رهبر انقلاب رویکردهای جدیدی را آغاز کرده و سند راهبردی اعتلای ۱۰ ساله تصویب شده است.

وی افزود: رویکردهای جدید نیز مبتنی بر تقویت بعد فرهنگی و ارزشی بسیج است. فعالیت ها در بسیج در حال انجام است و بر اساس تاکیدات رهبر انقلاب و نصایح حضرتعالی ادامه خواهد داشت. در آستانه هفته بسیج می خواهیم از محضر حضرتعالی استفاده کنیم.

همچنین آیت الله مکارم شیرازی پس از شنیدن گزارش سردار سلیمانی اظهار داشت: بسیج شبیه‌ترین سربازان به سربازان پیغمبر(ص) هستند و در زمان پیامبر اکرم(ص) اینطور نبود که افراد را استخدام کنند.

وی تاکید کرد: بسیج مسئله حساسی است و کسی که میخواهد بسیج را اداره کند برنامه اش سنگین‌تر از کسانی است که می‌خواهند گروه‌های نظامی و شبه نظامی را اداره کنند.

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: رئیس بسیج باید برای همه این ها آماده باشد و بتواند نقش آفرینی کند.

آیت الله ناصر مکار شیرازی در دیدار سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، گفت: بسیج شبیه ترین سربازان به سربازان پیغمبر( ص) هستند و آن زمان این گونه نبود که سربازان را استخدام و یا برای این کار تعیین کنند.

وی ادامه داد: انگیزه بسیج با همه گروه ها متفاوت است؛ به گونه ای که در دیگر گروه‌ها انگیزه‌های دنیایی وجود دارد ولی در بسیج خلوص نیت حاکم است و این سبب می‌شود نیروی آن چندین برابر شود و شباهت آن به لشکر پیغمبر(ص) و امیرالمومنین علیه السلام از این رو است و برای همگان قابل قدردانی است.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: اگرچه بسیج با اخلاص وارد میدان می شود اما مانعی برای تشویق نیروها وجود ندارد و بسیجیان باید از تشویق و قدردانی پشتوانه داشته باشند تا خدمت آنها بقا و دوام داشته باشد .

وی همچنین ادامه داد باید مراقب بود تا بسیجیان به آلودگی‌های اخلاقی دچار نشوند تا هرگز نام بسیج خدشه دار نگردد و همچون گذشته همواره پاک بماند و با افراد بی اخلاق بدون ملاحظه برخورد شود.

ایت الله مکارم تاکید کرد: هر وقت کلمه بسیج گفته می‌شود، خاطرات خوبی تداعی می‌شود و این دلیل است که بسیجی در برنامه های مختلف بی مزد و منت حاضر به خدمت است.

وی با اشاره به خدمات جهادی بسیجیان گفت: بسیج در عرصه‌های مختلف سازندگی و غیره ورود کرده و یک نیروی مقدس و بزرگ است که در بزرگترین زرادخانه های دنیا هم پیدا نمی‌شود.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: در دنیا باید افراد را با تملق استخدام کنند و سربازانشان باز هم میدان را خالی می‌کنند ،اما سربازان و بسیجیان ما همچون سربازان پیغمبر(ص) جان بر کف و خالصانه خدمت می کنند.

وی ادامه داد: این انتظار از بسیج وجود دارد که با اخلاق باشد و با جوانان دیگر تفاوت داشته باشد چرا که بسیج الگوی مناسب برای همه اقشار است .

آیت الله مکارم شیرازی در پایان اظهار داشت : بسیج باید معلومات و دانش نیروهای خود را بالا ببرد تا بتوانند آبروی این نیرو را حفظ کنند. بایستی در راستای افزایش معلومات بسیجیان اقدام شود.

ارسال نظرات