پیگیری امور حاشیه شهر و مناطق آسیب با حضور نمایندگان مردم در شورای شهر اسلامی زاهدان

زاهدان/ جلسه پیگیری امور حاشیه شهر و مناطق آسیب با حضور نمایندگان مردم در شورای شهر اسلامی زاهدان و اعضای قرارگاه فرهنگی شهید حاج قاسم سلیمانی در مسجد ابوذر غفاری برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۹۰۵۵۵
|
۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از زاهدان، رضوانی فر، فرمانده حوزه مقاومت بسیج کوثر زاهدان گفت : جلسه پیگیری امور حاشیه شهر و مناطق آسیب با حضور نمایندگان مردم در شورای شهر اسلامی زاهدان و اعضای قرارگاه فرهنگی شهید حاج قاسم سلیمانی در محل مسجد ابوذر غفاری زاهدان واقع در بلوار رسالت زاهدان برگزار شد .

جوادیانفر، دبیر قرارگاه فرهنگی شهیدحاج قاسم سلیمانی دراین جلسه گفت: برنامه ریزی پیگیری و رسیدگی به مناطق حاشیه و کم برخودار قطعاموجب کنترل و کاهش آسیب خواهد شد واین امر محقق نخواهد شد مگر اینکه دستگاه های اجرایی ازجمله شورای شهر دراجرای سهم مشخص شده خود کوتاهی نکنند .

وی با تاکید برتوجه به اولویت ها ادامه داد: این امور بدون کار تیمی پیش نمی رود و شورای شهر و شهردار باید به هویت و روح محلات حاشیه نشین اعتقاد داشته باشد .

حجت الاسلام مهدی پودینه امام جماعت مسجد ابوذر غفاری اظهار داشت :کمبود امکانات ،سکونتگاه هایی با سازه نامناسب ،معابر و کوچه هایی با آسفالت نامناسب وسطل های زباله بی کیفیت و رودخانه ای که روی خوش به مردم نشان نداده ،مشکلاتی است که برنحوه زندگی اجتماعی افراد این محلات نیز تاثیر گذاشته و خواهد گذاشت .

وی گفت:برای برون رفت از وضع موجود دیگر راه حل های موضعی و سطحی جوابگو نیست و باید درهمه عرصه ها نگاه خودرا تغییر دهیم .

راشدی عضو کارگروه رسانه محله بابیان اینکه شورای شهر بازوی اجرایی در ارائه خدمات شهری است افزود:شورای شهری موفق خواهد بود که بتواند ضمن تعامل مثبت و سازنده از دستگاه های زیرساختی و عمرانی نهایت بهره را ببرد وبا برنامه ریزی درست شهر و محله را از نقطه ای به نقطه دیگر ارتقا دهد .

وی در ادامه خواستار توجه بیشتر به اجرای مقررات و ضوابط تفصیلی شد و تاکید کرد که عدم همکاری تامین کننده منافع واقعی محله نیست و در بلند مدت بر رشد جمعیت ،کمبود سرانه و عقب ماندگی زیرساختها تاثیر سوء خواهد داشت .

صولتی مسئول خواهران قرارگاه شهید سلیمانی و همچنین فرمانده پایگاه مائده حوزه مقاومت کوثر ناحیه ویژه زاهدان در خصوص زیباسازی ورودی شهر و گسترش حاشیه نشینی و کم توجهی به محلات بیان کرد:ساکنین این منطقه برای دریافت ابتدایی ترین خدمات با چالش هایی مواجه هستند ،بیکاری و نبود امکانات برای تحقق آرزوهایشان جوانان را به سوی شهرهای در حال توسعه سوق داده و همین موضوع سبب ناهنجاری های اجتماعی می شود .

براهویی کارشناس حقوقی قرارگاه فرهنگی دراین جلسه تصریح کرد: لازم است که نمایندگان مردم در شورای شهر اسلامی به مردم حاشیه نشین بلوار شهید حاج قاسم سلیمانی که فاقد هرگونه خدمات شهری هستند نگاه ویژه ای داشته باشند چراکه رفع مشکلات و تغییر شرایط در محله یکی از دغدغه هاودرخواست های اهالی منطقه و جوانان است .

مولوی گرگیچ عضو کارگروه فرهنگی از دیگر مشکلات این منطقه را تجمیع زباله،جولان سگ های ولگرد و جوندگان و حشرات دانست و افزود:این منطقه کمبود سطل زباله دارد وجولان سگ های ولگرد وجوندگان منجربه تجمع سگ ها و حشرات شده و سلامت مردم را به خطر انداخته است .

وی در ادامه به نبود مکان تفریحی دراین محلات اشاره کرد و اظهار داشت : بچه ها نیاز به مرکز تفریحی و سرگرمی دارند اما امکاناتی دراین محله فراهم نشده است .

فروغی عضو کارگروه شورای سیاست گذاری قرارگاه فرهنگی شهید حاج قاسم سلیمانی نقش مشارکت مردمی در حل مسائل ومشکلات مناطق حاشیه شهر بسیار مهم دانست و افزود: شرکت مردم در امورشهری باعث افزایش تعامل اجتماعی افزایش تجربه و تقویت خصلت هایی نظیر خود مسئولیت پذیری می شود و زمینه را برای تغییر و تحول درجهت پویایی محله آماده می کند.

خوبانی عضو کارگروه اشتغال بابیان اینکه مهمترین محور ما بحث عدالت اجتماعی و توجه به مناطق محروم و کم برخودار است ادامه داد:علی رغم اینکه دربیرون تبلیغ میشود که محلات حاشیه نشین همه نوع برخوداری است و هیچ کمبود و نقصی ندارند اما واقعیت چیز دیگری می گوید و خواستار جدی حضور اعضای شورا شهر بین مردم و گفت و گوی با آنان وحل مشکلاتی که مربوط به حوزه اختیارات مدیریت شهری شد .

لازم به ذکر است که تشکیل قرارگاه فرهنگی شهید حاج قاسم سلیمانی فرصتی رابرای جمعی از ساکنان محله و منطقه فراهم کرد تا مطالبات ،مشکلات و دغدغه های خودرا با مسئولان شهر در میان بگذارند .

ارسال نظرات