اجرای بیش از ۱۷۶۰ برنامه در هفته بسیج شاهرود

شاهرود_فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود گفت: در هفته بسیج بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ برنامه در این شهرستان با محوریت خدمت‌رسانی و تجلی حضور بسیج در توده ملت اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۳۹۰۷۲۳
|
۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۵

اجرای بیش از ۱۷۶۰ برنامه در هفته بسیج شاهرودبه گزارش خبرنگار بسیج، سرهنگ محمد خوش‌قدم در نشست خبری هفته بسیج در سالن جلسات کانون جوانان بسیج این شهر با اشاره به شعار هفته بسیج با عنوان «بسیج پاره تن مردم است»، اظهار کرد: ۴۲ سال از تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام راحل می‌گذرد و تا به امروز بسیج و بسیجیان همیشه در صحنه‌های مختلف خدمت به نظام و ملت حضور دارند.
او با اشاره به اینکه ۱۵ هزار و ۴۸۲ رزمنده در شهرستان شاهرود در سپاه این شهرستان پرونده دارند و همه در خط مقدم حضور داشتند، افزود: بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ شهید و ایثارگران و جانبازان همه بسیجیانی بودند که از پایگاه‌های بسیج به جبهه‌ها اعزام شدند و ایثار کردند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور از انتهای سال ۱۳۹۸ گفت: از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون گروه‌های جهادی، معاونت دفاع زیستی و بسیج جامعه پزشکی فعالیت‌های گوناگونی را در خدمت‌رسانی به مردم و کمک به کادر درمان اجرا کرده‌اند و اکنون نیز در مرکز شماره دو سوله بحران، بسیج جامعه پزشکی اقدام به واکسیناسیون در چند ماه اخیر کرده است.
خوش‌قدم با اشاره به حضور بسیجیان در زلزله، سیل و خدمت‌رسانی‌های مختلف به جامعه، از ساخت چند واحد مسکونی در شهر زلزله‌زده سی‌سخت به همت بسیج سازندگی سپاه شهرستان شاهرود و استان سمنان خبر داد.
او با اشاره به اجرای یک‌هزار و ۷۶۹ برنامه در هفته بسیج به همت پایگاه‌های بسیج در مساجد و محلات شهرستان شاهرود به همت نزدیک به ۲۰۰ پایگاه بسیج، افزود: این فعالیت‌ها در قالب ۶۸ عنوان برنامه اجرا می‌شود که ۸۵ برنامه شاخص شهرستانی است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود به برگزاری المپیاد ورزشی بسیج شهرستان توسط بسیج ورزشکاران و هیأت‌های ورزشی اشاره کرد و ادامه داد: این المپیاد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هفته بسیج آغاز شد و اختتامیه آن در دهه فجر برگزار می‌شود.
خوش‌قدم با اشاره به برگزاری جشنواره اسوه‌های مساجد و پایگاه‌های بسیج توسط قرارگاه نبی اکرم (ص) در مصلای نماز جمعه در پنجم آذر، عنوان کرد: در هفته بسیج گروه‌های جهادی در مناطق محروم شهرستان شاهرود حضور یافته و در عرصه‌های مختلف به خدمت‌رسانی خواهند پرداخت.
او با اشاره به تشکیل ۱۲۵ صندوق قرض‌الحسنه در محلات و پایگاه‌های بسیج شهرستان شاهرود گفت: در این راستا بسیج سازندگی شهرستان رتبه نخست کشور را کسب کرده و در مراسمی در هفته بسیج تجلیل خواهد شد و تاکنون ۱۰ صندوق قرض‌الحسنه شهرستان نیز تعاونی ایجاد کرده و به سمت اشتغال‌زایی رفته‌اند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود به برگزاری کلینیک صنعت‌یار زیر نظر بسیج مهندسین اشاره کرد و افزود: بیش از یک سال این کلینیک در کارخانجات و شرکت‌های تولیدی و صنعتی شهرستان شاهرود در راستای عارضه‌یابی و رفع مشکلات آن‌ها فعالیت دارد و تاکنون ۶۸ کارخانه و شرکت تولیدی را بازدید و مشکلات آن‌ها را در شهرستان و استان پیگیری کرده‌اند و نتایج خوبی نیز به دست آمده است.
خوش‌قدم با بیان اینکه سه پایگاه بسیج طلاب و روحانیون در شهرستان‌های شاهرود و میامی افتتاح خواهد شد، اضافه کرد: برگزاری همایش تجلیل از جانبازان ۷۰ درصد، کارگاه آموزش تأمین امنیت غذایی توسط بسیج مهندسین کشاورزی، همایش رهپویان فاطمی در محله اسلامی شهر فدک در راستای اهدای ۱۵۰ قواره چادر به دختران نوجوان و جوان دارای مشکلات مالی از دیگر برنامه‌ها در هفته بسیج است.
او به اجرای بنامه آبروی محله در محلات، عطرافشانی گلزار شهدای شهرستان شاهرود، آزادی چهار زندانی جرائم غیرعمد، افتتاح کارگاه جوراب‌بافی و خانه بازی در کانون جوانان بسیج و همایش پیاده‌روی و میقات صالحین در این هفته نیز اشاره کرد و گفت: رزمایش اقتدار بسیج امسال در سوم آذرماه با حضور گردان‌های امام حسین (ع)، بیت‌المقدس، امام علی (ع)، کوثر و اقشار مختلف بسیج برگزار می‌شود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود ادامه داد: برپایی میز خدمت، تجلیل از جهادگران و خادم الشهدا، شب شعر بسیج، همایش مادران بسیجی، تجلیل از کسبه منصف، جشنواره مجازی سرود، اجرای سرود‌های خیابانی، اعزام اکیپ‌های درمانی، همایش تبیین منظومه فکری مقام معظم رهبری و مسابقه عکس شکوه حضور در هفته بسیج اجرا می‌شود.
خوش‌قدم با تأکید بر اینکه خدمت‌رسانی به مردم اولویت برنامه‌ها در هفته بسیج است، گفت: موضوعات بهداشتی و درمانی نیز موردتوجه است و اکثر محلات شهرستان شاهرود با کمک مساجد و محلات برنامه‌های شاخص خود را اجرا می‌کنند.
او با بیان اینکه اثربخشی برنامه‌ها در هفته بسیج و طول سال برای ما اهمیت دارد، اضافه کرد: توقع داریم که رسانه‌ها به‌عنوان چشم بینا به ما در اجرای برنامه‌ها و گفتمان‌سازی که کار رسانه‌هاست و ما امروز هرچقدر انجام دهیم کم است، کمک کنند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود با تأکید بر اینکه در مجموعه بسیج، تسهیل‌گر هستیم و ماهی‌گیری یاد می‌دهیم، خاطرنشان کرد: امروز باید برای رفع مسائل فرهنگی، اقتصادی و بهداشتی با روحیه جهادی و بسیجی و ایجاد گفتمان در این شهرستان تلاش کنیم؛ چراکه کلید حل مشکلات کشور، ترویج و تبیین فرهنگ بسیجی، جهادی و ایثار و شهادت در جامعه است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار