زنجان-استاندار زنجان پیگیری پروژه های حوزه آب، راه آهن و توسعه راه ها را از اولویت های مهم استان زنجان برشمرد و گفت: در زمینه این سه اولویت، انتظار همراهی جدی از سوی وزیران محترم و دولت را داریم تا استان زنجان در این حوزه ها سرآمد کشور شود.
کد خبر: ۹۳۹۰۷۴۵
|
۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۲

به گزارش خبرگزاري بسيج زنجان؛ محسن افشارچی در شورای اداری استان که با حضور رئیس جمهوری و تعدادی از اعضای کابینه دولت سیزدهم در زنجان برگزار شد، در معرفی توانمندی ها و قابلیت های زنجان اظهار داشت: استان زنجان مرکز تولید صنایع دستی خاصی نظیر چاقو، ملیله، مس و چاروق است و به نوعی قطب تولید صنایع سرب و روی کشور به شمار می آید.

 

پیگیری پروژه های حوزه آب، راه آهن و توسعه راه ها از اولویت های مهم استان است

 

وی به توانمندی های بالای استان در زمینه های کشاورزی و دامپروری نیز اشاره نمود و افزود: اکنون که بنای اجرای طرح چندقلوزایی گوسفند در استان زنجان نهاده شده، به سمت تبدیل زنجان به مرکز تولید و نگهداری دام سبک کشور گام برمیداریم و در این راستا دو پروژه دامپروری گوسفند یکصد هزار راسی در سلطانیه و خدابنده داریم.

 

استاندار زنجان در ادامه سخنان خود، کمبودهای موجود در حوزه آب را یکی از بزرگترین چالش های استان و کشور برشمرد و گفت: مجموع ظرفیت سدهای موجود در کنار سدهای در دست احداث استان پاسخگوی نیاز استان به آب نیست و باید به مسئله آب بصورت ملی نگاه کنیم.

 

افشارچی خاطرنشان کرد: 650 میلیون مترمکعب روان آب برای استان زنجان تخصیص یافته بود که متاسفانه این روان آبها اکنون دیگر وجود ندارد و استان زنجان در این زمینه مظلوم واقع شده و نیاز به بازنگری در تخصیص آب است.

 

وی صنعت ریلی را یکی از صنایع پیشران و سودآور و ابزاری برای توسعه جوامع در دنیا توصیف کرد و افزود: نمی خواهیم در استان زنجان تنها بصورت نمادین، طرح دو خطه کردن راه آهن را داشته باشیم بلکه می خواهیم در آینده نزدیک فاصله زنجان تا تهران را دو ساعت کاهش دهیم و برای این کار نیازمند استفاده از قطارهای پرسرعت بصورت پایلوت کشوری هستیم که توسعه استان و افزایش سرمایه گذاری را در پی خواهد داشت.

 

استاندار زنجان با اشاره به اینکه زنجان با قرارگیری در مسیر جنوب به شمال، کریدور اتصال استان هایی همچون همدان به شمال کشور است، اضافه کرد: با توسعه راه های استان این ظرفیت را داریم که از مسیرهای خدابنده و طارم زنجان را به کریدور مسیر اتصال غرب به شرق و شمال کشور تبدیل کنیم و برای این هدف باید وضعیت راه های استان بصورت جدی پیگیری شود.

ارسال نظرات