خبرهای داغ:
استاد دانشگاه و نویسنده کتاب در مراسم رونمایی از سه جلد کتاب درسی و دانشگاهی در شهر بوئین زهرا؛

کتاب، بزرگترین سرمایه معنوی یک ملت برای اعتلای فرهنگ است

امیری نژاد، کتاب را بزرگترین سرمایه معنوی یک ملت برای اعتلای فرهنگ دانست و گفت: کتاب بزرگترین سرمایه معنوی یک ملت برای اعتلای فرهنگ جامعه است، چرا که افراد اهل مطالعه، با مطالعه کتاب و اهمیت دادن به فرهنگ مطالعه، توانسته اند فرهنگی ماندگارتر و پویاتر از خود به جای بگذارند.
کد خبر: ۹۳۹۰۸۱۵
|
۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، مرتضی امیری نژاد، استاد دانشگاه و نویسنده سه جلد کتاب درسی و دانشگاهی در مراسم رونمایی از کتاب در هفته کتاب و کتابخوانی که به همت کتابخانه عمومی صاحب الزمان(عج) و اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی شهرستان بوئین زهرا برگزار شد، با اشاره به جایگاه کتاب و کتابخوانی در جامعه بیان کرد: بدون شک کتاب در پیشرفت جامعه، افزایش آگاهی، تقویت اندیشه و بینش فردی و بالندگی فکری و رشد اجتماعی نقش بسزایی دارد، و روح یک جامعه و ملت در پرتو کتاب، بارور می شود.

وی در ادامه افزود: کتاب زیربنای تمدن بشری است، به ویژه در عصر حاضر که روزگار دانش اندوزی، تعقل و تفکر، فرهنگ و تکنولوژی است. اگر بخواهیم از آسیب های اجتماعی در جامعه جلوگیری کنیم، باید نسل جوان امروز جامعه را با فرهنگ کتاب و کتابخوانی آشنا کنیم.

امیری نژاد، کتاب را بزرگترین سرمایه معنوی یک ملت برای اعتلای فرهنگ دانست و گفت: کتاب به ما انسان ها می آموزد که اندیشه های انسان باید سرشار از آموزه های منطقی، عرفانی و حقیقی باشد. در حقیقت کتاب بزرگترین سرمایه معنوی یک ملت برای اعتلای فرهنگ جامعه است، چرا که افراد اهل مطالعه، با مطالعه کتاب و اهمیت دادن به فرهنگ مطالعه، توانسته اند فرهنگی ماندگارتر و پویاتر از خود به جای بگذارند.

این استاد دانشگاه، در پایان سخنان خود، به توجه ویژه و حمایت مادی و معنوی مسئولین از نویسندگان و ناشران اشاره کرد و گفت: همه ادارات و سازمان ها برای اقدامات و کارهای فرهنگی بودجه مخصوصی دارند، متأسفانه بودجه های فرهنگی به صورت هدفمند و در راستای کارها و برنامه های فرهنگی ارزشمند و ریشه دار هزینه نمی شود، نیاز است در راستای حمایت مادی و معنوی از نویسندگان و ناشران، مسئولین توجه ویژه ای داشته باشند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار