خبرهای داغ:
معاون وزیر نفت گفت: طرح توسعه و تثبیت ظرفیت فاز 2 پالایشگاه نفت آبادان دستاورد کشور در شرایط تحریم است و ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کد خبر: ۹۳۹۰۸۴۲
|
۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴

جلیل سالاری معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی امروز پس از بازدید از روند پروژه‌های فاز ۲ پالایشگاه آبادان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سیاست‌های نظام و رهنمودهای هوشمندانه مقام معظم رهبری، جلوگیری از خام فروشی است؛ از این رو تکلیفی بر وزارت نفت در جهت توسعه پالایشی و کاهش فروش نفت خام گذاشته شده است.

معاون وزیر نفت گفت: طرح توسعه و تثبیت ظرفیت فاز 2 پالایشگاه نفت آبادان دستاورد کشور در شرایط تحریم است؛ این پالایشگاه در حوزه پالایش نفت خام در کشور جایگاه نخست را دارد.

سالاری گفت: طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان بیش از ۸۵درصد پیشرفت فیزیکی با ۸۵درصد جذب اعتبار در حال احداث و تکمیل است که این پروژه ملی پنج تا ۶ ماه زودتر از موعد مقرر تکمیل خواهد شد.

جلیل سالاری با بیان اینکه یکی از چالش‌های پالایشگاه آبادان مشکلات زیست محیطی و توسعه کمی و کیفی بوده که گام به گام در مسیر برطرف شدن پیش رفته است.

وی با اشاره به اینکه پالایشگاه آبادان، تنها پالایشگاهی است که بنزین نفت کوره تولید می‌کند، افزود: حضور در بازار‌های صادراتی منطقه و اشتغال زایی از جمله اهداف ما در پروژه‌های پالایشگاه نفت آبادان است.

معاون وزیر نفت گفت: نگاه به فاز ۲ یک نگاه توسعه‌ای است، نفت خام سنگینی که در حوزه کارون تولید می‌شود گوگرد فراوانی دارد که باید واحدهای پالایشگاهی واحدهای شکست مولکولی تجزیه گوگرد سازی به دنبال استانداردسازی در سطح جهانی هستیم.

وی افزود: ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی، کنترل و کاهش آلایندگی زیست محیطی، افزایش تولید گوگرد جامد به میزان ۳۰۰ تن در روز، کاهش تولید نفت کوره به میزان ۱۰درصد افزایش تولید ۱۰درصدی بنزین با کیفیت بالا و تولید روزانه ۶ هزار و ۷۰۰ بشکه بنزین سوخت جت از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

جلیلی با اشاره به اینکه ۸۵ درصد نیروهای پروژه فاز ۲ از بومی هستند، گفت: غریب به ۶هزار نفر که در حال اشتغال در این پروژه هستند که ازنیروهای بومی هستند؛ هم پیمانکار پروژه و هم مجری طرح نگاهش به بومی گرایست و اینجا در پالایشگاه آبادان همیشه نیرو پروری انجام گرفته است و از ظرفیت‌های این پالایشگاه محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت پخش و پالایش افزود: پروژه فاز ۲ پالایشگاه از آغاز به کار، به این لحاظ که هیچ حادثه‌ای نداشتیم یک اتفاق نادر محسوب می‌شود و این یک ظرفیت درونی برای کشور است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها