خبرهای داغ:
امام جمعه دامغان با بیان اینکه بسیج شجره طیبه و یادگار ماندگار امام راحل (ره) است، گفت: اخلاص، بصیرت و عملکرد جهادی سه ویژگی لازم یک بسیجی است.
کد خبر: ۹۳۹۰۹۱۱
|
۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رستمیان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته دامغان که باحضور گسترده مردم ولایتمدار این شهرستان و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ایام شیوع کرونا و فاصله گذاری در مصلی امام خمینی (ره) دامغان برگزارشد، باگرامیداشت فرارسیدن هفته بسیج، این شجره طیبه را یادگار ماندگار امام راحل (ره) برشمرد و اظهارداشت: اگر بخواهیم بسیج را معنا کنیم در واقع به معنای حضور مردم غیور ما در همه صحنه‌هایی است که اسلام، انقلاب و کشور به حضور آن‌ها نیاز داشته و دارد.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه از نظر منطق انقلاب هرکس که در صحنه‌های حساس و لازم برای خدمت به اسلام، کشور و ملت بزرگ ایران حضور می‌یابد، یک بسیجی است، اضافه کرد: البته بهتر است که همه ما در سازماندهی این نیروی ولایی و مردمی صاحب پرونده باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان با اشاره به این مهم که در دوران دفاع مقدس بسیجیان غیور پیشگام ارتش، سپاه و نیروی انتظامی جانفشانی کردند، خاطرنشان کرد: به لطف خدا امروز تفکر بسیجی در همه نیرو‌های نظامی و انتظامی ایران اسلامی جریان دارد؛ امیدواریم بسیجیان ما در میدان‌های علم و اقتصاد نیز بیش از پیش بدرخشند.

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان تصریح کرد: سه ویژگی برای یک بسیجی لازم است، نخست اخلاص، شاخصه‌ای که در کلام امام خمینی (ره) که بنیانگذار انقلاب اسلامی و بسیج بود بار‌ها تکرار شده است؛ دومین ویژگی ضروری برای یک بسیجی بصیرت است، همانا بسیجیان عزیز باید همچون همیشه الگوی بصیرت قولی و عملی باشند و سومین شاخصه، عملکرد جهادی یک بسیجی است.

خطیب نماز جمعه دامغان در ادامه با اشاره به گذشت قریب به ۱۰۰ روز از آغاز بکار رسمی دولت سیزدهم، اظهارداشت: اگر بخواهیم ارزیابی مردمی و منصفانه‌ای از عملکرد ۱۰۰ روز اخیر دولت آیت الله رئیسی داشته باشیم باید بگوییم رویکرد این دولت خدمت به مردم است، انجام ۱۰ سفر استانی در این مدت و حضور شخص رئیس جمهور و وزرای دولت در بین مردم استان‌ها و دیدن مشکلات و دغدغه‌های آن‌ها و تلاش برای عملی کردن این خواسته‌ها به اندازه توان دولت و کشور، گواهی ب این رویکرد است.

وی افزود: پس از انجام هر سفر استانی نیاز‌ها و ظرفیت‌ها و نتایج سفر بررسی می‌شود، تصمیمات لازم اتخاذ و اعتبارات مورد نیاز پیش بینی می‌شود و سپس مصوبات سفر به صورت رسمی به مردم عزیز استان اعلام می‌گردد؛ بی تردید پس از اعلام رسمی مصوبات سفر ریاست جمهور و هیئت دولت به استان سمنان اگر کوتاهی در اجرای مصوبات ببینیم آن را مجدانه مطالبه خواهیم کرد.

امام جمعه دامغان در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با جمعی از نخبگان و اهتمام ایشان بر شناخته شدن قدر نخبگان در جامعه اشاره کرد و گفت: مقام عظمای ولایت نخبگان را نور چشم ملت ما برشمردند؛ به واقع نخبگان رزمندگان امروز میهن اسلامی در میدان علم و دانش و فناوری هستند، لزوم توجه به نخبگان باید در دستور کار مسئولان باشد و در استان و شهرستان ما نیز مسئولان حرف نخبگان را بشنوند و موانع پیش روی فعالیت آن‌ها را رفع کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها