خبرهای داغ:
امام جمعه کرمانشاه گفت: آمریکا از هیمنه بسیجی در کشورهای مسلمان می ترسد و تشکیل بسیج ابتکار حضرت امام(ره) بود.
کد خبر: ۹۳۹۰۹۹۴
|
۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه امروز در مسجد جامع کرمانشاه، با اشاره به ۲۹ آبان به عنوان آغاز هفته بسیج، اظهار کرد: حضرت امام (ره) یادگاری‌های زیادی از خود به جای گذاشتند که تشکیل بسیج با شعار ارتش ۲۰ میلیونی یکی از ابتکارات و یادگاری‌های ویژه ایشان به انقلاب اسلامی بود که امروزه شاهد آن هستیم جهان اسلام به تبعیت از این ابتکار استکبار ستیز به آن اقتدا می‌کند.

وی افزود: مقام معظم رهبری هم بعد از حضرت امام (ره) بر گسترش و عمق بسیج تاکید کرد و امروز می‌بینیم که دنیای استکبار بیش از سلاح و موشک از هیمنه بسیجی در کشورهای مسلمان می ترسد.

خطیب نماز جمعه کرمانشاه تصریح کرد: حشدالشعبی که در عراق تشکیل شده ادامه همان راه بسیج در انقلاب اسلامی است و به همین دلیل است که آمریکا از آن می ترسد.

وی ادامه داد: گرچه موشک، فناوری هسته‌ای، پیشرفت علمی و… بازدارنده است اما آن چیزی که بیشتر از همه چیز آمریکا را عصبانی کرده قدرت نفوذ کلام ایران در منطقه است.

علما با اشاره به جریان خون بسیجی در رگ‌های ملت ایران، خاطرنشان کرد: حاج قاسم یک بسیجی بود و دیدید که یک بسیجی چه با اقتدار وعده نابودی کامل داعش را داد و این وعده که در مقابل زر و زور استکبار بود محقق شد.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه فکر اجرای مدل شورای عالی انقلاب فرهنگی از زمان شخص پیامبر اسلام تاکنون همواره وجود داشته و دغدغه انقلاب فرهنگی باید دغدغه همه افراد باشد زیرا دشمنان به دنبال تغییر فرهنگ اسلامی ما هستند، بیان کرد: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری بحث شورای انقلاب فرهنگی است که همه مسائل روز کشور و وزارتخانه‌ها به آن گره خورده است.

وی افزود: وقتی غول‌ها و غارتگرها بخواهند وارد جایی شوند ابتدا فرهنگ آنجا را عوض می‌کنند؛ زمانی که آمریکایی‌ها وارد افغانستان شدند اول کتاب‌های درسی آنها را عوض کردند، لذا بحث فرهنگ بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظرات