کاردار سفارت کشور آفریقای جنوبی در جمهوری اسلامی ایران در اختتامیه جشنواره ملی پسته ایران-دامغان گفت: توسعه روابط اقتصادی با ایران را دنبال می‌کنیم و پسته دامغان می‌تواند یکی از زمینه‌های مهم این همکاری‌ها و مبادلات باشد.
کد خبر: ۹۳۹۱۱۹۵
|
۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، هیوگن باسون در آئین اختتامیه هشتمین جشنواره ملی پسته ایران-دامغان که با حضور مسئولان و میهمانان ملی و استانی، پژوهشگران و جمعی از بهره برداران بخش کشاورزی در تالار مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه دامغان برگزار شد، اظهار داشت: من از کشوری آمده ام که شغل اصلی مردم آن کشاورزی است و به خوبی با ظرفیت‌های این بخش آشنا هستم.

رایزن سیاسی سفارت آفریقای جنوبی در کشورمان ضمن ابراز خرسندی از حضور به همراه خانواده اش در شهرستان کهن و تاریخی دامغان با جاذبه‌ها و ظرفیت‌های فراوان اقتصادی و گردشگری، خاطرنشان کرد: برگزاری هشتمین جشنواره ملی پسته باوجود شیوع کووید ۱۹ به شکل حضوری و فضای مجازی فرصتی بسیار مغتنم و ارزشمند است.

وی با بیان اینکه سفارت آفریقای جنوبی در جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بین دو کشور را بیش از پیش دنبال می‌کند، خاطرنشان کرد: این جشنواره و پسته مرغوب دامغان می‌تواند یکی از زمینه‌های مهم افزایش این همکاری‌ها و مبادلات باشد.

کاردار سفارت آفریقای جنوبی در ایران با اشاره به تمایل خود نسبت به توسعه روابط فرهنگی و گردشگری بین دوکشور اظهار امیدواری کرد حضور وی در هشتمین جشنواره ملی پسته ایران-دامغان مقدمه‌ای برای افزایش این همکاری‌ها باشد.

گفتنی است، هشتمین جشنواره ملی پسته ایران – دامغان پس از دو روز برگزاری و اجرای برنامه‌های متنوع علمی و آموزشی، فرهنگی و هنری، برپایی نمایشگاه صنایع و محصولات کشاورزی و باغبانی، صنایع دستی و حضور میهمانانی همچون معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری، مشاور عالی وزیر امور خارجه کشورمان و رایزن سیاسی سفارت آفریقای جنوبی در ایران، با برگزاری آئین اختتامیه بکار خود پایان داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها