خبرهای داغ:
امام جمعه دامغان:

صرف درآمد سرشار پسته دامغان در امر کارآفرینی مصداق عملی شکرگزاری است

امام جمعه دامغان برگزاری هشت دوره جشنواره ملی پسته در این شهرستان را مصداق بارز شکراین محصول ارزآور عنوان و برصرف این درآمد در بخش کارآفرینی و اشتغال‌زایی تاکید کرد.
کد خبر: ۹۳۹۱۲۳۳
|
۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رستمیان در آئین اختتامیه هشتمین جشنواره ملی پسته ایران-دامغان که با حضور کاردار سفارت آفریقای جنوبی، میهمانان و مسئولان ملی و استانی در تالار همایش‌های بین‌المللی دانشگاه دامغان برگزار شد، با برشمردن خواص و ویژگی‌های منحصربفرد پسته دامغان به عنوان نعمت ارزشمند الهی، اظهار داشت: تلاش در راستای ارتقا بهره وری تولید ارگانیک پسته به عنوان محصولی با ارزش غذایی و اقتصادی مثال زدنی نیز مصداق شکر گزاری به درگاه قادر متعال است.

امام جمعه دامغان در تشریح دومین مصداق شکر نعمت سرشار پسته، گفت: یکی دیگر از لازمه‌های شکرگزاری این محصول ارزشمند این است که باغداران پرتلاش و متدین دامغانی بخشی از محصول خود را در مسیر یاری محرومان و اعتلای دین خدا هزینه کنند.

وی با اشاره به میلیارد‌ها تومان درآمد سالانه باغات پسته دامغان سرمایه گذاری بخشی از این درآمد‌ها در بخش کارآفرینی و اشتغال‌زایی برای جوانان این شهرستان و تقویت امر خداپسندانه قرض الحسنه را یک ضرورت و الگوی شکرگزاری عملی برشمرد و افزود: بی تردید با چنین نگاهی برکات و الطاف خداوندی بیش از پیش نصیب کشاورزان و باغداران صبور دامغانی خواهدشد.

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت حرکت برنامه محور این جشنواره و مسئولان امر در راستای افزایش صادرات پسته مرغوب دامغان و تدارک بازار‌های جدید برای این محصول ارزآور، اظهارداشت: تلاش‌های دست اندرکاران جشنواره ملی پسته ایران – دامغان در هشت دوره ستودنی است و لازمه بهره برداری از این تلاش ها، استمرار کار و پیگیری دستاورد‌های این جشنواره است.

گفتنی است، هشتمین جشنواره ملی پسته ایران – دامغان پس از دو روز برگزاری و اجرای برنامه‌های متنوع علمی و آموزشی، فرهنگی و هنری، برپایی نمایشگاه صنایع و محصولات کشاورزی و باغبانی، صنایع دستی و حضور میهمانانی همچون معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری، مشاور عالی وزیر امور خارجه کشورمان و رایزن سیاسی سفارت آفریقای جنوبی در ایران، با برگزاری آئین اختتامیه بکار خود پایان داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها