خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصار الرضا علیه السلام خراسان جنوبی:

توزیع بیش از 11هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در رزمایش گروه های جهادی/ توأمی هجرت و جهاد باخدمت به هم نوع

فرمانده سپاه انصار الرضا علیه السلام خراسان جنوبی گفت: هجرت و جهاد توام با خدمت به هم نوع است گروه‌های جهادی دو ویژگی دارند اول خودسازی و دوم خدمت به مردم است.
کد خبر: ۹۳۹۱۲۶۳
|
۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سردار علی قاسمی فرمانده سپاه انصار الرضا علیه السلام استان صبح امروز شنبه(29آبان) در مراسم آغاز رزمایش بزرگ خدمت رسانی ۴۴۰ گروه جهادی استان ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: نکته اول اینکه انقلاب اسلامی، انقلاب جهادی و فرهنگی بود و لذا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی گروه‌های جهادی در صحنه های انقلاب اسلامی حضور فعالی داشتند.

وی با بیان اينکه روحیه و انگیزه جهادی از ویژگی های مجاهدان فی سبیل الله است افزود: تشکیل گروه‌های جهادی در همه محیط ها امکان پذیر است. ابتدا از دانش آموزان و دانشجویان شروع شد ولی در حال حاضر در همه عرصه ها و اقشار مختلف گروه های جهادی شکل گرفته است و همانطور که گفته شد ۱۶۰۰ گروه جهادی در خراسان جنوبی و ۴۵ هزار گروه جهادی کشوری در حال سازماندهی است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) استان با بیان اينکه از نظر اسلام، ایمان با جهاد در میدان عمل توأم است گفت: ایمانی که در گوشه مسجد باشد به تنهایی کفایت نمی‌کند و باید به عرصه بیاید.

وی خاطرنشان کرد: گروه‌هایی جهادی و جهاد یک حرکت داوطلبانه است. جهاد یک حرکت حق طلبانه است یعنی اینگونه نیست که هر گروهی قادر و شایسته برای جهاد باشد و مسیر این حق طلبی ایمان، هجرت، جهاد و در نهایت شهادت است.

قاسمی گفت: مؤسس جهاد هم خود پیامبر عظیم الشان بوده اند مؤسس هجرت و بسیج سازندگی هم خود پیامبر بوده اند به محض هجرت از مکه به مدینه مسجد می سازند همان کاری که جهادگران ما انجام می دهند.

وی با بیان اینکه هجرت و جهاد توام با خدمت به هم نوع است گروه‌های جهادی دو ویژگی دارند اول خودسازی که اولویت است و دوم خدمت به مردم است افزود: ما داشته های فراوانی داریم که باید این داشته ها را به عنوان زکات خدمت کنیم. جهاد علمی، فکری، عقیدتی، جسمی، حرکتی و مالی و چه خیرینی داریم که امروز روی ویلچر هستند نمی‌توانند که به صورت عملی حضور پیدا کنند اما کمک های مالی زیادی می کنند.

قاسمی بابیان اينکه امام(ره) فرمودند من یک موی کوخ نشینان را بر کاخ نشینان ترجیح می دهم اظهار کرد: این یک راهبرد و سیاست اساسی است  امام فرمودند بسیج میقات پابرهنگان است و همچنین امام خامنه ای، بزرگ انقلابی، بزرگ جانباز و جهادگر انقلاب اسلامی در جهان محرومین فرهنگ بسیجی را ترویج دادند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) استان گفت: امام خامنه ای(مدظله العالی) کتابی دارند به نام "زندگی به سبک جهادی" که در خصوص جهاد و جهادرسانی سخنان خوبی دارند.

وی اظهار داشت: زکات بدن ها، جان ها و سرمایه ها، خودسازی و دیگر سازی، مؤمن برادر مؤمن است، اقتدار و اقتصاد مقاومتی، ایستادگی و صبر در هجرت است.

قاسمی با بیان اینکه برای رسیدن به خدا باید هجرت و جهاد کرد یادآور شد: رزمندگان در جبهه مقاومت و در رأس آنان سردار سلیمانی که الگوی گروههای جهادی هستند چقدر وضعیت های سخت را تحمل کردند و به درجه رفیع شهادت رسیدند.

وی ضمن تشکر از تک تک اعضای گروه‌های جهادی افزود: عزیزان همه ما مامور به خدمت و سازندگی هستیم طبیعی است که  هرجا خدمت و جهاد باشد تنبلی و بیکاری رخت برمی بندد هر جامعه ای که فرهنگ آن با جهاد گره بخورد پیروز است. مقام معظم رهبری می فرمایند "هر جا ما روحیه جهادی داشتیم پیروز شدیم و هرجا که  روحیه جهادی نداشتیم پیروز نشدیم".

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) استان گفت: در سال گذشته استان خراسان جنوبی بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان کمک های بلاعوض در رزمایش نهضت کمکهای مومنانه بوده که بین مردم تقسیم شده است.

وی با بیان اینکه هماهنگی و هم افزایی خوب بین همه دستگاههای خدمت رسان در بخش های مختلف در استان داریم افزود: ستاد رزمایش کمک های مومنانه  بر محور اما جمعه و نماینده ولی فقیه در مرکز استان و با جانشینی فرمانداران بهترین عملکرد را داشتند.

قاسمی با بیان اينکه امسال هم این رزمایش کمک های مومنانه ادامه دارد افزود: مخصوصا به مناسبت هفته بسیج  از تاریخ ۱۷ آبان تا ۷ آذر ماه این خدمات انجام می شود و بخشی از کمک های مومنانه  را که در هیئت ها داریم که ثبت سامانه نمی شود.

وی با اشاره به بخشی از ثمرات اقدامات گروه های جهادی در هفته بسیج ادامه داد: توزیع ۱۱۹۰بسته معیشتی، ۴۰۰ دست کفش و لباس ، ۲۶۰ بسته لوازم ضروری زنگی ، ۶۵ مورد کارت هدیه ، ۵۳۳۰۰ پرس غذای گرم ، ۸۲۳۰۰ عدد نان ، ۲۳۱۰۵ کیلو گوشت ، ۳۵۷۰ بسته لوازم بهداشتی ، ۵۲ سری جهیزیه ، ۵۶۷ بسته خدمات دارویی ، ۴۲ واحد بهسازی و مرمت منازل ، ۴۵۱۵ عدد لوازم التحریر و گوشی و تبلت بین نیازمندان ، آزادی ۱۰۰ نفر زندانی جرائم غیرعمد و پرداخت ۶۷ مورد وام قرض الحسنه انجام می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار