خودآموز با بیان اینکه۱۰۰ هزار نسخه کتاب تا پایان سال جاری در مناطق مختلف استان به ویژه مناطق کم برخوردار به نام و یاد شهدا اهدا می شود، گفت: تا پایان آبان ماه سال جاری مجوز چاپ ۱۹۰ عنوان کتاب صادر شده است.
کد خبر: ۹۳۹۱۲۹۶
|
۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، صبح امروز(۲۹آبان) در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، اظهار کرد: شعار هفته گرامیداشت کناب و کتابخوانی در سال جاری با عنوان« جای خالی را با کتاب خوب پر کنید» نامگذاری شده است.

«عمران خودآموز» تصریح کرد: به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی برنامه های  متنوعی در سطح اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری سایر دستگاه های اجرایی از جمله کتابخانه های عمومی استان با هدف ارتقا و توسعه فرهنگ کتابخوانی برگزار می شود.

وی  با بیان اینکه تا پایان آبان ماه سال جاری مجوز چاپ ۱۹۰ عنوان کتاب صادر شده است، یادآور شد: یکی از برنامه های محوری وزارت فرهنگ  و ارشاد اسلامی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی، پایتخت کتاب ایران است که در در طول سال ارزیابی های لازم در سطح استان های مختلف کشور در خصوص توسعه و ترویج مطالعه انجام می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام بیان کرد: در تلاش هستیم که با اجرای برنامه های مختلف در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه استان ایلام به عنوان پایتخت کتاب  معرفی شود، همچنین خبرگزاری ایبنا نیز در استان فعالیت دارد که اخبار و فعالیت های حوزه کتاب و کتابخوانی در استان را پوشش می دهد.

خودآموز گفت: تجلیل از فعالان کتاب و کتابخوانی و مروجان کتاب، برگزاری جلسات نقد بررسی کتاب، برگزاری جایزه کتاب سال استان ایلام، تدوین و چاپ ۵ عنوان کتاب با موضوع کرونا به همت اهالی قلم و رسانه و برگزاری مراسم رونمایی از این آثار، و دایر کردن کتابخانه فرهنگ، هنری و ارتباطات در  مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی  از جمله برنامه های گرامیداشت هفته کتاب در استان بوده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۶۰ هزار نسخه کتاب به مراکز مختلف علمی، فرهنگی و هنری و کتابخانه ای در استان اهدا شده است. ابراز کرد: تا پایان سال جاری نیز ۱۰۰ هزار جلد کتاب، به یاد و نام شهدای عزیز  در قالب کمیته فرهنگی و تولیدات هنری کنگره سه هزار شهید استان ایلام در مناطق مختلف استان ایلام به ویژه مناطق کم برخوردار استان اهدا شود.

ارسال نظرات