نماینده مقام معظم رهبری در سیستان‌وبلوچستان

همسران طلاب آنها را در مسیر رسالت شان یاری کنند

زاهدان/ نماینده مقام معظم رهبری در سیستان‌وبلوچستان گفت: گاهی زندگی طلبگی دارای ویژگی دیگر از جمله رسالت محوری است و همسران طلاب باید آنها را در مسیر رسالت شان یاری کنند.
کد خبر: ۹۳۹۱۳۴۳
|
۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده مقام معظم رهبری در سیستان‌وبلوچستان در اختتامیه همایش و کارگاه تخصصی پیوند های آسمانی طلاب و روحانیون شیعه و سنی استان با اشاره به آیه ۲۱ سوره مبارکه روم به تفسیر این آیه پرداخت و گفت: در این آیه خداوند متعال بیان فرموده که ما از جنس شما همسرانی را آفریدیم که آرامش بگیرید و خداوند بین شما محبت و مودت قرار داد و این به عنوان یک نکته محوری باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: باید برای تحقق این هدف تلاش کنیم تا خانه محل آرامش و محبت بین زن و شوهر باشد و این آرامش هر روز افزایش پیدا کند که چنین چیزی هم به هنر زن خانه و هم به رفتار مرد خانه بستگی دارد.

امام جمعه زاهدان افزود: پیش بردن زندگی زوجین صرفا بر اساس حق و تکلیف، شیرینی زندگی را میسر نمی کند زیرا حق و تکلیف کاری حداقلی برای  دوام زندگی است و برای لذت در زندگی باید بر مبنای عشق، محبت و مودت عمل کرد.

آیت‌الله محامی بیان داشت: باید کانون خانواده به نحوی گرم باشد که برای هر یک از زوجین جاذبه داشته و عامل انگیزه آن ها برای ورود هر چه زودتر به خانه باشد.

وی ادامه داد: نحوه زندگی طلبگی برای هر یک از طلبه ها مهم است و گاهی مرد و زن مشغول تحصیل هستند و در چنین شرایطی کمک حال یکدیگر و به خوبی همدیگر را درک می کنند.

این استاد درس خارج حوزه علمیه اظهار داشت: گاهی زندگی طلبگی دارای ویژگی دیگر از جمله رسالت محوری است و فرد طلبه باید مشخص کند که رسالت او تبلیغ دین و معارف الهی است و در صورتی که همسر او دارای این درک باشد به هر نحوی کمک حال او خواهد بود زیرا پیشرفت هر مردی در گرو کمک و حمایت همسر او در زندگی مشترک است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی بیان داشت: زندگی تحصیلی یا زندگی طلبگی بر اساس رسالت محوری مهم است و باید احساس کنند که در مسیر دین و سرباز اسلام هستند و وظایف تقسیم شده است و هر یک وظایفی را بر عهده دارند که در چنین صورتی محبت بین آن ها افزایش پیدا می کند و این دوستی تا فردای قیامت ادامه دار خواهد بود.

وی گفت: اگر در زندگی مشترک خدا جایگاهی نداشته باشد در ابتدای زندگی مباحث غریزی غلبه خواهد داشت و عامل انس و الفت خواهد بود اما پس از مدتی اختلافات خود را نشان داده و عامل کینه و بغض خواهد شد.

آیت‌الله محامی تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا پایه زندگی خود را بر اساس راه خدا بنا کرده و فرزندان ما نیز در همین فضا رشد پیدا کنند.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی نژاد مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه استان نیز گفت: مرکز خدمات حوزه های علمیه هر ساله کارگاه ها و همایش های ازدواج برگزار می کند و در این دوره نیز  بیش از ۱۲۰ زوج جوان از سایر نقاط استان در این کارگاه شرکت نموده اند.

ارسال نظرات