خبرهای داغ:

پنجمین یادواره شهدای منطقه دارالمیزان شهرستان مهر برگزار شد

پنجمین یادواره شهدای منطقه دارالمیزان شهرستان مهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۹۱۳۵۵
|
۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، پنجمین یادواره شهدای منطقه دارالمیزان شهرستان مهر، یادمان روحانی شهید سید هاشم حسینی با سخنرانی سردار کریمی معاون سیاسی ناجا و با حضور پرشور مردم این منطقه و جمعی از مسئولان ‌شهرستانهای مهر و جم برگزار شد.

این یادواره که به صورت سالیانه و هر سال با محوریت یکی از۸شهید والامقام منطقه دارالمیزان برگزار می‌شود، امسال با شور خاصی و پس از وقفه ای یک ساله به دلیل شیوع کرونا با یاد روحانی شهید سید هاشم حسینی در محل گلزار شهدای دارالمیزان با برنامه های متنوع و برپایی غرفه های شهدا برگزار شد.

سرهنگ گله داریان فرمانده ناحیه سپاه شهرستان مهر در ابتدای برنامه به عنوان میزبان مراسم، ضمن خیر مقدم و خوش‌آمدگویی به میهمانان یاد و خاطره ۱۵۴شهید شهرستان مهر به ویژه شهدای منطقه دارالمیزان را گرامی داشتند و همچنین هفته بسیج را تبریک گفتند.

محمدی، فرماندار شهرستان مهر با ایراد سخنانی با تشکر از دست اندرکاران برگزاری این یادواره؛ برگزاری یادواره شهدا را نشان از ادامه دادن راه شهیدان دانستند و بیان کردند: سرافرازی انقلاب اسلامی مدیون خون شهیدان است.

در ادامه سردار کریمی معاون سیاسی نیروی انتظامی ‌که به عنوان سخنران پنجمین یادواره شهدای منطقه دارالمیزان، در ابتدای سخنان خود تعبیراتی در باب مرگ و شهادت بیان کردند و شهادت را از قول مقام معظم رهبری به نقل از حکمت131نهج البلاغه مرگ تاجرانه دانستند.

معاون سیاسی ناجا با برشمردن ویژگی شهدا، و تشابه زندگی روزمره آنان با سایرین، بیان داشت: با توجه به قرار گرفتن در چهلواره دوم انقلاب اسلامی، احتیاج به فرهنگ شهادت را بیش از پیش احساس می شود و برهمین اساس خانواده شهدا به دو جهت شایسته تکریم هستند، یکم نسبت سببی با شهید- دوم اینکه از لحاظ معنوی و اندیشه با شهید یکی هستند که طبق فرموده امام راحل، خانواده شهدا چشم و چراغ این ملت‌ هستند.

سردار کریمی در ادامه سخنان خود در باب کرامت شهدا خطاب به حاضران گفتند : اگر در دنیا بی بهره ایم، چگونه چشم به شفاعت شهدا داریم که همانا تجلی شفاعت آنان در دنیا هدایت و در آخرت شفاعت آنان هست، که اگر می‌خواهیم از حضور در این جلسات بهره ببریم باید از هدایت شهید کمک بخواهیم.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود رمز بقای انقلاب اسلامی در چهل و سومین سال خود نسبت به انقلابهای دیگری چون الجزایر و فرانسه را برکت خود شهدا دانستند.

معاون سیاسی ناجا در ادامه به دفاع از عملکرد دولت سیزدهم پرداختند و اظهار داشتند: با اشاره به مشکلات کشور و مشکل توزیع یارانه و تشبيه آن به شاباش که فقط بر روی سر عده‌ای خاص ریخته می‌شود، و در سبد غذایی محرومین کمتر دیده می‌شود و مردم نیز با کاهش تورم ماهانه اخیر به مقایسه سبد غذایی از افزایش قیمت‌ها گله می‌کنند اما واقعیت چیز دیگری است و این دولت برخلاف دولت قبل که صبح جمعه ها خواب بودند و مشکلات رابه پای رهبری می‌نوشتند و اخیرا با انتشار دستخط رهبری در قضایای آبان۹۸ رسوا شدند، اما این در حالیست که رییس جمهور کنونی در ایام تعطیل به سرکشی از مناطق محروم ميروند و امیدواری به مجلس، دولت و ریاست جدید قوه قضائیه زیاد است.

سردار کریمی در بخش دیگری از سخنان خود به راهبرد دشمن آمریکایی اشاره کرد و گفت: یکی تهدید باور پذیر بود که با اقدامات نیروهای مسلح خنثی شده است و دیگری تحریم حداکثری بود که از اردیبهشت سال گذشته رو به بی اثری گذاشته و دشمن نیز دیگر به بی اثر بودن آن اذعان دارد، اما مهمترین استراتژی آمریکا در حال حاضر تحریف هست که مقام معظم رهبري فرموند که اگر ما تحریف را چاره کنیم، تهدید و تحریم نیز چاره می‌شود.
معاون سیاسی نیروی انتظامی در ادامه جنگ تحریفی دشمن را اینگونه برشمردند: تحریف، یک جنگ شناختی است و مرز مشخصی ندارد و همه را درگیر خود کرده است و شبهاتی چون عوض کردن جای جلاد و شهید و حواله کردن مشکلات به رهبری و امام از تحریف های این جنگ است که با سواد رسانه‌ای و تاثیر گذاری و تأثیرپذیری بتوانیم از این توطئه نجات پیدا کنیم.

این فرمانده ارشد نیروی انتظامی در بخش پایانی سخنان خود گفتند: صداقت امام و رهبری و شهدا و خانواده هايشان و مسئولان باعث شده که چهل و سومین سال انقلاب را پشت سر بگذاریم اما اگر این صداقت ها نبود این تحریم و تحریف ها برای مدت کوتاهی بر هر کشور اروپایی وضع میشد از هم پاشیده بود و حال آنکه بعد از چهل و سه سال عمر انقلاب، مجلس شهدا با چنین زیبایی و رونق برگزار می‌شود و این باعث امیدواری ماست و دشمن از مجموعه اقداماتش جز زیان چیزی برداشت نکرده است.

حضور آقای معتمدی همرزم شهید سید هاشم حسینی در جایگاه و بیان خاطراتی از شهید، ادامه برنامه های پنجمین یادواره شهدای منطقه دارالمیزان بود و پس از آن مداح اهل بیت حاج میثم بهرامی، با مدیحه سرایی و ذکر مصائب اهل بیت فضای مجلس را معنویت خاصی بخشیدند و در آخر با تقدیم لوح یادبود منقش به تمثال شهید سید هاشم حسینی به میهمانان برنامه و خانواده های شهدا و ایثارگران برنامه پایان پذیرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها