زاهدان/ نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: تدبیر امام خمینی(ره) در تشکیل بسیج کاری استثنایی و همراه با ساختار شکنی بود.
کد خبر: ۹۳۹۱۳۹۸
|
۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، آیت‌الله ‌مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان در دیدار اعضای ستاد هفته بسیج استان ضمن اشاره به قدر شناسی مردم ایران اسلامی نسبت به زحمات و تلاش های بسیج و بسیجیان گفت: بسیج شجره طیبه ای است که آثار و برکات خود را از بدو تاسیس نشان داده و حضرت امام خمینی(ره) با نگاه والا و دور اندیش خود دستور تاسیس آن را صادر نمود.

امام جمعه زاهدان افزود: تدبیر امام خمینی(ره) در تشکیل بسیج کاری استثنایی و همراه با ساختار شکنی بود و بسیجیان با عرفان و اعتقادات خود پا به میدان جنگ نهاده و با تقدیم جان خود عامل پیروزی انقلاب اسلامی شدند و چنین چیزی وجه تمایز نیروهای ما نسبت به جبهه دشمن بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: در اوایل دوران انقلاب بسیج نسخه شفابخش کشور بود و در شرایط کنونی نیز بسیج باید نسخه برون رفت از مشکلات باشد و نسائل کشور در زمینه‌های نظامی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی نیازمند بسیج و روحیه بسیجی است.

وی گفت: بسیج راه میانبری است که در جبهه های مختلف ما را به مقصد می رساند و باید برای تحفظ روحیه بسیجی و نشر این ارزش ها در سطح جامعه تلاش کنیم.

آیت‌الله محامی بیان کرد: تقدیر از بسیجیان و نشر ارزش های بسیجی مختص به همین هفته نیست بلکه این کار باید در طول سال ادامه یابد و بسیج حضوری مشکل گشا و کارآمد در عرصه های مختلف داشته باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تصریح کرد: بیشترین تبلیغ برای بسیج فراهم کردن زمینه ورود بسیجیان و نقش آفرینی در عرصه های مختلف است.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان‌وبلوچستان اظهار داشت: در شرایط کنونی باید موقعیت خود را به خوبی تشخیص داده و بدانیم که دشمن از کجا به دنبال آسیب رساندن به ماست و برای رفع این خلأها تلاش کنیم.

وی گفت: در شرایط کنونی نقاط حمله دشمن در مباحث فرهنگی، فضای مجازی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است و دشمن در صدد آن است که به تدریج مردم را تحت فشار و مجبور به تسلیم کنند.

آیت‌الله محامی خواستار حضور جدی بسیج در این عرصه ها شد و بیان کرد: اقدامات خوبی در عرصه محرومیت زدایی صورت گرفته اما چنین فعالیت هایی جنبه تسکین دهنده داشته و باید بسیج زمینه‌ساز حضور خود مردم در جبهه اقتصاد و مسئولان نیز زمینه سازی و سازمان دهی لازم را انجام دهند

امام جمعه زاهدان خاطر نشان کرد: گاهی برخی مشکلات حاصل بی تدبیری خود ماست که در چنین صورتی مایه تاسف قرار می گیرد و باید در این راستا تلاش کرده و بسیج را از خود دانسته و از آن دفاع و پشتیبانی کنیم.

فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در این  دیدار با تبریک گرامیداشت هفته بسیج گفت : همانطور که مستحضر هستید بسیج یادگار ماندگار حضرت امام رضوان الله تعالی علیه است و تا به امروز برای  نظام و مردم استان برکات و آثار فراوانی  داشته است که حضرت امام فرمودند بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکیل آن را همه مجاهدان از اول تا آخر امضا کرده‌اند و در جای دیگری فرموده اند که خداوندا مرا با بسیجیانی محشور کن چرا که خودم بسبجیی هستم و بسیجی بودن برای من یک افتخار است

سردار سرتیپ دوم پاسدار احمد شفائی با بیان اینکه بسیج از آغازین روز تشکیل تا امروز در عرصه‌های مختلف پیوسته منشاء خیرات و برکات فراوان بوده است افزود: آن روزی که نیاز مردم و انقلاب به حضور میدانی در عرصه ها بود بسیجیان سر از پا نشناختند و عاشقانه در خدمت نظام و انقلاب بودند، در مقطعی که دشمنان قسم خورده با همه عِده و عُده به مرزهای ایران اسلامی تجاوز کردند با آن اهداف پلید، بسیجیان دریا دل ما سینه سپر کردند و مجاهدانه و با فداکاری و رشادت بی نظیر در مقابل همه زر و زور عالم با افتخار ایستادند.

وی اذعان کرد: در آن مقطع که دشمنان قسم خورده در عرصه فرهنگی شبیخون زدند باز بسیجیان تماشاچی نبودند، آرام و قرار نداشتند و با همه توان در مقابل با این هجمه حاضر شدند.

سردار شفاعی افزود: در طول این هفته بیش از هشتاد و شش برنامه محوری با همت بسیجیان مجموعه سپاه استان و نوای مقاومت تنظیم پس زمینه اجرای آن فراهم شده است

 

 

ارسال نظرات