مسئول سازمان بسیج ورزشکاران:

شهدای ورزشکار مرزبانان نظام در دوران جنگ بودند

یادواره شهدای ورزشکار استان اردبیل به میزبانی شهرستان پارس آباد و با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی به همت بسیج ورزشکاران برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۹۲۰۰۲
|
۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵

شهدای ورزشکار مرزبانان و اسحله داران نظام در دوران جنگ بودند

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مهدی میر جلیلی، اظهار کرد: نیاز کنونی جامعه ورزشی ما انگاره های فرهنگی هست که سرچشمه آن توسط شهدا پایه گذاری شده است و ما نیز در حد توان علاقه مندیم تا با حفظ شأن و منزلت شهدای والا مقام در مجموعه های ورزشی خود یادمانی از این عزیزان داشته باشیم.

وی افزود: در 8 سال دفاع مقدس دیدیم که دلاوران و سربازان و سرداران میهن چگونه به مقابله با دشمن تا دندان مسلح پرداختند. و در حالی که پشت جبهه زندگی در جریان بود و مسابقات ورزشی و رزمی نیز برای حفظ روحیه رزمندگان اسلام برگزار می شد.

مسئول بسیج ورزشکاران ادامه داد: در جامعه ورزشی کشور، بیش از پنج‌هزار شهید ورزشکار تقدیم انقلاب شده و سهم استان اردبیل از این تعداد 188 شهید ورزشکار است .

میر جلیلی با اشاره به خصوصیات اخلاقی شهدای 8 سال دفاع مقدس،بیان کرد: شهیدان علاوه بر خصایصی چون ایثار، شهامت، شجاعت، اخلاق محوری را در میدان ورزشی رعایت می‌کردند.

وی افزود: شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی در میادین ورزشی،دوران هشت سال دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی خوب درخشیدند و پیروز صحنه‌های نبرد با دشمنان جمهوری اسلامی بودند.

سرهنگ نوری فرمانده ناحیه مقاومت پارس آباد نیز در این مراسم ضمن تبریک هفته بسیج به اهمیت دشمن شناسی اشاره و تصریح کرد: امروز دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران از همه ظرفیت ها علیه ما برای تغییر و انحراف فکری در جامعه استفاده می کند،فلذا خطر تحریف بغل گوش ماست و رسالت همه ی ما امروز سنگین تر از گذشته است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری یادواره ها باعث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان می شود،خاطر نشان کرد:شهدا الگوی برتر برای جوانان ما هستند که باید بواسطه برگزاری یادواره ها معرفی شوند.

سرهنگ نوری در پایان افزود: ناحیه سپاه پارس آباد 8 باشگاه ورزشی دارد که 32 هزار ورزشکار در این باشگاه ها مشغول فعالیت ورزشی هستند.

شهدای ورزشکار مرزبانان و اسحله داران نظام در دوران جنگ بودند

شهدای ورزشکار مرزبانان و اسحله داران نظام در دوران جنگ بودند

ارسال نظرات