زاهدان/ طرح شهید سلیمانی برای کنترل اپیدمی کرونا در اقصی نقاط استان به ویژه مناطق محروم، روستایی و عشایری که دسترسی آسانی به مراکز درمانی و بهداشتی ندارد همچنان در حال اجرا است.
کد خبر: ۹۳۹۲۰۵۴
|
۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴

جانشین بسیج جامعه پزشکی سیستان وبلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج گفت: از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا تاکنون تمام امکانات و ظرفیت های سپاه و بسیج در راستای مقابله با بیماری کرونا و خدمت رسانی بی منت به مردم به میدان آمده اند.

فاطمه کمیلی با بیان اینکه اجرای طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نتایج بسیار خوبی در راستای مقابله با بیماری کرونا در پی داشته است، گفت: ویزیت، چکاپ فشار خون و قند خون، آموزش راههای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، واکسیناسیون جامعه هدف، آموزش و راه های پیشگیری از انتقال ویروس کرونا در روستاهای محروم و دور افتاده و همچنین نصب بنر در نانوایی ها، آرایشگاه ها و پمپ بنزین ها در اقصی نقاط استان را از جمله برنامه‌های هفته وحدت توسط کانون‌های بسیج جامعه پزشکی در شهرستان های استان دانست.

وی در ادامه به اهدای خون توسط اعضای دفاتر جامعه پزشکی در شهرستان ها در طول هفته و برپایی ایستگاه سلامت در میعادگاه نماز جمعه به همراه چکاپ فشار خون و پالس اکسی متر، تب سنجی و توزیع تراکت آموزشی واهدای داروی رایگان اشاره کرد و افزود: تجلیل از خانواده شهدا، تجدیل از پرسنل مراکز واکسیناسیون، انجام رپیدتست و برگزاری نشست هم‌اندیشی هیئت اندیشه ورز جهت نهادینه سازی بیانیه گام دوم انقلاب را از دیگر برنامه ها به شمار می رود.

جانشین بسیج جامعه پزشکی استان خاطر نشان کرد: توزیع بسته های معیشتی، حمایتی و بهداشتی به بیماران کرونایی، اهدای لوازم التحریر به دانش آموزان محروم، معاینه جرم گیری و کشیدن دندان، ویزیت و مشاوره رایگان زنان باردار و همچنین اعزام تیم های عمومی ویزیت را از دیگر اقدامات برشمرد و عنوان کرد: خدمت بی منت در قالب طرح شهید سلیمانی و در تداوم رزمایش کمک های مومنانه تا ریشه کنی کامل کرونا همچنان در دستور کار بسیج و سپاه قرار دارد.

وی اضافه کرد: تاکنون به مناسبت هفته وحدت 64 بیمار در شهر گلشن سراوان ویزیت رایگان بیماران شده و از 25 نفر نیز تست رپید گرفته شد، همچنین 122 میلیون ریال داروی رایگان نیز به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) درشهر گلشن اهدا شد.

کمیلی در بخش دیگر سخنان خود به واکسیناسیون دانش آموزان اشاره و بیان کرد: اعزام تیم عمومی به مناسبت هفته وحدت به شهرستان های مختلف استان و انجام رپید تست از دانش آموزان و معلمین مدرسه، توزیع ماسک و محلول ضد عفونی رایگان به همت دفاتر بسیج جامعه پزشکی یکی دیگر از خدمات ارئه شده است.

وی با تاکید بر این مطلب که سپاه و بسیج در قالب طرح شهید سلیمانی همچنان در کنار مدافعان سلامت و مردم است، گفت: طرح شهید سلیمانی برای کنترل اپیدمی کرونا در اقصی نقاط سیستان وبلوچستان به ویژه مناطق محروم، روستایی و عشایری که دسترسی آسانی به مراکز درمانی و بهداشتی ندارد همچنان در حال اجرا است.

ارسال نظرات