کارگاه آموزشی سبک زندگی (روابط عاطفی والدین و فرزندان) با حضور والدین دانش آموزان آموزشگاه دخترانه شهید حسن حسنان سرخه برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۹۲۲۲۳
|
۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ همزمان با هفته بسیج کارگاه آموزشی سبک زندگی (روابط عاطفی والدین و فرزندان) با حضور والدین دانش آموزان آموزشگاه دخترانه شهید حسن حسنان با سخنرانی زهرا وطنی پور از طلاب حوزوی در نمازخانه این آموزشگاه به همت جوزه بسیج دانش آموزی ولایت سرخه برگزار شد.

وطنی پور در جمع اولیا دانش آموزان اظهار کرد: والدين موثرترين افراد زندگي بچه ها هستند و از ابتدای زندگي او در دسترسي و ارتباط نزديک هستند والدين مهمترين الگوی رفتاری فرزندان هستند.

او افزود: پژوهش ها نشان داده است که فرزند پروری موثر يک عامل محافظ قدرتمند است. خانواده ها مي توانند با تامین نیازهای اساسی، ایجاد فضای امن خانوادگی، راهنمایی، قانون گذاری مناسب و نظارت بر  زندگی فرزندانشان، آنان را از بسیاری رفتارهای مشکل ساز و پر خطر از جمله مصرف مواد و بزهکاری دور نگه دارند.

طلبه حوزوی با بیان اینکه برقراري رابطه‌ي مثبت با كودك يا نوجوان از اصول اوليه ي فرزندپروري است. در بستر رابطه‌ي مثبت است كه مي توان ساير روش هاي فرزندپروري را بكار گرفت، عنوان کرد: برقراري رابطه‌ي مثبت عبارتست است از ایجاد فضایی که در آن بين مراقب و كودك احساس ایمنی، دوست داشته شدن و پذیرش وجود دارد و جنبه‌هاي مثبت رفتار كودك مورد توجه قرار مي‌گيرد.

وطنی پور خاطرنشان کرد: لازم است والدین اوقاتي را براي تعامل با كودك خود اختصاص دهند. در اين اوقات به صحبت های آن‌ها گوش دهند، با آنها حرف بزنند و به فعاليتي بپردازند كه هر دو از آن لذت مي برند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها