خبرهای داغ:
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) قزوین؛

بسیج، پرچمدار عرصه پایداری در مقابله با تهاجم دشمن است

حیدری گفت: بسیج یک تفکر و پرچمدار عرصه های مختلف در مقابله با جنگ نرم دشمن است.
کد خبر: ۹۳۹۲۳۴۴
|
۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سرهنگ علیرضا حیدری، فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) قزوین، ضمن گرامیداشت هفته بسیج در جمع بسیجیان حوزه مهدیه اظهار کرد: تفکر و فرهنگ بسیجی یک ظرفیت درونی کشور است که اگر این تفکر در جامعه طنین‌انداز شد مشکلات برطرف می شود و امروز اقتدار و امنیت ما مرهون این تفکر بسیجی است.

وی گفت: بسیجی که با ایمان، تقوا، ایثار و جانفشانی برای خدا و با هدف رضایت و قرب الهی در راه خدمت به اسلام و انقلاب قدم برمی‌دارد، بسیجی‌ که با اخلاق و منش پسندیده آمده است باری از دوش مردم بردارد، با تفکری از جنس بسیج پای کار آمده است.

سرهنگ حیدری بیان کرد: اگر تفکر بسیجی در تمامی ارگانها حاکم باشد اغلب موانع و مشکلات برطرف خواهد شد. بعد از تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ۵ آذر سال ۱۳۵۸ به دستور بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، این ارگان در عرصه های مختلف نقش‌آفرین بوده است.

وی افزود: در فاصله زمانی سالهای ۵۸ تا ۶۰  بسیجیان در رفع غائله گنبد، اختلافات قومی خوزستان، شهر آمل، دموکرات کومله کردستان، ترورهای منافقین و کسانی که در صدد ریشه کنی جمهوری نوپای اسلامی ایران بودند و نمی خواستند راه این جمهوری ادامه پیدا کند؛ موثر بودند.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) قزوین عنوان کرد: نقش بسیج در دوره دوم و در سالهای ۶۱ تا ۶۷ و صدور قطعنامه ۵۹۸ و جنگ تحمیلی توسط تمام استکبار و کشورهای حامی آن و با محوریت رژیم بعث عراق و پایان هشت سال دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست.

سرهنگ حیدری اذعان کرد: در دو سال ابتدایی جنگ، گروه های لیبرال و نفوذی که در صدر  حاکمیت کشور بودند توسط نیروهای انقلابی برکنار شدند. با برکناری بنی‌صدر ورق برگشت و نیروهای بسیجی با قدرت افزون بر گذشته دوشادوش سایر نیروهای مسلح در عملیات‌های مختلف نقش‌آفرین بودند.

این مسئول اضافه کرد: فتح خرمشهر، اولین ثمره حضور موثر بسیج بعد از عزل بنی‌صدر بود. به فرموده مقام معظم رهبری:"خرمشهرها در پیش داریم که باید توسط این بسیجیان فتح شود." که البته در حال فتح شدن است. لذا بسیجیان در هشت سال دفاع مقدس در خط مقدم جبهه و پشت جبهه هدایت و پشتیبانی جنگ را به عهده گرفتند.

سرهنگ حیدری افزود: یکی از مهمترین عوامل پیروزی در جنگ تحمیلی، حضور ۸۵ هزار بسیجی شهید، جانبازان و آزادگان بسیجی جان بر کف نظام اسلامی ایران بود.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) قزوین در ادامه یادآور شد: دست‌های پشت پرده در صدد انحلال بسیج بودند. بسیج به فرموده مقام معظم رهبری و با تغییر هویت و با نگاه سازندگی وارد عرصه های مختلف مانند طرح واکسیناسیون فلج اطفال، سدسازی، جاده سازی، راه سازی و کمک به دولت شد.

وی یادآور شد: بسیج خط قرمز دارد. بسیج پاره تن مردم است" و هر جایی که لازم باشد برای مردم جان می‌دهد. با تیزبینی بسیجیان غائله کوی دانشگاه که توسط افراطیون سیاسی ایجاد شده بود، خاموش شد و از انقلاب و نظام و مردم دفاع کرد.

سرهنگ حیدری بیان کرد: نگاه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بیشتر به بسیج و بسیجیان معطوف است. یکی از شاخصه‌های اصلی ایشان، جذب ۸ میلیون بسیجی پای کار و فعال است که از راهبردهای اصلی سند انتظار بسیج است.

این مسئول اذعان کرد: نکته دیگر اشاره شده در بیانیه گام دوم انقلاب، اهمیت به مقوله سبک زندگی اسلامی است که در دستور کار بسیج و متخصصین این امر در حوزه ها و پایگاه های مقاومت تابعه خود است.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) قزوین گفت: تهاجم فرهنگی، شبکه‌های ماهواره‌ای، معاندین و منافقین و پول های کثیف عربستانی و نقشه های استکبار جهانی و تبلیغات گسترده، قصد فریب جوانان ما و تغییر سبک زندگی اسلامی و گرایش به سبک زندگی غربی را دارد. همچنین امروز بر خلاف هجمه و تحریم دشمن بسیج، پرچمدار اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار