خبرهای داغ:
آیت اله عابدینی گفت: برنامه های رهبر معظم انقلاب برای جبهه مقاومت اسلامی و حمایت از مستضعفان عالم و کشورهای اسلامی است که باعث شده امروزه نتایج بسیار مهم و موثری در سطح جهانی بدست آوریم.
کد خبر: ۹۳۹۲۵۹۶
|
۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در همایش هفته بسیج با حضور مسئولان نیروهای مسلح و هادیان سیاسی استان اظهار کرد: ولایت مداری یکی از موضوعات مهمی است که با آن صف بندی ها را با چشم انداز دینی می توانیم داشته باشیم.

وی تصریح کرد: خدا به رسول اکرم(ص) فرموده به مردم بگو من فرستاده خدا برای همه جهانیان هستم و این مهم نشان می دهد که ماموریت نبی مکرم اسلام جهانی بود.

امام جمعه قزوین ادامه داد: انبیاء دیگر، برای قوم و قبیله خود رسالت هدایت و راهنمایی داشتند اما در خصوص پیامبر همه آدم هایی که می توان به آنها ناس گفت، تحت شمول رحمتی هستند که پیامبر اسلام(ص) برای آن ها آورده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: وقتی ما می گوییم جبهه ولایت مداری، یعنی جبهه پیغمبر و جبهه جانشینان رسول اکرم و رسالت پیغمبر عصاره همه انبیاء بود که این عصاره در دامن امیرالمؤمنین قرار گرفت.

وی عنوان کرد: در ولایت مداری؛ نبوت مداری، قرآن مداری و وحی مداری گنجانده شده است و این یک اصل است که ما با موضوع ولایت مداری به عنوان حلقه میانی اثرگذار در میان مردم فعال باشیم.

آیت‌الله عابدینی بیان کرد: خداوند در مهندسی دینی هم ولایت مداری را جایگاه ویژه داده است و آنقدر ویژه است که از جانب خدا همه‌ جبهه بندی ها باطل اعلام می شود و بسیار غلط است که مومنین وقت خود را صرف دشمنی های داخلی کنند چرا که در جبهه های داخلی باید با دشمنی بجنگیم نه با دشمن.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: نمونه بارز این جامعه ولایت مداری که مورد تایید خدای متعال قرار دارد، فرماندهان جبهه های جنگ و نیروهای مسلح سپاه و ارتش هستند و هیچ جایی مشاهده نشد که دو فرمانده با یکدیگر بجنگند و دعوای سرداران جنگ برای داوطلبی در باز کردن میدان های مین بود.

وی با بیان اینکه ولایت ستون نماز، حج، روزه و زکات است، تصریح کرد: احادیث معروفی مربوط به ولایت در اصول کافی و کتب معتبر دیگر وجود دارد. امام باقر(ع) فرموده اسلام بر پنج ستون استوار است که نماز، روزه، حج، زکات و ولایت است و سپس فرمود ولایت از همه مهمتر است و قابل قیاس با سایر موارد نیست و نقش کلیدی دارد و آن کسی که امام المسلمین است، جایگاه نماز، روزه، حج و زکات را مشخص می کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: اصل دیگر قرآن محوری است و قرآن و ولایت از یکدیگر جدا نیستند و این ولایتی که عرض می کنیم همان ولایت خداست که به فرمان خدا می شود ولایت پیغمبر و امیرالمؤمنین و اولاد حضرت و در عصر غیبت به کسی که جامع شرایط هدایت امت اسلام را دارد، سپرده شده است که با عنوان ولایت فقیه می شناسیم.

آیت‌الله عابدینی افزود: رسول گرامی اسلام فرمود اگر فتنه ها آن چنان فضای زندگی شما را پر کرد، طوری که روز شما سیاه و تار شد و درستی و نادرستی را تشخیص ندادید، قرآن را پیشوای خود قرار دهید و هر کسی قرآن را امام و پیشوای خود بگیرد، او را تا بهشت هدایت می کند.

وی امیدواری و امیدآفرینی را اصل سوم نام نهاد و اظهار کرد: امام خمینی فرمود یاس از جنود ابلیس است و باید سراغ امیدواری برویم چرا که خدا امید را به ما تزریق کرده است و فرموده آینده جهان، آینده حضور انسان های شایسته در عالم است.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: برنامه های رهبر معظم انقلاب برای جبهه مقاومت اسلامی و حمایت از مستضعفان عالم و کشورهای اسلامی است که باعث شده امروزه نتایج بسیار مهم و موثری در سطح جهانی بدست آوریم.

انتهای پیام/۱۰۱۰

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها