خبرهای داغ:
سردار کوثری: زمانی که استکبار جهانی می بیند با هر توطئه بر علیه نظام اسلامی موفق نمی شود داعش را درست کردند که این توطئه هم با کمک جبهه مقاومت و فرماندهی حاج قاسم شکست خورد و دشمن نمی‌داند که همه اینها در پناه خداوند دو عامل ولایت و مردم ولایت مدار است.
کد خبر: ۹۳۹۳۰۰۳
|
۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سردار محمد اسماعیل کوثری فرمانده لشکر ۲۷ محمدرسول الله در دوران دفاع مقدس  در همایش انقلابیون جوان که به مناسبت دوم آذر ( سالروز تشکیل بسیج دانشجو و طلبه) در بستر فضای مجازی برگزار شد، ضمن تبریک هفته بسیج اظهار کرد:  در ۴۲ سال قبل امام  خمینی(ره) با توجه به‌ اينکه لانه جاسوسی توسط جوانان و به خصوص دانشجویان پیرو خط امام تسخیر شد که حضرت امام این کارشان را انقلاب دوم نامیدند.

وی با این عنوان که انقلاب اول با پیروزی نهضت حضرت امام و انقلاب اسلامی که بر طاغوت پیروز شد افزود: امام(ره) همزمان دو ابرقدرت را هم مورد خطاب قرار دادند که شما پوشالی هستید و لذا با شعار لا شرقیه و لاغربیه مردم انقلابی چنان شد که استکبار جهانی از شرق و غرب عالم به وحشت افتادند. چرا که این انقلاب نه به قدرت شرق متصل بود و نه به قدرت غرب و لذا این دو ابرقدرت بعد از جنگ جهانی دوم که جهان را بین خودشان تقسیم کرده بودند احساس خطر کردند و با تدبیر امام(ره) تمام توطئه هایشان خنثی شد.

جانشین قرارگاه ثارالله با بیان اينکه با تسخیر لانه جاسوسی به گونه ای شد که علاوه بر ترس استکبار، دولت موقت آقای بازرگان ناراحت شد و استعفا داد اذعان کرد: اینجا بود که دولت کنار گذاشته شد تا دولت جدید بیاید و دولت جدید هم به سردمداری بنی صدر همان راه را ادامه داد.

وی ادامه داد: در این بین یک اتفاقی افتاد و اینکه ۲۲ روز بعد امام(ره) یک مسئله بسیار مهمی را مطرح کردند و آن تشکیل ارتش بیست میلیونی به نام‌ بسیج مستضعفین بود.

سردار کوثری با بیان اينکه سیاستمداران آن روزها به این‌ فرمایش امام خندیدند گفت: سیاستمداران می گفتند این ارتش را در ایران نمی‌توانند نگه دارند و امام حرف از ارتش بیست میلیونی می زدند که عمدتاً هم از نوجوانان و جوانان بودند که شور و نشاط زیاد و روحیه انقلابی بالایی داشتند و بالاخره این جوانان کاری کردند که ابهت استکبار جهانی را شکستند.

وی خاطرنشان کرد: با این اوضاع استکبار جنگ را بر ما تحمیل کردند تا انقلاب را از بیخ و بن برکنند و کنار بگذارند.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با این عنوان که بنی صدر جوانان را قبول نداشت اظهار کرد: امام اعتقاد عجیبی به جوانان داشت و می‌گفت این انقلاب مال مردم است و مردم باید وارد صحنه شوند تا انقلاب حفظ شود اینجا بود که خود مردم به صورت گروهی، محلی و فامیلی به جنگ می آمدند.

وی در ادامه با بیان اينکه این حضور به صورت سازمان یافته نبود گفت: در اینجا بود که نقش جوانان آنچنان نشان داده شد که در مقطع اول در خطوط دفاعی جلوی پیشروی دشمن را گرفتند و حدود نه ماه تا یکسال طول کشید و در این مدت خباثت بنی صدر مشخص شد و در نهایت فرار کرد.

کوثری ادامه داد: این ایستادگی و حضور جوانان به فرموده امام در یک مرحله آن توطئه ها را خنثی کردند و در یک مرحله جلوی پیشروی ارتش بعث عراق را گرفتند و از اینجا به بعد بود که در قالب بسیج به معنای واقعی وارد صحنه شدند و نیروهای مسلح را آنچنان تقویت کردند و بسیج محور شد در عملیات های  ثامن الائمه،  طریق القدس،  فتح المبین و الی بیت المقدس که بیش از ۶ هزار کیلومتر از خاک کشورمان در استان خوزستان آزاد شد.

وی افزود: در اینجا نقش جوان آنچنان نمایان بود که مانند خورشید می درخشید حتی وقتی ما از کارون می گذشتیم در نهایت دشمن را به وحشت انداختند یعنی آن ابتکار، خلاقیت و شادی با انگیزه الهی که داشتند باعث شد حتی همان توپ های دشمن را آوردند و با طی چند دقیقه آنها را با ۱۸۰ درجه به سمت خود دشمن برگرداندند.

نماینده دور هشتم، نهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: لذا باید بگوییم که جوانان رزمنده با این‌ ابتکار و خلاقیت با وجود اينکه هیچ آموزشی ندیده بودند سلاح ها غنیمت و آن ها را به کار می گرفتند و در هر مرحله این کار تقویت شد از عملیات ثامن الائمه شروع شد و فرمانده آن هم یک دانشجو به نام حسن طهرانی مقدم بود.

کوثری با ذکر خاطره ای از حسن طهرانی مقدم گفت: در عملیات خیبر در طلاییه که ۲۳ سالش بود بچه ها در شب جلو می رفتند عراق روز بچه ها را پاتک می زدند و برمی‌گردانند چون دید وسیعی داشت در نهایت حسن طهرانی مقدم گفت من فردا یک موشک می‌آورم و دژ عراقی ها را می زنم تا شب بچه ها بتوانند کارشان را انجام بدهند فردا دیدیم یک تویوتا آورد و یک تیرآهن ۱۲ هم رویش نصب بود و یک سیم ۵۰ متری و یک مانیتور بهش وصل بود و درنهایت شلیک کرد اما مصمم و محکم گفت من موشک می سازم.

فرمانده لشکر ۲۷ محمدرسول الله  در دوران دفاع مقدس ادامه داد: در زمان جنگ و بعد از جنگ حسن طهرانی مقدم مثل عملیات ها شب و روز آنچنان با شادابی کار را دنبال می کرد که توانست موشک بسازد. شب نماز شب و نماز صبح را می‌خواند و به منطقه تست موشک می رفت.

وی یادآور شد: رزمندگان جوان ما در جنگ تحمیلی این کارها را مشتاقانه انجام می‌دادند و ابتکار به خرج می‌دادند و حرف امام را که میگفتند(ما میتوانیم) را در عمل نشان دادند با وجود اینکه دانشگاه جنگ ندیده بودند اما فکرشان را به کار گرفتند.

کوثری اظهار داشت: از طرف دیگر آن انگیزه بالای جوانان ما بود مثلا برادر عزیزی که ۱۶ سال سن داشت یکی از این عزیزان در کربلای ۵ بود که شهید شد زمانی که ساکش را تحویل خانواده دادند وی وصیت نامه نوشته بود و دو درخواست از پدرش داشت که در منطقه دوکوهه انجام بدهد و چون پدرش درگیر مراسم بود عموی شهید آمده بود که به وصیت شهید عمل کند دو کار یکی اینکه جنازه شهید به نام محسن چراغی را بیاورند که تا سال ۷۸ نتوانستند آن را بیاورند. و دومی نوشته پدر اگر من شهید شدم یک حسینیه در دوکوهه بسازید و آمده بودند که بسازند. یک خانواده چقدر باید روحیه داشته باشند که جنازه پسرش در بیابان مانده و الان آمدند به وصیت او عمل کنند. دقیقا عمل به آیات قرآن یعنی هم مال و هم جانش را داده است.

مشاور فرمانده کل سپاه بابیان اينکه اگر این انگیزه و هدف والا برای جوانان و رزمندگان  نبود ما موفق نمی شدیم افزود: این شد که هشت ساله دفاع مقدس با شعار "ما میتوانیم" که امام خمینی فرمودند انجام شد و یک پیروزی و اقتدار به دست آوردیم.

کوثری بیان داشت:  جوانان بسیجی و مردم آنچنان شدند که با حضور درصحنه های خطر و خدمت رسانی به مردم و رفتن به مناطق محروم با تمام توان شرکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که استکبار جهانی می بیند با هر توطئه بر علیه نظام اسلامی موفق نمی شود داعش را درست کردند و به سوریه و عراق فرستادند اما هدف اصلی ایران بود و به دنبال این بودند که به دروغ به جهان بگویند ایران محور شرارت است که این توطئه هم با کمک جبهه مقاومت و فرماندهی حاج قاسم شکست خورد و دشمن نمی‌داند که همه ی اینها در پناه خداوند دو عامل دارد اول عامل ولایت و دوم مردم ولایت مدار است.

مشاور فرمانده کل سپاه افزود: ویروس منحوس کرونا هم به لطف خدا با حضور بسیجیان و جوانان و گروه‌های پزشکی تحت امر وزارت درمان مخصوصا بسیجیان عزیز که از همه چیز خود گذشتند از اقشار مختلف روحانی،  دانشجو و .. که از جانشان گذشتند و ما توانستیم کاری کنیم که تا حد بسیار زیادی بعد از چندین ماه تلفات کمتر شده است.

وی ادامه داد: حضرت امام همان اوایل فرمودند مردم ولی نعمتان ما هستند مخصوصا جوانان عزیز که هم در زمان جنگ و هم بعد از جنگ بودند. که انشاءالله این راه را در پناه ولایت ادامه دهیم تا فضا را آماده کنیم برای حضور حضرت مهدی(عج). این شادابی، آگاهی و بصیرت می طلبد که امام زمان ظهور و دنیا را پر از عدل و داد کنند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها