فرمانده سپاه ثارالله در نشست نخبگان بسیجی، دانشگاهی و طلاب جهاد و تبیین عنوان کرد

تحول آفرینی مسئولان با عمل جهادی محقق می شود

سردار حسین معروفی گفت: مسئولی که تحول آفرین نباشد بدرد نمی خورد و تحول آفرینی بدون جهاد امکان پذیر نیست.
کد خبر: ۹۳۹۳۰۵۴
|
۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ، صبح امروز نشست نخبگان بسیجی، دانشگاهی و طلاب جهاد و تبیین با حضور سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در دانشگاه آزاد برگزار شد.

در این نشست ابتدا  منزلی توکلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان ضمن تبریک هفته بسیج گفت: بهترین توصیف بسیج در کلام حضرت امام است، بسیج شجره طیبه  بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پر ثمری است که شکوفه‏ های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می ‏دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان بیان کرد: اگر جز این بود بسیج بیش از ۴۰ سال در برابر توطئه های استکبار توان مقاومت نداشت، امروز بسیجیان تعیین کننده ی سرنوشت دنیا هستند و این که آمریکا و اسرائیل در برابر شما بسیجی ها جرات نفس کشیدن ندارند برای این است که می دانند بسیجی ها در جایی که فکر نمی کنند، حضور دارند.
منزلی توکلی افزود: مقام معظم رهبری در بیانیه ی گام دوم ۶۸ بار از جوانان یاد کرده اند همچنین در سخنرانی بیان کردند که شما جوانان نیروهای آماده به کار و کمر بسته ی انقلاب هستید و این نشان از اهمیت نقش شما جوانان دارد.

در ادامه اکبر زاده نماینده بسیج طلاب در این مراسم گفت: یکی از مهم ترین عواملی که باعث شد مردم در برابر عوامل ستم شاهی بایستند این بود که مردم فهمیدند که آنها دزد اعتقاداتشان هستند.

وی تاکید کرد: بسیج طلاب در واقع مادر اقشار است و روحانیون و طلاب بزرگترین و مهم ترین مرکز روشن سازی هستند.

اکبری زاده عنوان کرد: متاسفانه به بسیج طلاب و روحانیون آنگونه که باید ارزش شناسی و ارزش گذاری نمی شود و از پتانسیل و توان طلاب بسیجی آنگونه که باید استفاده نمی شود.

این طلبه ی بسیجی عنوان کرد: متاسفانه در چارت ادارای مسسئول پی گیری امور طلاب را نداریم، در حالیکه اولین قشری که در موضوع کرونا پا در عرصه ی میدان گذاشت بسیج طلاب بود،حضور بسیجیان طلاب در مدافعان حرم، وطن، سلامت و ... قابل ستایش است اما اگر طلاب بخواهند نقش حقیقی خود را به نمایش بگذارند باید زمینه برای آنها فراهم شود.

شرایط کنونی استان کرمان نتیجه عملکرد لیبرالی مسئولان تا به امروز است
در ادامه، یافته نماینده بسیج دانشجویی به ایراد سخن پرداخت و گلایه هایی در خصوص وضعیت ناعادلانه ی استان کرمان کرد.

وی گفت:چرا استان کرمان نسبت به استان همجوار آنچنان که باید و شاید پیشرفت نداشته است و جزو ده استان های اخر کشور است و تا کنون کارگروهی برای جوانان استان در استانداری تشکیل نشده تا از پژوهش ها و توانمندی های آنان دراین رابطه استفاده کرد.

یافته به دریافت حقوق های نجومی برخی از مدیران در استان اشاره کرد و گفت: شرایط استان کرمان چیزی جز عملکرد لیبرالی مسئولان تا به امروز نیست و اگر در این استان قرار باشد مدیران لیبرالی همچنان سرکار باشند هیچ تغییری رخ نخواهد داد.

همچنین دکتر همتی به عنوان نماینده بسیج اساتید استان به ارزش و اهمیت این قشر اشاره کرد و ترویج علم و علم آموزی را از وظایف مهم اساتید دانست.
وی با تاکید بر پرورش تربیت انسان هایی در تراز شهید چمران گفت: باید بر روی نخبگان کشور سرمایه گذاری کرد و با ایجاد شرایط برای نخبگان از مهاجرت آنان جلوگیری کرد.

در ادامه سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: ذات بسیج مطالبه گری به همراه شناخت موقعیت است و در آن حب و بغض نیست بلکه همه ی فعالیت ها برای پیشرفت انقلاب اسلامی است آنگونه که هدف بسیج نیز بر پایه ی حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
 
 وی با بیان این که سپاه و بسیج یکی‌ است، و اگر فرماندهی مردم را یک قدم به خدا نزدیک کرد دارای ارزش است، توضیح داد: عده ای می گویند بسیج سیاسی نیست و البته ما نیز تاکید می کنیم که بسیج سیاسی کار، حزب و گروه نیست.

سردار معروفی بیان کرد: ما سپاه را فدای هیچ‌کس نمی کنیم بلکه از آنجا که سپاه انقلاب هستیم فدای مردم و انقلاب می شویم و هر فرمانی که گردن می دهیم فرمان ولی خدا است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تاکید بر این که نظام سیاسی بسیج نظام سیاسی امام(ره)، مقام معظم رهبری و انقلاب است، اظهار کرد: بسیج یک نیروی نظامی محض نیست بلکه یکی از عرصه های آن است و اگر بسیج و بسیجی نیود جنگ به نتیجه نمی رسید و ابزاری که جنگ را دفاع مقدس کرد بسجی بود که عاشورا را در صحنه ی جنگ آورد.

وی با اشاره به تفکر بن بست شکن بسیج ادامه داد: در حالیکه در عرصه ی دفاعی در تراز بالای جهانی هستیم اما در صنعت خودرو سازی مانده ایم، ما موشک و نیروی هوشمند داریم، صنایع دفاعی دستشان در دست ولی و حجت خدا است و منافع فرد، گروه وجود ندارد بلکه منافع انقلاب مطرح است.

سردار معروفی گفت: در جهان اسلام و در شرایط کنونی شخصیتی بالاتر از حاج قاسم سلیمانی در تقریب وجود ندارد، زمانی که اسماعیل هنیه  در مراسم تشییع شهیئ سلیمانی۳ بار گفت "شهید سلیمانی شهید قدس" در واقع این نشات گرفته از گفتمان اعتقادی بود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تشریح کرد: اندیشه بسیج از زمان مدینه منور پیامبر اعظم (ص) و روز عاشورا است که نطفه ی بسیج در این روز بسته شده است از این رو بسیح درجنگ ۸ سال دفاع مقدس نیم روز عاشورا را تکرار کرد.

وی افزود:  انقلابیگری در بسیج بر اساس عاشورا یعنی جامع الاطراف بودن اگر بسیج را به یک طرف سوق دهیم خطر استراتژی کردیم دوم این که بسیج رسالت محور است یعنی مکان و زمان نمی شناسد.

سردار معروفی بیان کرد: بسیج در انقلابیگری غیر محافظه کار است، می دانیم محافظه کار کسی است که بر وضع موجود راضی است از این رو مسئولی که تحول آفرین نباشد بدرد نمی خورد و تحول آفرینی بدون جهاد امکان پذیر نیست.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار کرد: اصل گروه جهادی در خودسازی و بعد ساختن است و برای رسیدن به این مهم باید نفس خود را مهار کرد آنچنان که شهید سلیمانی برای مردم آبرو گذاشت .

وی با بیان این که القابی مثل سردار، استاد دانشگاه و ... همه برای دفاع از دین، انقلاب و مردم است، تاکید کرد: این دفاع باید حکمت انگیز و جامع الاطراف باشد و باید در این راه تلاش کرد اما قبل از آن باید عقبه ی کار مورد را بررسی قرار داد.

سردار معروفی تاکید کرد: در بسیج غیرمحاسبه گری وجود دارد آنچنان که درعاشورا وجود داشت چرا که اگر در عاشورا محاسبه بود، حسین ابن عل(ع) با داشتن  ۷۲ نفر به جنگ لشکری هزار نفره نمی رفت بلکه امام حسین(ع) به دلیل داشتن رسالت و برای حفظ دین خدا محاسبه گرنبود از این رو محاسبه گری در بسیج و سپاه ممنوع است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تاکید بر این که فردی که دنبال مسئولیت بدود نباید به او مسئولیت داد چرا که اول یه خود و بعد مردم خیانت کرده است، توضیح داد: در استان کرمان بر کشف و توانمند سای نیروهای مستعد انقلابی کار نکرده ایم وتا کنون تنها یک عده بر استان حاکم بوده اند از این رو  اگر گام دوم انقلاب به جوانگرایی تاکید دارد چرا به جوانانمان اعتماد نمی کنیم، ما باید به جوانانمان مشاوره و کمک دهیم تا به نتیجه برسیم.

وی گفت: از شما عزیزان در اندیشه‌ورزی درخواست دارم برای من بیاورید سندی که چکار کنیم خروجی بسیج معراجی شود و ما زمانی موفق می شویم که کار شما در قالب کار علمی شبکه سازی و تبدیل به حریان شود.

سردار معروفی با تاکید بر میدانی بودن مدیران جامعه گفت: بدانید که کار موفق در دست مدیران میدانی است، اگر مدیر میدانی نباشد و اگر بدنه مدذانی نباشد کار بر روی زمین است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار کرد: جهاد تبیین پروسه ی بزرگی است از این رو در جهاد تبیین باید دشمن شناسی و امام شناسی کنیم و هر جا ضربه خوردیم به این دلیل بود که دشمن و یا امام خود را نشناختیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تاکید بر این که با مطالبه گری موافقم، عنوان کرد:  اما مطالبه گری ها باید با حکمت و دقیق باشد، در مطالبه باید مراقب باشیم چرا که فردای قیامت باید جوابگو باشیم ضمن این که در کنار مطالبه گری باید راهکار و حتی سناریو برای نتیجه گیری ارائه داد.

ارسال نظرات