خبرهای داغ:
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس:
تبریز- نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس پیشرفت های سهند در زمینه های مختلف را قابل توجه دانست و گفت: تامین و تولید مسکن از اولویت های دولت جدید است که شهر سهند پیشتار بوده و عملکرد آن قابل تقدیر است.
کد خبر: ۹۳۹۳۲۲۱
|
۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شرکت عمران سهند، حجت الاسلام تاج الدینی جلسه ای با امام جمعه شهر جدید سهند، شهردار، اعضاء شورا و مدیرعامل شرکت عمران سهند افزود: تولید مسکن در دولت جدید 4 برابر مسکن مهر است که در صورت وقوع این اتفاق مهم مشکل حاشیه نشینی و بافت های فرسوده که از معضلات اساسی جامعه است حل خواهد شد.
وی با اشاره به رشد اقتصادی که از قبل ساخت مساکن نهضت ملی اتفاق خواهد افتاد گفت: با ساخت این تعداد مسکن 180 صنف فعال شده و به موضوع اشتغال و رفع بیکاری نیز کمک خواهد کرد.
حجت الاسلام تاج الدینی با اشاره به این که با همدلی، همراهی و همت موجود در سهند می توان بسیاری از مشکلات را حل کرد گفت: مشکل آب شرب شهر سهند ابتدا باید در کوتاه مدت سپس بلند مدت حل شود.
وی افزود: انتقال آب ارس به تبریز و آبرسانی به شهرهای مسیر طرحی بلند مدت است و باید برنامه ریزی اصولی برای حل مشکل آب شرب شهر سهند اندیشیده شود.
حجت الاسلام تاج الدینی در این جلسه همچنین موضوعات گمرکی و نظام بانکی را از دیگر مباحث اولویت دار مجلس نام برد و گفت: در سال های گذشته بزرگترین خیانتی که به مردم شده بحث انباشت کالاهای مورد نیاز مردم در گمرکات است که باید خیانتکاران را به خاطر این سهل انگاری به محاکمه کشید.
وی افزود: در حالی که نهاده های دامی در انبارهای گمرک در حال فاسد شدن هستند دام های ما دچار مشکل تغذیه بوده و کشتار زود رس دام انجام می گرفت.
حجت الاسلام تاج الدینی گفت: میلیون ها تن کالا در گمرکات یا برگشت می خورد یا می ماند و فاسد می شوند و مشکل اصلی نیز بخشنامه های بانکی است.
وی قول پیگیری و حل مشکلات شهر سهند را در مجلس داد.


جمله «خواستن توانستن است» در شهر سهند نمود عینی یافته است
 مدیرعامل شرکت عمران شهر سهند نیز دن جلسه با اشاره به این که جمله «خواستن توانستن است» را در شهر سهند پیاده کرده ایم گفت: این جمله در شهر سهند کاملا نمود عینی یافته و افتتاح آزاد راه تبریز- سهند با آن حجم کاری و عقب ماندگی هایی که داشت موید عمل به این جمله است.
مصطفوی افزود: 99 پروژه را در شهر سهند عملیاتی و 5500 واحد طرح اقدام ملی مسکن را تبدیل به قرارداد کرده ایم.
وی جذب سرمایه گذار را از مهم ترین عوامل موفقیت این طرح ها نام برد و گفت: سرمایه گذاری که احساس امنیت و اعتماد کند، مسلما اقدام به سرمایه گذاری خواهد کرد و این اتفاق در شهر سهند و در مورد طرح اقدام ملی مسکن افتاده است.
مصطفوی افزود: با برگزاری مناقصه سرمایه گذاران را از تهران و دیگر نقاط کشور جذب و شهر سهند را به یک شهر کارگاهی تبدیل کرده ایم.
وی گفت: در سایه جذب اعتماد و اعتبار 7 پارک مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و بزرگ ترین تفرجگاه هشت بهشت را درحال ساخت و تجهیز داریم که سومین تفرجگاه بزرگ استان وشمالغرب کشور در آینده محسوب خواهد شد.
وی رویکردهای فرهنگی را نیز جزو اولویت های شرکت عمران سهند نام برد و گفت: بزرگترین دهکده ورزشی کشور درشهر سهند در حال ساخت است که امید می رود تا پایان سال از دو سالن آن بهره برداری شود.
وی افزود: این پروژه عظیم تماما با همکاری بخش خصوصی در حال اجراست.
مصطفوی بحث اورژانس اجتماعی را نیز از جمله پروژه هایی دانست که با اعتبارات دولتی پیشرفتی نداشت و شرکت عمران اجرای این طرح را برعهده گرفت.
وی گفت: با توجه به تجربه شرکت عمران سهند در شهرک سازی، ساخت شهرک ورزقان (ارس) و شهر جدید گلمان نیز برعهده این شرکت گذاشته شده است.
امام جمعه شهر سهند  نیزکارهای انجام گرفته در سهند را کاری جهادی عنوان کرد و گفت: اتحاد و همدلی بین شهرداری و شرکت عمران سهند پیشرفت کارها را منجر شده است.
حجت الاسلام منیب راد از کم کاری برخی از مدیران سابق این شهر گلایه کرد.
علی اصغر علیزاده رئیس شورای شهر سهند نیز در این جلسه نبود آرامستان، آب شرب کافی، عوارض آزاد راه تبریز سهند و نیز سختی گیری اخذ تسهیلات بانکی مساکن اقدام ملی مسکن را از جمله معضلات این شهر دانست و خواستار پیگیری و حل مشکلات از سوی تاج الدینی نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر شد.
شهردار سهند نیز در این جلسه از انعقاد 15 تفاهمنامه مهم فیمابین شهرداری و شرکت عمران شهر سهند خبرداد و گفت: شهرسهند اولین شهر ایمن و سالم ایران است که نیازمند همراهی، همدلی و حمایت است.
علی علایی با اشاره به مشکلات موجود در این شهر گفت: نبود مترو، اتوبوس و کمبود تاکسی در این شهر 180 هزار نفری بیشتر به چشم می خورد و از نیازهای حیاتی مردم است.
وی خرید یک دستگاه ماشین آتش نشانی را از جمله مطالبات مردم شهر سهند دانست و از نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر خواست تا در این مورد مساعدت های لازم انجام گیرد.
در این جلسه تقاهمنامه منشور همکاری های فیمابین شرکت عمران و شهر جدید سهند امضا و مبادله شد.
همچنین در خاتمه از طرح جامع شهر جدید سهند که بیش از 12 سال مسکوت مانده بود رونمایی شد.
در پایان نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس و هیات همراه از پروژه های در حال اجرا و نیز آماده افتتاح شهر سهند بازدید و در جریان اقدامات انجام شده قرار گرفت.

ارسال نظرات