خبرهای داغ:
تبریز- این رزمایش با هدف ارتقای سطح عملکرد تیم های واکنش سریع در برابر حوادث غیرمترقبه با حضور یگان‌های موتوری، پیاده،تیم های واکنش سریع، تامین و امدادی تیپ ٢٥ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اجرا شد.
کد خبر: ۹۳۹۳۲۲۶
|
۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، فرمانده تیپ ٢٥ نیرو مخصوص واکنش سریع در حاشیه برگزاری این رزمایش، گفت: آمادگی برای مقابله با هرگونه حادثه غیرمترقبه مورد تاکید سلسله مراتب فرماندهی از اهمیت بالایی برخوردار است و تیپ ۲۵ نیرو مخصوص در کنار مراکز امدادی مثل هلال‌احمر و آتش‌نشانی همواره آماده خدمت‌رسانی به مردم شریف آذربایجان شرقی در حادثه هایی مثل زلزله و آتش سوزی است.

علی دلاور افزود: کلانشهر تبریز به واسطه شرایط اقلیمی و جغرافیایی آبستن حوادث غیرمترقبه ای است که آمادگی در برابر آن ها ضرورت دارد.

برگزاری رزمایش مقابله با بلایا و حوادث طبیعی با حضور تیم های واکنش سریع نزاجا

وی با اشاره به لزوم بهره گیری از ظرفیت رزمی دفاعی در امدادرسانی حوادث غیرمترقبه، اظهار کرد: این شرایط، نهادهای امدادی و دفاعی را بر آن می دارد تا با بیشترین توان موجود، خود برای مقابله با عواقب حوادثی از قبیل زلزله و آتش‌سوزی آماده سازیم که این مهم هدف برگزاری مانور طرح بلیات است.

 سرهنگ ستاد دلاور در خصوص مراحل رزمایش اظهار کرد: این رزمایش با کمال دقت، سرعت و برای کاهش تلفات تا حد مطلوب رزمایش «بلیات» انجام شد. 

 وی اضافه کرد: برقراری یک درمانگاه مجهز و در سطح یک بهداشتی در منطقه، تجهیز دستگاه های به روز پزشکی در کنار اتاق عمل صحرایی، منطقه پاکسازی شده، کفن، دفن و غسل اموات احتمالی حوادث غیرمترقبه و ایجاد نانوایی سیار با ظرفیت پخت یک هزار نان لواش در ساعت از بخش های مختلف این رزمایش بود.

برگزاری رزمایش مقابله با بلایا و حوادث طبیعی با حضور تیم های واکنش سریع نزاجا

دلاور ادامه داد: آواربرداری و نجات مجروحان فرضی، آئین تدفین فرضی اموات، اسکان بازماندگان، مهار آتش، جلوگیری از ورود افراد غیرمجاز و خروج خودروها، حضور یگان‌های امدادی، توزیع نان بین بازماندگان فرضی، هموارسازی راه برای تردد وسایط نقلیه از جمله برنامه های جانبی این رزمایش یک ساعته در تیپ ۲۵ نیرو مخصوص واکنش سریع ارتش بود.

تیپ ۲۵ شهید آبگون تبریز همواره در همه بحران ها و حوادث غیرمترقبه از قبیل آتش‌سوزی، زلزله، سیل و دیگر بلایای طبیعی آمادگی خدمت‌رسانی به مردم تبریز را دارد.

ارسال نظرات