نماینده ولی فقیه در استان؛

نخبگان بسیجی در برابر مشکلات باید جهادی تلاش کنند

نماینده ولی فقیه در استان و امام حمعه شهرکرد در جمع مخترعان و نخبگان بسیجی گفت: مخترعان و نخبگان بسیجی با وجود مشکلات فراوان باید روحیه جهادی داشته باشند و هیچ وقت ناامید نشوند.
کد خبر: ۹۳۹۳۳۶۳
|
۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در چهارمین روز از هفته بسیج جشنواره علم و فناوری با حضور نخبگان بسیجی در مجتمع لاله شهرکرد برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان  و امام جمعه شهرکرد در جشنواره جهادگران علم و فناوری ضمن تبریک هفته مبارک بسیج، به بیان مشکلات نخبگان بسیجی اشاره کرد و گفت: متاسفانه مشکلاتی که شما نخبگان عزیز مطرح کردید از جمله نگاه های ناموزون و نامناسب و سیستم‌های پیچیده اداری که دست و پا گیرند در کشور ما وجود دارد، اما نکته مثبتی که در این میان وجود دارد نگاه بسیج و مخترعان و نخبگان بسیجی ما است و آن هیچ وقت ناامید نشدن است، یعنی با وجود مشکلات فراوان روحیه جهادی خود را از دست ندهند، این است روحیه جهادی و بسیجی.

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام به لزوم داشتن روحیه جهادی درامور اشاره کرد و اظهار داشت:ما در کشوری زندگی می کنیم که گام های بلندی برای رسیدن به تعالی برداشته شده برای موفقیت در این زمینه  نیازمند گام برداشتن و روحیه جهادی است، فرق است میان کسی که به صرف وجود امکانات به کارش ادامه می‌دهد و اگر آن امکانات فراهم نشد از این کشور می رود و خود را به بیگانگان می سپارد و پشت پا میزند و آن کسی که تمام دغدغه و وجودش، کار برای اقتدار و عزت وطنش می باشد، تا امید باشد فرد مایوس و دلسرد نمی شود. گرچه مسئولین نیز بایستی حمایت کنند.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: قبلاً نگاه ها به خارج از کشور بود و به داخل و قدرت جوانان اعتمادی نبود، اما در حال حاضر حداقل نگاه به جوانان نگاه موثر و امید بخش است، نگاه این است که شما جوانان باید تقویت شوید، بایستی حمایت شوید و باید مورد کمک جدی قرار بگیرید، که بایستی از این فرصت همگان استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام خاطر نشان کرد:حضرت آقا از همان اول و ابتدا فرمودند من تا نفس دارم از کار علمی و پژوهشی نخبگان در کشور حمایت و پشتیبانی می کنم، موضوع مجریان و دولتمردان است که می‌بینیم شخصِ رئیس جمهور با تمام وجود در عرصه است و دیدگاهش حمایت است، استان ما نیز با شرایطی که در آینده برایش به وجود می آید این نوع نگاه را حاکم می کند، امید است که شما نخبگان امید و نشاط خود را حفظ کرده و سعی کنید در مسائل اصلی کشور ورود کنید و ببینید نیاز کشور چه چیزی می باشد، یکی از کارهای شیطان این است که ما را نسبت به آینده، مسائل کشورمان و انقلابمان ناامید کند

نماینده ولی فقیه در استان  به حدیثی از حضرت امام  محمدباقر علیه السلام اشاره کرد و گفت:آن امام همام در حدیثی به نقل از خداوند می فرماید: "من در اسلام افرادی را مورد عذاب قرار می دهم که زیر چتر امامی قرار بگیرند که آن امام الهی نباشد، اگرچه مردم صالح باشند و کارهای خوب انجام دهند." لذا شما جوانان می بایستی زیر پرچم امام ولایتمدار، استعداد و توانایی‌های خود را به کار بگیرید. به خاطر این حدیث و حدیث های مثل آن است که در دوران طاغوت این باور حاکم بود که زیر پرچم طاغوت قرار گرفتن به منزله تقویت طاغوت است و از آن خود را باز میداشتند.

امام جمعه شهرکرد  ادامه داد: قدر انقلاب اسلامی را میبایستی به معنای واقعی دانست، تفاوت است میان انقلاب و قبل از انقلاب‌‌، قبل از انقلاب طاغوت حاکم بود و امروزه امام عادل حاکم است،امامی که در تداوم و طول ولایت پروردگار الهی است، این حدیث به آن اشاره دارد که بدانید تا وقتی زیر پرچم امام الهی هستید، از جانب پروردگار در امنیت هستید، در بخشی دیگر از این حدیث می فرماید من افرادی که زیر پرچم الهی هستند را مورد بخشش و عنایت قرار می دهم، هرچند به خودشان ظلم کرده باشند و به آنها بهشت عطا می کنم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در بخش پایانی سخنان گفت: علاوه بر وجود نازیبایی ها در سیستم کشورمان نبایستی ناامید و دلسرد شد زیرا طبق همان حدیث ما زیر پرچم الهی هستیم.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، پخش سرود جمهوری اسلامی،خیر مقدم گویی، سخنرانی و بیان اهداف برگزاری   جشنواره توسط سردار اکبری فرمانده سپاه استان،همچنین بیان دیدگاه، انتظارات و مشکلات توسط  نحبگان بسیجی از دیگر برنامه های جشنواره جهادی علم و فناوری در مرکز استان بود.

ارسال نظرات