ساری-قهرمان پروری و پهلوان پروری و نهادینه کردن ورزش در بین خانواده ها از جمله اهدافی است که سپاه و بسیج برای ترویج و تبلیغ آن تلاش می کنند.
کد خبر: ۹۳۹۴۴۶۰
|
۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،برنامه تجلیل ازقهرمانان ملی ورزش خانواده (همسران و فرزندان) بامحوریت شهدای مدافع حرم شهیدان اسدی وسالخورده در زورخانه مرحوم عمادی ساری به همت سازمان فرهنگی خانواده سپاه کربلا و در هفته بسیج برگزار شد.

قهرمان پروری و پهلوان پروری و نهادینه کردن ورزش در بین خانواده ها از جمله اهدافی است که سپاه و بسیج برای ترویج و تبلیغ آن تلاش می کنند.

معاون تربیت بدنی و اردویی سازمان فرهنگی

سرهنگ باقری  هم در همین رابطه در گفت و گو با خبرنگار بسیج در ساری، با اشاره به اینکه تجلیل ازقهرمانان و خانواده هایی که درامر قهرمان پروری تلاش می کنند و حائز مقام و رتبه هستند، یکی از برنامه های سپاه است گفت: به میزبانی سپاه کربلا کار نو و ابداعی انجام شده که مراسم تجلیل از قهرمانان در زورخانه انجام شده است و ما این طرح را به سایر رده ها تعمیم می دهیم.

معاون تربیت بدنی و اردویی سازمان فرهنگی خانواده سپاه پاسداران در ادامه افزود: ترویج فرهنگ و  منش پهلوانی اهداف خاص سپاه است و در تلاش هستیم ورزش زور خانه ای را به صورت یک  برنامه مصوب کرده و بتوانیم در سال های آینده مسابقات آن را برگزار کنیم.

 

معاون تربیت بدنی و اردویی سازمان فرهنگی

ام السادات رخشنده هم در ادامه در گفت و گو با خبرنگار بسیج در ساری، از اهداف برگزاری این برنامه در زورخانه را آشنایی جوانان و نوجوانان با فضای پهلوانی برشمرد.

مسئول مرکز فرهنگی خانواده سپاه کربلا ابراز امیدواری کرد که این ورزش باستانی در سطح جامعه اجیا شود.

معاون تربیت بدنی و اردویی سازمان فرهنگی

حجت الاسلام قلی پور هم با اشاره به اینکه پهلوان بسیجی دارای دوفاکتور و ویژگی است، گفت: بصیرت و احساس مسئولیت دو شاخصی است که پهلوانان آن را دارند.

امام جمعه بابلسر افزود: پهلوانان نسبت به همنوعان خود بی تفاوت نیستند.

حجت لااسلام قلی پور ،با اشاره به اینکه پهلوان بسیجی دشمن شناس است، خاطرنشان کرد: در میدان ورزشی رسانه های بیگانه به دنبال سواستفاده از ورزشکاران هستند اما یک پهلوان بسیجی دشمن شناس است و توطئه های آنان را خنثی می کند.

به گفته امام جمعه بابلسر ورزشکار بسیجی همیشه نفر اول  است و تلاش میکند در کنار بصیرت و آگاهی خوش رنگترین مدال را کسب کند.

معاون تربیت بدنی و اردویی سازمان فرهنگی

درادامه صاحبه اخوان هم درگفتگو با خبرنگار بسیج در ساری با اشاره به اینکه ورزشکاران بسیجی با منش پهلوانی درعرصه های ورزشی گام بر میدارند، گفت: شهدا الگوهای ورزشکاران بسیجی هستند مثل شهید ابراهیم هادی در زمینه پهلوانی و اخلاق اسلامی الگویی برای همه است .

این قهرمان رشته تکواندو خاطرنشان کرد: برگزاری چنین مراسماتی موجب امید و انگیزه در ورزشکاران می شود.

معاون تربیت بدنی و اردویی سازمان فرهنگی

احمد رضا رضایی هم با بیان اینکه ورزشکار پهلوان به خدا و ائمه(ع) متصل است، گفت: در زیر پرچم جمهوری اسلامی توانستیم مدال های طلا را در رقابت های مختلف کسب کنیم.

دروازه بان و کاپیتان تیم ملی ناشنوایان ایران خاطرنشان کرد: سال گذشته که قرار بود به مسابقات جهانی اعزام شویم در قرعه کشی گروه ها، رژیم جعلی اسرائیل با ما هم گروه شد و ما نیز با همدلی تیم  از رفتن به مسابقات جهانی منصرف شدیم  چرا که خصلت پهلوانی مقابله بااستکبار است.

معاون تربیت بدنی و اردویی سازمان فرهنگی

پدر شهید مدافع حرم سالخورده هم با تاکید براینکه منش همه شهدا،پهلوانی است، گفت: شهدا منش پهلوانی را با شهادتشان نشان دادند.

این پدر شهید خاطرنشان کرد:شهید محمدتقی سالخورده برای شادابی و سلامتی روحی و جسمی جوانان محله آنان را به امر ورزش تشویق میکرد که برخی از جوانان با الگوگیری از شهید نه تنها درامر ورزش بلکه در میدان های دیگر فعالیت می کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها