ایجاد محله اسلامی در سلطانیه

زنجان -فرمانده سپاه ناحیه سلطانیه، از اجرای طرح محله اسلامی در سلطانیه خبر داد.
کد خبر: ۹۳۹۴۶۷۶
|
۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۳

به گزارش خبرگزاري بسيج زنجان؛سرهنگ محمدحسین سلیمی در اولین جلسه توجیهی ایجاد محله اسلامی در شهرستان سلطانیه با اشاره به اهداف اجرای این طرح، اظهار کرد: هدف از اجرای طرح محله اسلامی، ایجاد بصیرت دینی و انقلابی، سبک زندگی اسلامی ایرانی، فعالیت در عرصه‌های مورد نیاز انقلاب اسلامی، جوانان مومن انقلابی پای کار عازم و با ثبات و مهارت‌های شغلی و اشتغال پایدار است.

 

ایجاد محله اسلامی در سلطانیه

 

وی با اشاره به ابلاغیه جدید محله اسلامی، تصریح کرد: طرح تشکیل محله اسلامی یکی از طرح‌های جدید بسیج است که تلاش می‌شود با حضور مردم در مساجد همه ظرفیت‌ها و کارکردهای مسجد فعال و مشکلات محلات با حضور مردم همان محلات با محوریت مسجد حل و فصل شود.

 

فرمانده سپاه سلطانیه در ادامه با اشاره به ظرفیت و نقش مساجد محله در کاهش آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی و محله، افزود: از آن جایی که مسجد محلی است که امور باید از آن اداره شود، محله اسلامی نیز محله‌ای است که مردم به ویژه جوانان با تأسی از تعالیم اسلام ناب محمدی و با بهره‌مندی از همه ظرفیت‌ها برای پی‌ریزی تمدن نوین اسلامی، محیط زندگی خود را علاوه بر پیراستن از آسیب‌ها، معضلات و کاستی‌ها به نشاط، امید، شکوفایی و خدمت‌رسانی آراسته می‌کنند.

 

امام جمعه سلطانیه نیز در ادامه این جلسه با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت مساجد در همه امور، اظهار کرد: با ایجاد محله اسلامی با محوریت مساجد، کارکردهای همه جانبه مساجد فعال شده و به مساجد تراز صدر اسلام بر می‌گردند.

 

حجت‌الاسلام سيد عمران حسینی‌نسب با یادآوری اینکه برنامه ایجاد محله اسلامی جامع، کامل و کاربردی است و باید به مرحله عملیاتی برسد، متذکر شد: ائمه جماعات، هیئت امنا، فرماندهان پایگاه مساجد و مسئول شورای محله اسلامی رکن اصلی این برنامه است.

 

وی با تاکید بر اینکه نباید مساجد به حاشیه رانده شوند، خاطرنشان کرد: کسانی صلاحیت ایفای نقش در مدیریت مساجد را دارند که مؤمن و اهل نماز و اهل مسجد باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار