نمایشگاه و جشنواره استانی اسوه در زنجان پایان یافت

زنجان - نمایشگاه و سومین دوره جشنواره استانی اسوه که به همت سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان از روز سه شنبه برپا شده بود به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۹۳۹۴۶۸۰
|
۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۴

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛ حجت الاسلام حسن بیگدلی در مراسم اختتامیه نمایشگاه و جشنواره انتخاب پایگاه های اسوه استان که با حضور مسئولین استانی در حسینیه عاشقان ثارالله استان زنجان برگزار شد، اظهار داشت :نمایشگاه ها و جشنواره ها از سوی پایگاه های مقاومت بسیج مساجد و محلات مایه خیر و برکت هستند که باید تقویت شده و مکان برگزاری آن نیز در مرکز شهر باشد.



وی با بیان اینکه  اسوه به معنای الگو می باشد، عنوان کرد :انسان ها و جوامع از طریق الگوها هویت خویش را می یابند، آن را تقویت و ارزش های مختلف را از طریق آن ها در خود نهادینه می کنند و معرفی الگو به جامعه برا الگو گرفتن افراد بسیار مهم است. 



مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه زنجان با اشاره به آیه شریفه 21 سوره احزاب لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ كَانَ يَرْجُو اللَّهَ وَالْيَوْمَ الْآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثِيرًا، البته شما را به رسول خدا (چه در صبر و مقاومت با دشمن و چه دیگر اوصاف و افعال نیکو) اقتدایی نیکوست، برای آن کس که به (ثواب) خدا و روز قیامت امیدوار باشد و یاد خدا بسیار کند، گفت :پیامبر اکرم (ص)، امام حسین (ع)، شهدا و ائمه معصومین همه الگو ما هستند که ما باید از آن ها در تمام مراحل زندگی خود الگو بگیریم. 



این مسئول با بیان اینکه ضرورت خلق الگوهای جدید و ارائه آن به جامعه مهم است، گفت: جامعه نباید از  فضای فرهنگ ایثار و شهادت فاصله بگیرد چرا که دوری از این فرهنگ ما را بازنده می‌کند.

 

این مسئول تصریح کرد :ایجاد فضای رقابتی میان پایگاه بسیجیان از مهم‌ترین ویژگی جشنواره اسوه است و این قطعا می‌تواند موجب پیشرفت و تحقق اهداف بسیج شود و علاوه بر آن، روحیه و انگیزه بسیجیان را تقویت خواهد کرد.



مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه زنجان با اشاره به  سند  10 ساله اعتلای بسیج، گفت :در حوزه های علم، اخلاق، دانشگاه و فرهنگی و….. نقش آفرین بوده و برنامه ریزی داشته باشیم. 



وی با بیان اینکه مبارزه امروز دشمن سخت نیست بلکه نرم است، تاکید کرد :دشمن در حال حاضر وارد فضای فرهنگی، مجازی، تربیتی و دیگر زمينه های ما شده و فرهنگ ما را مورد هدف قرار داده است که  بسیج باید آگاهانه رفتار و حرکت کند. 

 

حجت الاسلام بیگدلی در پايان با بیان اینکه امروز دشمن خانواده‌ها را به حاشیه می‌کشد تا به اهداف خود برسد، افزود: فعالیت‌های بي وقفه برای تحکیم بنیان خانواده ضروری است.

 

.



در ادامه اين مراسم سرهنگ ابوالفضل طهماسبی جانشین سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان، ضمن تقدیر و تشکر از همکاری پایگاه‌های بسیج اظهار داشت: جشنواره "اسوه"در سطح استان با انتخاب و معرفی پایگاه‌های بسیج برادران، خواهران، مساجد و محلات است و لازم به ذکر است که برگزاری نمایشگاه‌های اسوه استان با رویکرد فعال کردن و عمق بخشی بسیج است.

 

وی تشریح کرد: در این نمایشگاه‌ها ارائه دستاوردهای پایگا‌ه‌ها در قالب نمایشگاه دایر شد تا افراد از رویکرد و عملکرد پایگاه‌های بسیج مطلع شوند ضمناً این موضوع نیاز دارد تا بیشتر در بین افراد اطلاع‌رسانی شود تا مردم با حضور در این مکان‌ها از پیشرفت پایگاه‌های بسیج که بر پایه معنویت است مطلع شوند.



گفتنی است در پایان این مراسم از پایگاه‌های مقاومت بسیج سطح استان تقدیر شد.

 

ارسال نظرات