خبرهای داغ:
شاهرود_امام جمعه شاهرود با بیان اینکه بسیج نیروی انسانی لازم تمدن سازی آخرالزمانی را دارد، گفت: باید مراقب باشیم مطالبات مردم به امنیت ملی ضربه وارد نکند و دست آویز توطئه‌های دشمنان شود.
کد خبر: ۹۳۹۴۸۵۱
|
۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲

بسیج نیروی تمدن سازی آخرالزمانی/مطالبات نباید سبب تهدیدات امنیتی شودبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه شاهرود در حسینیه اعظم مدرسه قلعه شاهرود با گرامیداشت ۵ آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام راحل، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: رهبری انقلاب در این بیانیه به تمدن سازی اشاره می‌کند که باید پیشرفت حاصل شود، پیشرفت ایرانی و اسلامی که این تمدن سازی لازمه انقلاب حضرت مهدی (عج) است.
امام جمعه شاهرود افزود: یکی از زیربنا‌های پیشرفت نیروی انسانی است و مطمئن‌ترین جا برای ایجاد و تربیت نیروی انسانی دوره آخر نهضت که تمدن سازی محقق شود، بسیج است و امام راحل با هوشمندی در اول انقلاب که جنگ و توطئه‌های رنگارنگ نبود در ۵ آذر سال ۱۳۵۸ فرمان تشکیل بسیج مستضعفین را صادر کرد.
او با بیان اینکه بسیج مستضعفین نه بسیج فقراست، گفت: امام راحل بسیج جهان را ترسیم کردند و مقدار آن را در آن دوره بیست میلیون نفر تعیین کردند، نیروی انسانی کارآمد مومن، مجاهد و ایثارگر که به دنیا دلبسته نیست.
امینی فرهنگ بسیج را مهمتر از بسیج عنوان کرد و افزود: این فرهنگ برای سطح منطقه و جهان است و نیروی انسانی با این فرهنگ و نشانه‌ها را در بسیج هشت سال دفاع مقدس و پیشرفت‌های بعد از آن دیدیم.

بسیج نیروی انسانی تمدن ساز
امام جمعه شاهرود تاکید کرد: بسیج نیروی انسانی لازم تمدن سازی آخرالزمانی را می‌تواند تشکیل دهد.
او با اشاره به مسئولان و موثرترین و اعضای بسیج که قاطبه مردم هستند ولو که اسمش در بسیج نباشد، اظهار کرد: باید قدر این فرهنگ و تفکر را بدانیم و پاسدار این فرهنگ و روحیه باشیم.
امینی تاکید کرد: مسئولین کشور باید قدردان این سیل عظیم نیروی انسانی بی توقع باشند و پشتیبانی و حمایت داشته باشند و ملت ایران هم باید به این حقیقت توجه داشته که آینده امنیت کشور در هر جهت، به بسیج و روحیه و حرکت بسیجی و توجه و پشتیبانی و مواظب و فهم آن است.
امام جمعه شاهرود تصریح کرد: پتانسیل عظیمی که امام نهالش را غرس کرد برای آینده، میوه‌های شیرین تمدن سازی است و باید از آن استفاده کنیم و آثار و برکاتش را در چهار دهه از عمر آن دیدیم.

نقد منصفانه دولت
او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه وام دار هیچ دولتی نیستیم و نقد منصفانه داریم، گفت: بعضی از مطالبات باید واقع باشد دولتی که هنوز صد روز از تشکیل آن نگذشته، چگونه مشکلات بسیاری که از دولت گذشته مثل کسری بودجه و نقدینگی افسار گسیخته و گره زدن مسائل کشور به برجام را به سرعت کم کند و این بی انصافی است.
او افزود: خشکسالی و کم آبی چند سال اخیر و بی مدیریتی و سو مدیریت در نحوه مصرف آب که دولت و ملت داشتند و اقلیم خشکی که داریم و در کشاورزی و شرب بد مصرف کردیم و بودجه‌ها جای دیگر رفت، امروز توقع این است دولت زاینده رود را پر آب کند؟!

مطالبه گری درست مردم
امینی ادامه داد: مراقب باشیم مطالبات به حق ما بحث قومیت و محلی نشود و به نفع مردم نیست و البته مدیریت شد و دامداران و کشاورزان گلایه دارند و همه منتظر حل شدن هستند و باید مراقب بود منافع ملی فدای مطالبات نشود و باید مراقب بود عده‌ای مردم را در استان‌های مختلف تحریک می‌کنند.
امام جمعه شاهرود مطالبه گری را درست دانست و افزود:، اما چرا اینقدر هجمه به دولت جدید می‌شود، باید انصاف داشته باشید، نقد‌های غیرمنصفانه و غیرکارشناسی و دروغ درست نیست و انصاف باید داشت و منافع ملی را مراقبت کرد.
امام جمعه شاهرود با اشاره به سالگرد شهادت شهید محسن فخری زاده، گفت: شهید فخری زاده عالم و دانشمند و گمنام بود و شهادتش خسارت و درس و عبرت برای کشور و برای نیرو‌های نظامی و انتظامی و امنیتی ماست که بدست کثیف‌ترین انسان‌ها به شهادت رسید.

شهید مدرس الگوی یک نماینده نترس و مستقل و نمور مردم
امام جمعه شاهرود با تبریک روز مجلس و گرامیداشت شهادت شهید مدرس، افزود: باید مراقب بود شهید مدرس الگوست و کسی جز خدا نترسید و استقلال کشور را فدا نکرد و فقط به خدا اعتقاد داشت و از احدی نترسید و مقابل رضاخان محکم ایستاد و نماینده مجلس باید آزادی خواه واقعی باشد و نوکر مردم باشد و کشور را در ریل گذاری هدایت کند.
او به برگزاری جشنواره اسوه مساجد شهرستان شاهرود نیز اشاره و بر رو به رشد و تکامل بودن مساجد شهرستان تاکید کرد.
امام جمعه شاهرود بر صرفه جویی در مصرف گاز و درک شرایط کشور توسط مردم و مدیران تصریح کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها