خبرهای داغ:
تبریز- امام جمعه تبریز با اشاره به پنجم آذر و سالروز تشکیل بسیج گفت: بسیج از بی نظیرترین تشکل های مردمی بوده و فرمول آن در کشورهایدیگر مطرح و این تشکل مردمی بزرگترین نهاد امیدبخش برای آزادیخواهان دنیاست.
کد خبر: ۹۳۹۴۸۸۸
|
۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبای نمازجمعه این هفته، افزود: بسیج یادآور خاطره بزرگترین مردانی است که در تاریخ انقلاب اسلامی از جان و مال خود گذشتند و هفته بسیج فرصت مناسبی برای بازخوانی ایثار و فداکاری بسیجیان در دوران دفاع مقدس و بعد از جنگ تحمیلی است.

وی با بیان اینکه تکریم بسیج در واقع احترام به مردانگی و مروت است، اظهار داشت: بسیجی دارای شاخصه های مختلفی مانند عمل صالح، پرهیزکاری، اهل ایثار، استقامت، نیایش و خودسازی، اعتقاد راسخ به نظام اسلامی، حریت و شهادت طلبی، برخورداری از علم و آگاهی و آمادگی لازم برای رزم است.

حجت الاسلام آل هاشم اضافه کرد: بسیج متعلق به مردم بوده و همانطور که بسیجیان در دوران دفاع مقدس جانفشانی کردند در دوران کنونی و هجمه های فرهنگی دشمنان نیز نقش آفرینی می کنند و بسیج همچنان استوار ایستاده است.

وی ادامه داد: بسیج یک فرهنگ و تفکر بوده و بسیجیان باید در گام دوم انقلاب نیز نقش خود را ایفا کنند.

حجت الاسلام آل هاشم همچنین با اشاره به هفتم آذر سالروز تشکیل نیروی دریایی، یادآوری کرد: این نیرو در سایه هدایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی کل قوا نه تنها یک نیروی نظامی بلکه یک نیروی بین المللی است.

امام جمعه تبریز افزود: این نیرو در عرصه بین المللی همانند وزارت امور خارجه در بعد نظامی نقش آفرینی می کند و در حوزه اقتصادی نیز به کمک کشور شتافته است.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به فرارسیدن ۱۰ آذر سالروز شهادت شهید مدرس و نامگذاری این روز به نام مجلس، گفت: وظیفه اصلی مجلس قانون گذاری و نظارت بر کار قوه مجریه است و نمایندگان مجلس باید مانند شهید مدرس باشند.

وی افزود: مجلسیان همانند مدرس باید با شناخت صحیح از دشمن، مصالح و منافع کشور را در اولویت خود قرار داده و در هیچ زمانی حاضر به معامله مصالح و منافع کشور با دشمنان نشوند.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به فرمایش امام راحل مبنی بر اینکه « مجلس در راس امور است» اظهار داشت: در مجلس قوانین قوانین تصویب و در آن برای کشور ریل گذاری می شود و با وجود اینکه نقش مستقیمی در امور اجرایی کشور ندارد ولی تمامی دستگاه های اجرایی بر اساس قوانین مصوب مجلس کار می کنند.

خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه نظارت بر اجرای قوانین و کار دستگاه های اجرایی از حدود اختیارات مجلس شورای اسلامی است، گفت: اقتدار مجلس به دست خود مجلسیان بوده و باید آنان ساده زیست و در تراز انقلاب اسلامی ایران باشند.

حجت الاسلام آل هاشم، با اشاره به ویژگی ها و شاخصه های شهید مدرس، ادامه داد: از اصلی ترین شاخصه های شهید مدرس جایگاه، اهمیت و نقشی است که به مردم می داد.

ارسال نظرات