خبرهای داغ:
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه از علما و روحانیون خواست که پاسخگوی شبهات و انحرافات دینی باشند چرا که امروز تکفیر و تندروی خطرناک‌ترین تهدید دنیای اسلام است.
کد خبر: ۹۳۹۴۹۷۹
|
۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، ماموستا «عبدالرحمن مرادی» در همایش «تبیین جایگاه ایثار و شهادت و خدمات بسیج» که با همت دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه و با حضور روحانیون و ائمه جمعه و جماعات اهل سنت استان در شهرستان روانسر برگزار شد، افزود: دفع فتنه و تفرقه با حکمت و دوراندیشی امکان پذیر است.

وی تصریح کرد: سکوت و بی تفاوتی روحانیون و مدیران مرتبط در این خصوص مشکل ایجاد می کند که در این راستا باید مدیریت واحدی باشد و با تفرقه انگیزان برخورد شود.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه ادامه داد: امروز فضای مجازی موجب شده تا مطالب دینی بی اساس و غیرمستند به سرعت انتشار یابد و ضرورت دارد مدارس علوم دینی و شوراهای افتا تقویت شود.

ماموستا مرادی اظهار داشت: روحانیون باید خطبه های خود را بر موضوعات تقریبی و وحدت آفرین معطوف کنند.

وی گفت: امروز حجره ها و مدارس دینی کم رنگ شده و عزت مسلمانان مورد هدف قرار گرفته بنابراین باید با توجه به ائمه جمعه و روحانیون و شوراهای افتا، تبلیغات دینی را ساماندهی کنیم و از سویی دیگر طلبه های متعصب را پرورش ندهیم.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه تاکید کرد: برای اعتلای دین مبین اسلام باید وحدت رویه داشته باشیم و بر روی مشترکات تاکید و از تفرقه و اختلاف دوری کنیم.

امام جمعه روانسر نیز در این همایش گفت: دنیای اسلام پر از تهدید و خطر است و دشمن از یک لحظه غفلت ما سو استفاده می کند بنابراین لازم است به عنوان پیروان واقعی پیامبر(ص) اهل بصیرت و بیداری باشیم.

ماموستا مُلا سید«محمد محمدی» اظهار داشت: روحانیون در این عصر باید آسیب های اجتماعی و تندروی و تکفیر را به خوبی برای مخاطبان تبیین کنند.

وی اقدامات فرهنگی در فضای معنوی مسجد توسط جوانان را مورد تاکید قرار داد و افزود: اکنون که دشمن با جنگ نرم به مقابله با اعتقادات و باورهای ما آمده است روحانیون و ائمه جمعه و جماعات باید خود را به سلاح علم مجهز کنند.

امام جمعه روانسر با اشاره به اینکه تعامل بسیج و مسجد در رشد و شکوفایی معنوی نسل جوان تاثیر بسزایی دارد تصریح کرد: بسیج با استفاده از فضای معنوی مسجد و زبان گویا و رسای روحانیت در تحقق آرمان‌های انقلاب به سوی اهداف متعالی در حرکت است.

ارسال نظرات