در تنگ کلوره شهرستان خانمیرزا برگزار شد؛
به همت پایگاه مقاومت بسیج اسراء تنگ‌کلوره، نشست بصیرتی، اجتماعی با موضوع اعتیاد و خانواده در روستای تنگ کلوره ار توابع شهرستان خانمیرزا برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۹۵۰۹۲
|
۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال وبختیاری؛ به مناسبت هفته بسیج نشست بصیرتی با موضوع اعتیاد و مشکلات آن در روستا و خانواده با حضور رئیس شبکه بهداشت لردگان در جمع بسیجیان و اهالی روستای تنگ کلوره برگزار شد.

در این نشست دکتر فریبرز جباری گفت: مواد مخدر یکی از عمده ترین معضلات حال حاضر جوامع بوده که بسیار خطرناک و خانمان سوز است.

وی با بیان اینکه مبارزه تنها راه مهار اعتیاد در جامعه نیست بلکه پیشگیری از اعتیاد از مهم‌ترین برنامه‌ها در این حوزه است که با مشارکت آحاد جامعه عملی خواهد شد، تصریح کرد: بسیاری از معتادان ناخواسته گرفتار این بلای خانمان سوز شده‌اند که این امر اهمیت آموزش و نقش خانواده‌ها و دانشگاه ها در پیشگیری و کاهش این معضل بزرگ را پررنگ‌تر می‌کند.

دکتر جباری تصریح کرد: هروئین و شیشه بیشترین موادی هستند که در جامعه ما مصرف می شوند و هر شخصی که یک بار مصرف شیشه داشته باشد 99 درصد مبتلا به اعتیاد می شود.

این مقام مسئول بیان داشت: متاسفانه سن اعتیاد به مواد مخدر و محرک کاهش یافته و لذا باید هوشیارانه وارد عرصه پیشگیری از اعتیاد شد زیرا این امر نشان‌‌دهنده حاد بودن وضعیت این خطر در کشور است.

دکتر جباری اظهار داشت: متاسفانه دامنه اعتیاد امروز در روستاها روبه افزایش است و این مسئله آسیب های اجتماعی فاجعه باری برای مناطق روستایی در خواهد داشت.

وی در پایان تاکید کرد: باید برنامه‌های ویژه‌ای برای آگاه‌سازی جوانان در مورد این معضل و آثار ویرانگر آن توسط دانشگاه‌ها، مراکز علمی، آموزشی و همچنین در مدارس و به‌ویژه در خانواده‌ها اجرا شود.

ارسال نظرات