دبیر سومین یادواره شهدای مسجد امام علی النقی(ع)؛
ولی الله دولت آبادی گفت: همه‌ی مادران شهدا دیگر قد خمیده شده‌اند و ای بسا تا چندی دیگر در میان ما نباشند پس بر ما لازم است تقدیر و بزرگداشت این عزیزان را همواره تمرین کنیم.
کد خبر: ۹۳۹۵۱۱۶
|
۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۸
غافل از حال مادران کهنسال شهدا نباشیم
 

به گزارش خبرگزاری بسیج سپاه تهران بزرگ، ولی الله دولت آبادی، دبیر سومین یادواره شهدای مسجد امام علی النقی(ع) اظهار داشت: این یادواره با این هدف بود که ما پیمان دوباره‌ای با شهدا ببندیم و ادامه دهنده‌ی راه این آنها باشیم. یادمان نرود نعمتی که اکنون در کشور  وجود دارد از برکت خون همین شهداست. ابتدا به خود و به دوستانم یادآوری می‌کنم که باید قدردان شهدا و خانواده معزز شهدا باشیم. 

وی عنوان کرد:  همه‌ی مادران شهدایی که اینجا حضور دارند دیگر قد خمیده شده‌اند و ای بسا تا چندی دیگر در میان ما نباشند پس بر ما لازم است تقدیر و بزرگداشت این عزیزان را همواره تمرین کنیم. چنانچه که در ایام محرم هر سال برای خودمان این شعائر را مدام تکرار می‌کنیم و گذشت و ایثار امام حسین (ع) را یادآوری می‌کنیم، اکنون هم باید این برنامه‌ها را برای خود و نسل خود و فرزندانمان یادآور شویم که این انقلاب آسان به دست نیامده و باید از آن دفاع و حمایت کنیم. 

دولت آبادی در پاسخ به این پرسش که مسجد امام علی النقی (ع) چه تعداد شهید را در راه انقلاب و میهن تقدیم کرده است، بیان کرد: این مسجد  ۶۸ شهید دارد که جالب است بدانید سه  دو برادر شهید داریم و دو برادر شهید. و جالب تر این است که یکی از این دو برادر شهید یعنی کسی که دو فرزندش شهید شده است همین دو تا فرزند  را داشته است. 

وی افزود: یک مادر تنها دو فرزند داشته و همه زندگیش همان‌ها بودند. به غیر از این دو تا شهید حج داریم که دو خانم هستند که در حج خونین به شهادت رسیدند که اتفاقا یکی از آنها مادر شهید بوده و ما یک خانواده هفت نفره شهید هم داریم، یعنی اگر این عکس‌ها را نگاه کنید شهید امین فراهانی تا آن آخر هر ۷ شهید بزرگوار اعضای یک خانواده  هستند؛ دو مرد، عروس، داماد، خودش و همسرش و پسرشان که در سال‌های دفاع مقدس و شش نفر دیگر در حمله موشکی شهید شدند.

گتنی است مراسم گرامیداشت شهدای مسجد امام علی النقی (ع) پایگاه شهیدمونسان، ناحیه مقاومت بسیج شهید بهشتی سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ شب گذشته برگزار شد.

انتهای پیام//
 
 
ارسال نظرات