خبرهای داغ:
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان خبر داد

برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس همدان

همدان-رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان از برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار «مدرسه ایمن؛ جامعه تاب‌آور» در مدارس همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۹۵۱۵۷
|
۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶

احمد مطلبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با بیان اینکه بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار «مدرسه ایمن؛ جامعه تاب‌آور» با هدف آمادگی در برابر زلزله در شرایط پاندمی در ۸ آذر ۱۴۰۰ در تمام مدارس اجرا می‌شود، اظهار داشت: در سال جاری با توجه به تداوم بیماری کرونا در بسیاری مناطق کشور مانور سراسری زلزله و ایمنی برگزار می‌شود.

وی افزود: در این راستا در شهرستان‌هایی که در وضعیت آبی از نظر شیوع بیماری کرونا قرار دارند و امکان حضور دانش‌آموزان در مدارس وجود دارد مانور زلزله و ایمنی در روز ۸ آذرماه مشابه سال‌های قبل در مدارس اجرا می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان با بیان اینکه در این مانور دانش‌آموزان با انجام عملیات پناه‌گیری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مرحله خروج اضطراری را همراه با معلمان خود در مدرسه انجام می‌دهند، ابراز داشت: جلسه برگزاری مانور با هدف آموزش دانش آموزان با نمایندگان ادارات عضو برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه وظایف هریک از نهادها مشخص شده است، عنوان کرد: مربیان جمعیت هلال احمر با هماهنگی مدیریت آموزشگاه در مدرسه حضور یافته و نحوه پناه‌گیری و خروج اضطراری را به دانش‌آموزان آموزش دادند.

مطلبی با بیان اینکه کلیپ‌های آموزشی نیز در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت تا با آموختن مهارت‌های خود امدادی در هنگام حادثه از خود و دوستان و خانواده حمایت کنند، افزود: نقاط ایمن و غیر ایمن در مدارس و منزل مشخص شد.

وی با بیان اینکه در صورتی که شرایط مهیای انجام مانوری حضوری نباشد دانش‌آموزان به صورت غیرحضوری با خانواده به تمرین پناه‌گیری و خروج اضطراری می‌پردازند، گفت: در ادامه نحوه آماده‌سازی کیف امدادی و وسایل آن آموزش داده شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان با بیان اینکه امیدواریم که در هر صورت آموزش‌ها باعث کاهش صدمات و تلفات ناشی از وقوع حوادث باشد، خاطرنشان کرد: مانور زلزله در ۴۷ کانون دانش‌آموزی که دارای کانون هلال احمر هستند با هماهنگی مدیران اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات