خبرهای داغ:
نورالله زاده گفت: ۵ هزار صندوق قرض الحسنه در ۵ هزار نقطه هدف گذاری شده بود که طی تفاهم نامه ای با بسیج سازندگی، مقرر شد هزار صندوق قرض الحسنه در کشور از طریق ظرفیت بسیج سازندگی ایجاد شود.
کد خبر: ۹۳۹۵۲۹۷
|
۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، اصغر نورالله زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، در آئین افتتاح صندوق های قرض الحسنه تعاونی های اشتغالزا که با حضور سردار زهرایی رییس سازمان بسیج سازندگی کشور در قزوین برگزار شد بیان کرد: یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری در بحث توسعه روستا و توانمندی مردم روستا بود لذا برای اینکار نیازمند سه مولفه بودیم که یکی از مولفه ها، مشارکت مردم بود که برای اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی در روستا نیازمند مشارکت مردم هستیم. بدون حضور مردم هیچ برنامه ای امکان پذیر نیست.

وی گفت: نکته دوم امکان دسترسی عادلانه مردم به ویژه به منابع مالی است لذا برای این امر لازم است منابع مالی بدون دموکراسی اداری به مردم ارائه شود ضمن اینکه این نظام مالی باید در دسترس مردم باشد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، اظهار کرد: مولفه سوم این است که باید برنامه ای در حوزه توانمندسازی اجرا می کردیم که مجموع این سه مولفه موجب شد تا از ظرفیت بسیج سازندگی برای توسعه طرح استفاده نماییم. زیرا بسیج سازندگی به صورت جهادی برای مردم کار می کند و امکان لجستیک برای ایجاد منابع در روستاها در ظرفیت بسیج سازندگی وجود دارد.

نورالله زاده عنوان کرد: ۵ هزار صندوق قرض الحسنه در ۵ هزار نقطه هدف گذاری شده بود که طی تفاهم نامه ای با بسیج سازندگی، مقرر شد هزار صندوق قرض الحسنه در کشور از طریق ظرفیت بسیج سازندگی ایجاد شود.

وی افزود: برای اینکه صندوق ها به نتیجه برسد نیاز است تا شبکه سازی مناسبی با استفاده از ظرفیت تعاونی ها ایجاد شود و بسیج سازندگی با ایجاد این شرکت های تعاونی اقدام مناسبی برای کسب و کار روستایی و شبکه توزیع محصولات در بازار ایجاد نماید.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، در ادامه یادآور شد: امیدواریم با تقویت شبکه سازی و تعاونی ها که با ورود بسیج سازندگی ایجاد شده بتوانیم گام های موثری برای توسعه کسب و کارهای روستایی ایجاد نماییم.

انتهاپیام ۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها