خبرهای داغ:
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی؛
دکتر فاطمه محمدبیگی نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابعاد مختلف قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، گفت: تشکیل خانواده و حمایت از فرزندآوری یک مسئله مهم و حیاتی‌ترین سلول یک جامعه برای رشد و پویایی است و این امر در اولویت برنامه های مجلس قرار دارد.
کد خبر: ۹۳۹۵۴۶۱
|
۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، دکتر فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، در همایش الگوی سوم زن مسلمان که به همت حوزه بسیج خواهران بنت الهدی ناحیه امام سجاد(ع) شهرستان قزوین در مسجد محمد رسول‌الله اقبالیه برگزار شد بیان کرد: تشکیل خانواده و حمایت از فرزندآوری یک مسئله مهم و حیاتی‌ترین سلول یک جامعه برای رشد و پویایی است و بارها مقام معظم رهبری در دهه‌های اخیر به آن تأکید کرده‌اند.

وی گفت: در زمان حاضر فرزندآوری یک مسئله راهبردی برای کشور است که به‌ علت پیشروی کشور به‌ سمت سن سالمندی و عدم توجه مسئولان به این موضوع بارها مورد گلایه قرار گرفته است.

دکتر محمدبیگی افزود: از سال گذشته قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده به‌صورت طرح در دستور کار مجلس قرار گرفت و براساس اصل 85 این طرح به‌صورت تخصصی به کمیسیون مشترک سپرده شد؛ سپس در کمیسیون مشترک با برگزاری بیش از 85 جلسه مشترک و 7 هزار ساعت بحث کارشناسی توسط شورای نگهبان تأیید شد و توسط قالیباف رئیس مجلس برای اجرا به رئیس‌جمهور رسماً ابلاغ شد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در چند بخش همچون جوانان در آستانه­ ازدواج یا زوجین جوان، درمان زوجین نابارور و پیشگیری از ناباروری، حمایت‌های دوران بارداری و شیردهی، مزایای تولد هر فرزند و چندقلو بودن فرزندان، مزایایی برای خانواده‌های دارای فرزند، حمایت از مادران در چند بخش (حمایت از عموم مادران، حمایت از مادران شاغل و غیرشاغل، حمایت از مادران دانشجو و طلبه) و تسهیلات اقتصادی، خدمات اجتماعی و فرهنگی مورد توجه قرار گرفت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان کرد: برای جوانان در آستانه ازدواج تسهیلاتی نظیر اعطای وام 200 میلیونی به زوجین جوان (زوج زیر 25 سال و زوجه زیر 23 سال) و وام 140میلیونی به زوجین با سنین بالاتر با ضمانت‌های آسان، افزایش 7.5 برابری حق عائله‌مندی به‌مدت 5 سال که این موضوع کمک بزرگی برای خانواده‌های پرجمعیت خواهد بود اختصاص یافت.

وی اضافه کرد: همچنین اختصاص وام 50میلیون‌تومانی ودیعه، تأمین 50% ودیعه مسکن 70متری شهرهای بالای 500 هزار نفر و 100متری سایر شهرها برای دانشجویان و طلاب، خرید یا ساخت مسکن برای زوجین بدون فرزند و فاقد مسکن با بازپرداخت 10ساله، افزایش محدوده سنی در استخدام جدید یک سال به‌ازای تأهل، تأسیس مراکز مشاوره مبتنی بر سبک زندگی ایرانی اسلامی در مراکز آموزش عالی و فرهنگ‌سازی در خصوص ازدواج و... از جمله موادی است که در این قانون مورد نظر دیده شده است.

محمدبیگی بیان کرد: در مورد درمان زوجین نابارور و پیشگیری از ناباروری اقدامات مؤثری همچون تحت پوشش بیمه‌ای قرار گرفتن درمان تمامی زوج‌های نابارور، تجهیز و راه‌اندازی یک مرکز تخصصی ناباروری سطح 2 در دانشگاه علوم پزشکی و سطح 3 در هر استان، حمایت از شرکت دانش‌بنیان تولید اقلام و تجهیزات درمان ناباروری، اختصاص 5% از اعتبارات توسعه علوم و فناوری‌های نو به تحقیقات بنیادی و تجاری‌سازی درمان ناباروری و...، برگزاری دوره تخصصی آموزشی با محتوای درمان ناباروری و ارجاعات مربوطه برای متخصصین زنان و مامایی و... از جمله مواردی است که در این طرح در راستای درمان ناباروری و زوجین علاقه‌مند به فرزندآوری مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها