خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقيه سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین؛
سرهنگ حسینی گفت: عمل جهادی و حضور بسیجیان در صحنه نه برای کسب قدرت و یا منافع شخصی و مادی و یا رضایت دیگران، بلکه تنها مبتنی بر انجام وظیفه و کسب رضای الهی صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۹۳۹۵۴۶۲
|
۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سرهنگ پاسدار سید کاظم حسینی معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه سپاه استان قزوین در سخنرانی پیش از خطبه بخش معلم کلایه الموت در خصوص تبیین شاخصه های بسیج گفت: باز تعریف هویت بسیجی و تعمق و تدبر در فهم آن یکی از ضروری‌ترین نیازها و وظایف مهم نسل امروز بسیج است که بدون توجه به آن، نگرش بسیجی در معرض تهدید خطرات و آفات جدی قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: بی‌شک از آنجا که بسیجیان فرزندان عزیز و صالح امامین انقلاب هستند، برای رسیدن به شناختی حقیقی از معنای بسیجی و مولفه‌ها و شاخصه‌های هویت‌‌ بخش نگرش بسیجی، باید به سراغ آراء و نظرات ایشان رفت و کلام این دو بزرگوار را مرور نمود.

سرهنگ حسینی اظهار کرد: با مرور آراء و نظرات امامین انقلاب می‌توان مهمترین شاخصه‌های نگرش بسیجی را چنین برشمرد: اهل ارتباط با خدا؛ اولین شاخصه در توصیف بسیجیان، ارتباط ویژه‌ای است که بین ایشان و خداوند متعال وجود دارد. بسیجی با خدامحوری آغاز می‌شود و دیگر شاخصه‌های آن نیز شاخه‌ای از ریشه آن است. در واقع روح و جوهره نگرش بسیجی با توحید و وحدانیت و ارتباط با خالق هستی آغاز می‌شود و کار و تلاش برای رضای اوست که معنا می‌یابد.

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقيه سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در وصف بسیجیان می‌فرماید: "یک ویژگی این است که در بسیج ملت ایران، مایه‌ی اصلی، ارتباط با خداست. جوان بسیجی یا هر قشری از قشرهای آن؛ یعنی مرد و زن و پیر و جوان بسیجی، دارای یک ارتباط معنوی و صمیمی با خداست. این، مایه‌ اصلی کار است. آن عاملی که موجب می‌شود انسان در میدان‌ها خسته نشود، یاد خداست. آن نیرویی که انسان را در مقابل همه‌ قدرت‌ها با قوت کامل نگه می‌دارد، توکل به خداست. اگر توکل و اعتماد به خدا و ارتباط با خدا بود، حرکت مردمی و بسیجی، حرکتی پایدار و ماندگار خواهد بود.

سرهنگ حسینی اضافه کرد: اهل اخلاص در عمل؛ شاخصه دیگر برای شرح نگرش بسیجی، اخلاص است. بدین معنا که عمل جهادی و حضور بسیجیان در صحنه نه برای کسب قدرت و یا منافع شخصی و مادی و یا رضایت دیگران، بلکه تنها مبتنی بر انجام وظیفه و کسب رضای الهی صورت می‌گیرد. در این نگرش، اگر عملی مبتنی بر اخلاص صورت نگیرد، بی‌ارزش بوده و پذیرفته نخواهد بود.
حضرت امام(ره) در شرح ویژگی‌های بسیجیان می‌فرماید: "بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضا نموده‏اند.

این مسوول نظامی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با یادکردن از اخلاص به عنوان شاخصه رفتار بسیجی می‌فرمایند: "من به شما عزیزانم عرض کنم که یکی از برجسته‌ترین خصوصیاتی که ما برای فرد بسیجی قائل هستیم، صفا و خلوص است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها