علوم انسانی مبتنی بر انقلاب اسلامی یکی از مطالبات جدی بسیج / بسیج محدود به زمان و مکان نیست

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان قدس گفت: یکی از مطالبات جدی بسیج از دستگاه‌های علمی در گام دوم انقلاب این است که در گام دوم انقلاب اسلامی، مجموعه حوزه و دانشگاه بر روی علوم انسانی مبتنی بر انقلاب اسلامی کار کنند.
کد خبر: ۹۳۹۵۵۱۵
|
۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج: هادی حفیظی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان قدس، در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز عبادی و سیاسی جمعه با اشاره به فرمان امام خمینی(ره) در پنجم آذر سال ۱۳۵۸ مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین اظهار داشت: امام(ره) با تشکیل بسیج مستضعفین و قبل آن با شکل گیری انقلاب اسلامی یک تحول بزرگی را در تاریخ جهان رقم زدند و معادلات قدرت جهانی تغییر کرد، تغییر معادلات قدرت با آغاز انقلاب اسلامی در دنیا اتفاق افتاد و تثبیت این جریان با ارائه یک مدل مدیریتی و مشارکت مردم شکل گرفت که به بسیج نامگذاری شد.

وی افزود: این تغییر مدل قدرت و توازن قدرت در منطقه و دنیا بود، در شرایطی که ابرقدرت‌ها برای خود در عالم سلطه‌گری می‌کردند و همه کشورها باید تحت سلطه قرار می‌گرفتند، یک تفکر و مدل مدیریتی جدید مبتنی بر مشارکت مردم ارائه داد و امروز هم که حدود ۴۲ سال از تاریخ انقلاب و مجموعه بسیج می‌گذرد موفقیت این مدل مدیریتی را می‌توان در عرصه‌های مختلف مشاهده کرد.

حفیظی گفت: ما در حوزه علم مدیریت آنچه که امروز در دانشگاه‌ها نیز تدریس می‌شود پرداختن به علم مدیریت از منظر غرب است و هنوز متناسب آنچه که در گفتمان انقلاب اسلامی وجود دارد الگوسازی نشده است، یکی از مطالبات جدی بسیج از دستگاه‌های علمی در گام دوم انقلاب این است که در گام دوم انقلاب اسلامی، مجموعه حوزه و دانشگاه بر روی علوم انسانی مبتنی بر انقلاب اسلامی کار کنند.

وی با اشاره به اینکه بسیج یک الگوی مدیریتی بی‌نظیر است اما به آن پرداخته نشده ادامه داد: امروز در حوزه مدیریت بحران دولت ها و کشورهای مختلف توانایی مقابله در برابر بحران را ندارند حتی دستگاه‌های حاکمیتی کشور ما نیز توانایی مدیریت بحران را ندارند اما به برکت حضور و مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف تمامی بحران‌ها رفع می‌شوند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان قدس بیان کرد: آنچه که امروز در کشورهای مختلف منطقه همانند عراق و یمن تحت عنوان مقاومت اسلامی در حال شکل‌گیری است و دشمن را به ناتوانی وادار کرده الگوی مدیریتی بسیج است، بسیج محدود به زمان و مکان نیست، حرکت و تفکر بسیجی در همه عالم باید شکل بگیرد تا حاکمیت اسلام برای نحقق تمدن اسلامی، محقق شود.

وی در ادامه افزود: در بحث ظهور، الگوی مدیریت بسیجی که شکل گرفته، مقدمه ظهور حضرت حجت(عج) است، وقتی مردم برای رفع مشکلات و مسائل نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف وارد عمل می‌شوند، آمادگی جامعه نسبت به ظهور را نشان می‌دهد.

حفیظی اظهار کرد: بسیج یک نهاد مردمی، انقلابی، نظم یافته و سازمان یافته است که در نگاه ابنکه در قالب یک واحد سازمانی قرار دارد، انعطاف عمل در بحران‌ها و عرصه‌های مختلف دارد.

ارسال نظرات